Konnis Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Hei, Jeg kjøpte en PS3 40GB i mai 2008, ergo er det den gamle versjonen. Den har fungert fint, men i løpet av det siste året har støynivået økt til et svært høyt nivå (tenk gammel Xbox 360), usikker på om dette kommer av viften eller disk-drevet. Støynivået øker etter hvor lenge jeg spiller, og etter kanskje 15-20 min med spilling er det på et nivå som er direkte plagsomt. Jeg har prøvd metoden hvor du skrur på PS3'en mens du holder inne eject-knappen for å sette igang støvutblåsningsprosessen, men dette gir ikke nevneverdig forskjell. Bortsett fra dette hører jeg diverse klikke- og hakkelyder (som jeg tror kommer fra disk-drevet) når jeg spiller spill, dette er noe som avtar etter hvert i motsetning til støynivået. Ellers må jeg nevne at den fungerer helt greit, bortsett fra - kraftig støy, svært ulikt andre gamle PS3'er (jeg har lanet PS3 og sammenliknet lyden på identiske modeller) - hakking og klikking fra drevet - PS3'en har også blitt svært treg, og den bruker ofte 10 sekunder på å åpne menyen/XMB. Dette er et relativt ferskt problem som oppstod for en uke siden, kanskje. - Et av de største problemene er kanskje det at den logger seg ut av PSN konstant, med kanskje 15 minutters mellomrom (har ikke målt med stoppeklokke, men det skjer ofte). Det har ingenting å si om jeg bruker trådløs internettforbindelse eller kabel. Nettverket fungerer helt greit på PC'er jeg har i nærheten. Jeg merker ingenting til problemer med nettverksforbindelsen hvis jeg sitter på PC'en, men så ser jeg bort på TV-skjermen at PSN plutselig har logget seg ut fordi det ikke er internettforbindelse. Jeg har lyst på en ny PS3 iogmed at den jeg har nå er det jeg vil kalle på vei til defekt, men er det noe håp for meg? Jeg kjøpte den hos Komplett.no i mai 2008, som nevnt tidligere. Endret 18. november 2010 av Konnis Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Ingen meninger? Diskdrev-lydene kommer litt sporadisk når som helst egentlig, ikke bare i oppstarten... Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Du har jo 5års reklamasjonsrett på PS3. Du kan levere inn maskina der du kjøpte den slik at den blir sendt inn. Det blir da opp til verkstedet å bestemme om maskina er i orden eller ikke. I værste fall vil du få den tilbake i samme tilstand, men har du flaks vil du få den fikset evt en ny maskin. Skulle du få den tilbake og de mener at den er i orden kan du stå på ditt og sende den tilbake igjen og si at den fortsatt bråker mye. Hadde jeg vært deg hadde jeg villet dokumentert støyen med et videokamera eller lignende. Jeg sendte i retur 2stk 60GB maskiner som var helt nye pga støy, fikk ny maskin uten noe trøbbel (men det tok litt tid). Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Kjøpte den hos Komplett, så da sender jeg en mail i forkant ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå