2bb1 Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Hei! Har en Philips 47PFL9732D - kort sagt en 47" LCD TV med full HD-oppløsning. Det har plutselig kommet enn loddrett "strek" på skjermen, ser blå ut fra avstand, men når jeg studerer nærmere ser det ut som kombinasjon av rødt, blått og grønt. Altså poenger er at det er en loddrett linje midt på TV-en som ikke fungerer lenger - er det ødelagte piksler? Og kan det fikses? Evt. går det på garanti? Kan jo være en eller annen luring som har kommet borti TV-en med et uhell, men er det ikke da rart at en hel rad med piksler blir uten funksjon?? Endret 18. november 2010 av 2bb1 Lenke til kommentar
darket Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 normalt sett går det under garantien, og på denne modellen mener jeg det blir byttet panel som så vil løse problemet. kontakt selger for reparasjon Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Såfremt det ikke er du eller andre som har vært borti, klar sak for garanti/reklamasjon. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 (endret) At jeg ikke har vært borti er jeg sikker på, men kan jo ha vært en kompis i fylla som har kommet borti mens tv-en var avslått og dermed ikke merket at noe ble ødelagt? Eller går det ikke an å ødelegge pikslene på samme måte når tv-en er av, kanskje? Jaja, jeg bare ser for meg forskjellige scenarioer som kan ha skjedd i alle fall normalt sett går det under garantien, og på denne modellen mener jeg det blir byttet panel som så vil løse problemet. kontakt selger for reparasjon Så du mener at det har vært et problem med panelet på denne modellen? Kunne du isåfall hjulpet meg til å finne en kilde til det? Så har jeg noe å "slå i bordet" med i sjappa jeg kjøpte TV-en. Endret 18. november 2010 av 2bb1 Lenke til kommentar
darket Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Aner ikke om det er en kjent svakhet på denne tv, men slike striper kan skje generelt sett.. du skal ikke trenge å slå i bordet for å få hjelp, da ville jeg byttet butikk. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 Okei, så sånne piksel-feil kan skje av seg selv, uten at noen faktisk har dunket borti tv-en? Isåfall er jo saken grei Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Jepp dessverre (eller heldigvis alt etter hvordan du ser på det ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå