Baabaaaosii Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Hey! Jeg satt og tenkte og da lurte jeg plutselig på hvilket ord som kan forstås på flest språk? Tenker på noe slikt som Papa. Det er mitt forslag, tror det kan forstås på ganske mange språk. Hva tror du? Lenke til kommentar
galskab Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Mamma, ja, hei og OK, kanskje? Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Piss. Tror det sies i veldig mange språk, det og OK. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Husker at jeg leste en gang for mange år siden at "Coca Cola" var verdens NEST mest gjennkjennelige ord, kun slått av OK. Hvorvidt det er sant eller ikke har jeg ikke tatt stilling til. Lenke til kommentar
arco3 Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Mener det var en internasjonal undersøkelse på dette for noen år siden, men har ikke noe kilde å vise til. Husker de to første ordene. 1. plass: OK 2. plass: Cola edit: Musty kom meg i forkjøpet Endret 21. november 2010 av arco3 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 "Ao" eller "au" er gode kandidater om de regnes som ord. Dog blir de ofte etterfulgt av kroppsspråk, noe som gjør dem mer forståelige. Lenke til kommentar
Baabaaaosii Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Mener også å ha hørt at Coca Cola er verdens mest gjenkjennelige ord, men helt ærlig, det kan jo ikke være sant? Ok! Muligens, men vil fortsatt gå for ulike versjoner av PAPPA/PAPA/PAPI! Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Jo, det kan så absolutt være sant Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Så spørs det om man mener hvilket ord som flest folk i verden skjønner (betyr ikke at ordet finnes i deres eget språk), eller hvilket ord som er mest likt på alle språk. Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Hvilket ord kan forstås på flest språk OK og Cola kommer nok høyt opp, ja. Men Cola er vel ikke et ord egentlig. Eller? Forskjell på navn og ord? Edit: Nå kan jo Cola bety hvilken som helst brus om du er amerikaner. Resten av verden forstår vel ikke Cola som brus, men som Coca Cola. Endret 21. november 2010 av Ayb Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Egenavn er da ord det og. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Mine penger er på variasjoner av "mamma". Andreplass "pappa". Stavelsene disse ordene består av er ofte de første barna får kontroll over når de går videre fra ren babling. http://en.wikipedia.org/wiki/Mama_and_papa Lenke til kommentar
Gayatri-mantra Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Ville nok satset på mama/papa og OK. Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Fikk vite da jeg var på Coca Cola-fabrikken at verdens mest brukte ord var OK/Okay etterfulgt av Coca Cola, som mange andre her også har påpekt. Lenke til kommentar
Baabaaaosii Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Fikk vite da jeg var på Coca Cola-fabrikken at verdens mest brukte ord var OK/Okay etterfulgt av Coca Cola, som mange andre her også har påpekt. Seff sier de det på fabrikken, men tror du det er sant? Ok, alle i Norge kan det, alle i Sverige og alle i vesten. Sikkert mange andre steder, men mest brukte ord over heeele verden? Tjukkeste Sibir? regnskogen i Amazonas? Steppene i Afrika og på bondelandet i Asia? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 "Idiot" er en gjenganger i mange språk. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Bastard også om jeg ikke tar totalt feil. Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Fikk vite da jeg var på Coca Cola-fabrikken at verdens mest brukte ord var OK/Okay etterfulgt av Coca Cola, som mange andre her også har påpekt. Seff sier de det på fabrikken, men tror du det er sant? Ok, alle i Norge kan det, alle i Sverige og alle i vesten. Sikkert mange andre steder, men mest brukte ord over heeele verden? Tjukkeste Sibir? regnskogen i Amazonas? Steppene i Afrika og på bondelandet i Asia? Du vil bli overasket hvor stor Coca Cola er men tviler på at i tjukkeste Sibir, i regnskogen i Amazonas, på steppene i Afrika og på bondelandet i Asia at det er så mange som sier mamma/pappa lignende ord Dog: Kinesisk, Engelsk og Spansk (tre største språkene) høres mamma å pappa veldig likt ut. http://www.youtube.com/watch?v=QKmN2yqyHG0&feature=related Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Jeg er ikke helt sikker på om jeg tror på det eller ikke. Men jeg tror definitivt at ordet er høyt opp på lista, men kanskje ikke så høyt som nr.2. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 "Idiot" er en gjenganger i mange språk. Lite brukt i asiatiske språk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå