Specs Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Jeg har hatt Telenor ADSL leeenge nå, og det begynner virkelig å bli på tide å bytte. Den gangen jeg skaffet meg det var det ikke annet å få, og jeg har beholdt siden da jeg har vært avhengig av nettet konstant, og har vært engstelig for at et bytte vil medføre mye nedetid og stress. Nå er studiene avsluttet, og jeg har i sommer endelig muligheten for å bytte. Jeg har valgt meg NGT. Som en gammel aktør regner jeg med at de kan greiene sine, slik at alt går mest mulig smooth. Men hvor greit går det egentlig? Noen andre som har gjort det? Jeg regner med at jeg må bestille hos NGT først, og så si opp hos Telenor når jeg vet alt er i orden? Så sender jeg splitter og modem tilbake til Telenor, og det nye fra NGT klarer man vel å installere selv? Legger for ordens skyld til at jeg slutter som telefonkunde hos Telenor også. Det er ikke noe som arbeidsløshet for å få meg til å tenke litt økonomisk Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 En venn av meg som gjorde dette nylig, fikk linja til ngt etter ca. 4 uker, og ngt tok seg av oppsigelsen hos telenor. Nå har han hatt veldig mye problemer med linja mht. fart og stabilitet, men dette vet jeg ikke om er individuelt. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Normalt sett så skal du ikke ha noen problemer med å få byttet ISP. Lenke til kommentar
Specs Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Duh, Ecthelion Det er ikke det at jeg ikke tror jeg skal få byttet, jeg bare lurer på hvor mye stress og nedetid jeg må påregne. Vil gjerne høre folks erfaringer før jeg ringer NGT og Telenor og tar siste sjekken. En ting er hvordan ting _bør_ funke, noe annet er hvordan det funker i virkeligheten. Usikker på om jeg skal spare penger og ta Bravo, eller bruke omtrent like mye som nå og ta Charlie. Det siste er mest fristende, men føkker liksom opp hele tanken bak skiftet, nemlig å spare penger Lenke til kommentar
Neme Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Jeg har Telenor og har lenge vært hypp på å bytte, men er Telenor egentlig så ille? Jeg har 1024/256 linje for 550 i måneden, veldig stabil linje og grei suport (ikke bra, men grei nok). Jeg skal bytte etterhvert, når jeg flytter ut, men da blir det SHDSL. Lenke til kommentar
Specs Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Jeg takler ikke maksgrense på 30GB dessverre Har gammelt abo uten. Men litt dyrere ... Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Jeg har 1024/256 linje for 550 i måneden. Jeg får 2048/640 for 548,- av NGT. Hvis dere er smarte, så melder dere dere på dis norge, og får 300,- i rabatt pr. mnd for den feteste adsl linja til NGT!! www.nextgentel.no/dis/ Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Diakonhjemmet? Planer om å være student resten av livet? Lenke til kommentar
staljin Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Jeg har 1024/256 linje for 550 i måneden. Jeg får 2048/640 for 548,- av NGT. Hvis dere er smarte, så melder dere dere på dis norge, og får 300,- i rabatt pr. mnd for den feteste adsl linja til NGT!! www.nextgentel.no/dis/ Skjekk hva jeg får for 398 www.nextgentel.no/uib/ Staljin Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 uib-avtalen stinker jo. vpn... Liker å kunne gjøre hva jeg vil jeg Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Jeg bytta fra Telenor ADSL 704/128 til NGT ADSL "Charlie" 1024/512 inn for ei uke siden og har ikke angra et sekund siden! Linja er stabil (har ikke hatt nedtid enda), responstiden er topp og jeg får mer hastighet enn det jeg betaler for: 117x mbit inn! Thumbs up for NGT! Lenke til kommentar
Justin Time Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Overgangen mellom Telenor og Nextgentel skal kunne gå smooth som bare det. Husk å gi beskjed om at du skal si opp Telenor adsl når du bestiller hos ngt, så gir du fullmakt til ngt, slik at de kan si opp linjen hos Telenor for deg. Men ting kan skje. Jeg har jobbet i ngt på support, og vet hvordan systemet fungerer. Av og til går det ikke greit i overgangen fordi Telenor ikke gidder å gjøre klar for ngt adsl. De trenerer rett og slett hele prosessen. Problemet er at kundene skal forholde seg til ngt, og ngt kan ikke skylde på Telenor. De som jobber der kan ikke direkte si at det er Telenor sin feil, selv om 95% av kundene forstår det uten at det blir sagt. Folk flest kjenner jo til at ngt leier kobber av Telenor. Jeg kunne ha gått igjennom hele flytteprosessen her i forumet, men det hadde blitt en lang post, så jeg dropper det. Men dere kan vite at av alle verdens cisco nett, så er ngt nettet blant verdens 1% beste nett. Det er bare et par steder i verden som har like bra nett, og det er noen oljesjeiker i midtøsten som besitter. Det er sykt overdimensjonert, med de råeste cisco ruterne som er å få tak i. Når nettet ble designet, fikk cisco frie hender til å lage det råeste de kunne, og det har dem gjort... Når det gjelder dem som jobber på kundeservice der, vær grei med dem. Det er folk som prøver så godt de kan å besvare telefoner, og kjøret er helt sinnsykt. De aller fleste har god data utdannelse og er gode teknisk, men telefonene må være så kortet som mulig, samtidig som du som ringer skal føle at du har fått hjelp. Av og til hender det at de ikke kan hjelpe, det kan være at Telenor er vanskelig og at ngt trenger lenger tid på saken, kan være bravida ikke har gjort det de skal, kan være det er problemer i sentralen, kan være ditt og datt. Stol på at det svaret du får er ærlig, for det er det nok. Kunne skrevet mye mer her, men dette får holde. Gå over til NGT og vit at du sitter da på et av de beste nettene i verden. ps. De som er ansatte der får GRATIS 8Mbit linje Jeg som har jobbet der får 8mbit linje til 398,-/mnd..... Lenke til kommentar
Chief Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Dette er strengt tatt ikke noe problem. Ring 55 52 79 77 (Bredbåndstelefonen), bestill abonnement og be om å få et fullmaktskjema for å gi NextGenTel rettigheter til å si opp ditt telenor abonnement, dette kan du faxe til NextGenTel. NextGenTel sier da opp ditt telenor abonnement når de er leveringsklar. Nedetiden blir vel ikke mer enn 1 til 2 dager høyst. Om ikke Bravida, Sunnico, eller hvem det nå måtte være som er montør ved den sentralen du er nærmest, fucker det til. NextGenTel har en leveringstid på opptil 6 uker, men du skal ikke være uten bredbånd i denne perioden om du allerede har fra telenor. I og med du har splitter har du en DeltAccess løsning. Da leverer NextGenTel bredbånd til deg på samme trådpar som du har telefon. Du får samme hastighet, så det er ikke noe problem. Da trenger du ikke montør til å fikle med NT1 boksen din o.l. heller. Montøren må selvsagt posisjonere deg på DSLAM'en, men det merker ikke du noe til. Da får du en ny ruter fra NextGenTel mest sansynlig en Netopia 3351 evt en Cisco 677i, kommer for så vidt an på hvilken DSLAM du er tilknyttet og hvilke linjekort de har i den DSLAM'en. Og så får du en ny splitter også. Dette er jo så lett å koble opp at muttern skulle fått det til, så lenge du ikke har en NT1 boks uten plugg, går alt som en lek. Fordelen med NextGenTel er at de er klart den leverandøren som har størst kapasitet av samtlige leverandører i norge. De kjører også kun sitt eget utstyr, som består av 90% Cisco. En annen klar fordel er at NextGenTel leverer en linje til huset ditt/leiligheten din, der de garranterer en eller annen hastighet, og hva du måtte finne på å bruke denne linjen til er ikke opp til NextGenTel. Om du har 1 eller 254 maskiner på denne linjen kunne ikke NextGenTel brydd seg mindre om. Om du bruker opp 100% DL og 100% UL konstant, spiller ikke noe rolle det heller. Så lenge du betaler dine faktura og leverer tilbake utstyret, i samme stand du fikk det i, etter at du ikke bruker det lenger er NextGenTel blid og fornøyd. Det er også ganske greit å ha egen ruter. NextGenTel kjører ikke PPPoE, men PPPoA. Da slipper du den klient påloggings saken, og det er jo en fryd å være uten. BTW den beste rabatten hos NGT er for ansatte. Echo til Bravo pris. Hehe... dvs >8MBit til 398,- i 2 år. Sweet. -Chief- Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 og det er noen oljesjeiker i midtøsten som besitter. Det er sykt overdimensjonert, med de råeste cisco ruterne som er å få tak i. Når nettet ble designet, fikk cisco frie hender til å lage det råeste de kunne, og det har dem gjort... yup....sjeik man skulle vært ja!!....*sukk* ....stygge neser da men...mmmh... AKIRA Lenke til kommentar
Neme Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Godt svart Justin. Håper du blir her på forumet og ikke bare registrerte deg for å svare denne ene threaden. Lenke til kommentar
Corn Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Diakonhjemmet? Planer om å være student resten av livet? Regner med at det var www.disnorge.no.. Norske slektsforskere eller noe sånt, de hadde visst en avtale med telenor internett i 98, så godt mulig at det er dem (300kr året) Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Router er jo blant de kjipere måtenen å få flere maskiner på nett!! Det er tross alt snakk om at alle maskinene deler et gitt antall porter, så bare en maskin kan "eie" port 113, 21 osv. Det ideele er å få flere IPer av ISPen din. Router er bare en "nødløsning". Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Det er vel ikke noe spørsmål om å bytte fra telenor til nextgentel.. Min linje funker perferkt fra nextgentel.. Aldri nede.. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 kan gjøre som jeg gjorde, sa ifra til Telenor at jeg skulle bytte, men at jeg ville ha linja fra dem til jeg hadde den nye. bestillte fra www.firstmile.no, vdsl 5000/5000 for 1290,- i mnd. Det tok en evighet før de leverte og linja har ikke nede siden jeg fikk den. tok meg ca 15-20 minutter å koble opp den nye linja når den kom. så det var ca 1 minutt nedetid. dl/ul ligger på ca 690Kbs/520Kbs det er deilig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå