Sealine Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 jeg skal ha ny Harddisk, og er ikke sikker på hvem av disse to jeg skal velge: 1. Western Digital 80GB Caviar IDE HD - 7200RPM, 8.9ms, 8MB cache, ATA-100 kr: 644,- 2. Seagate 80GB Barracuda 7200.7 Harddisk - 7200RPM, 8.5ms, 8MB cache, Serial ATA150 kr: 863,- hva er det lureste valget? jeg vet alt det der om at Seagate er mere "stille" og at WDC er "raskere" osv. men jeg bryr meg egentlig mest om kvaliteten, for begge er uansett mere en raske nok for meg Så hva sytes dere? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 IMO så er Seagate det du bør velge. Den yter ikke helt det samme som WDC sine diske gjør, men ligger ikke langt etter. Og Seagate disken er vel så og si lydløs, noe som jeg setter som et STORT krav når jeg skal ha nytt utstyr. Gå for Seagate du =) Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 takk for svar . noen andre meninger/erfaringer? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 har en seagate disk selv. meget meget lydløs. Jeg hadde gått for seagate, syntes ikke wd diskene er så stillegående som seagate'en Lenke til kommentar
enl Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Anbefaler Seagate jeg også. Rimelig raske og stille som graven Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 jeg har selv 4 WD disker.. jeg er fornøyd, aldri hatt noe problemer med dem.. bråker kanskje litt men ikke så mye att det plager meg.. Lenke til kommentar
Bullseye88 Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Seagate er mye stillere, men de er også litt tregere. Foretrekker stille selv. Men hvorfor har du satt opp SATA seagate, de er ikke noe kjappere en PATA versjonene og er litt dyrere. -- Morten Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 ok, changed my main, valget er mellom disse to: Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache WD800JB (IDE-ATA) kr: 865,- Seagate Barracuda 7200.7 80GB S-ATA S-ATA/150, harddisk 8MB cach ST380013AS (S-ATA) kr: 1178,- Hvilken er det lureste valget, jeg er keen på og ha en Hardisk som kan bråke "litt" ihvertfall, GOD kvalitet, ganske rask. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 ok, changed my main, valget er mellom disse to: Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache WD800JB (IDE-ATA) kr: 865,- Seagate Barracuda 7200.7 80GB S-ATA S-ATA/150, harddisk 8MB cach ST380013AS (S-ATA) kr: 1178,- Hvilken er det lureste valget, jeg er keen på og ha en Hardisk som kan bråke "litt" ihvertfall, GOD kvalitet, ganske rask. "Changed my mind" Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 WD disker er da ikke så veldig bråkete. Jeg merker selvfølgelig at IBM'en min er mer stillegående, men hvis du ikke har vannkjøling i maskinen er ikke harddiskens støynivå noe å bekymre seg over. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 men hvem av de to burde jeg velge? Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Importøren til Komplett og mange andre webshoper har minst retur på Western Digital. Dvs det er de mest holdbare diskene. De er også veldig raske, og etter en ca. 7-10 disker sitter jeg igjen med erfaringen at de er til å stole 100% på... Bråkete? Siste WD disken jeg har i det hele tatt hørt når viftene er i gang var en gammel 3,2gb. Svak viftestøy gjør at de ikke høres. Seagate er sikkert bra, men den eneste Seagate`n jeg har hatt ble ødelagt etter et år, men det sier jo svært lite om merket ellers så.... Tror ikke du blir misfornøyd med noen av delene, men jeg holder en knapp på WD. :wink: Lenke til kommentar
Flex Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Importøren til Komplett og mange andre webshoper har minst retur på Western Digital. Dvs det er de mest holdbare diskene. De er også veldig raske, og etter en ca. 7-10 disker sitter jeg igjen med erfaringen at de er til å stole 100% på... Nå kan ikke jeg huske at jeg har sett en slik oversikt hos Komplett, men nå er jeg ikke så ofte innom der. Eneste jeg kom på i farta med slik oversikt var Itbutikken, og dem har 6% retur på WD-disken og 2,1% på Seagate'n.... Selv holder jeg meg unna WD på livstid, har hatt nok trøbbel med dem. Men det varierer vel fra person til person hvilke erfaringer en har (selv om jeg har hørt veldig lite "dritt" om Seagate)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå