Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er Chrysler grand voyager dyr i drift?


Gutt17

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har kjørt chrysler grand voyager i nesten 2 år nå.

Har en 1996 model som jeg holder på å selg nå.

 

Ellers så er det en veeeeldig praktisk bil å kjøre.. 3.3 litern (min) går godt og veldig behagelig på dårlig vei. Den er dyr i drift, men samboern min elsket den bilen :)

 

Det er klart at amerikansk design ikke er allverden og den ruster kanskje litt lettere enn andre biler fra asia/europa.

 

utover å skifte en bærekule og ett fjærbein så har jeg hatt lite ekstra utgifter på den.

 

hadde det ikke vært for at jeg trenger 4x4 så hadde jeg kjørt den bilen enda :)

Lenke til kommentar

Forbruket spørs jo helt på motorstørrelse. Lavest forbruk vil du vel få med 2,5TD motoren. Disse bilene er generelt mye plaget av feil, så det kan bli billig, eller veldig dyrt.

 

Hold deg iallefall for guds skyld unna automatkassene på disse bilene, de har et rykte på seg for å ryke like ofte som du fyller bensin.

Lenke til kommentar

Er ennå ei stund til jeg skal kjøpe min første bil. Men har alltid hatt sansen for chrysler. De er jo store og fine biler, har plass til mye og er fine innvendig. Også liker jeg store høye biler.

Endret av Gutt17
Lenke til kommentar

Det er ikke bare Chrysler som lager store fine biler, er flere alternativer. Hvorvidt de er pene innvendig eller ikke, blir vel opp til hver enkelt, men jeg fikk intrykket av at det er mye grå plast overalt. Får en litt billig følelse. Samma greiene i en Stratus som jeg kjørte litt med for en stund siden, kjedelig interiør rett og slett.

Lenke til kommentar

Jeg ville holdt meg unna 1996-1997 modeller med 2,5 td, disse har registerkjede som er forferdelig dårlig. 1998 har istedenfor registerkjede drev, og er en mye mer holdbar bil. Det er viktig å være 100% sikker på at bilen ikke har kjede om du har planer om å kjøpe deg en sånn.

 

Priser på reparasjon av slitedeler er såvidt jeg vet ikke så ille, og det finnes alternative deler som blir levert av både importør og andre aktører på markedet.

Lenke til kommentar

Er ikkje det samme dieselmotoren i 94-95 og 96-97 modellane då? Den som sit i 94-95 har overliggande ventilar, dvs. ikkje verken registerreim eller -kjede. Dei motorane er forøvrig fornøgde med 0,6 liter på mila, har sjølv hatt dei nede på 0,58.

 

Chrysler begynnte med galvanisering av karosseria sine på slutten av 80-tallet, så rust er det ganske lite av. Vi ifamilien har hatt fem Grand Voyager :love: , og vi har hatt veldig lite problem med dei. Ein høyrer jo mykje rart om dei bilane, så ein skulle tru vi har vore veldig heldige. Men det er veldig dyre delar, originale dørhandtak kostar godt over 2000, og ein termostat ligg på rundt ein tusenlapp.

 

Utruleg behagelege bilar forresten

Lenke til kommentar

mener fattern kjøpte en relativt ny voyager, og betalte greit med penger.

Så begynte den å svette fra toppen og girkassa ble merkelig

tapte vel halvparten av pengene gitt for bilen, 50-60k i dass

 

men skal sies, jeg digga den bilen, var så nice å sitte i.. :|

Lenke til kommentar

Eneste Grand Voyager jeg ville hatt er 3,3L bensin V6 og automatgir. Det du får med Voyager er meget god plass, høy komfort, gode flerbruks-egenskaper, og god oversikt. For meg forsvinner mye av poenget med denne bilen om man har manuellt gir, og diesel. Men det er meg. Kvaliteten på automatkassene er som andre har nevnt litt så som så, og ting som spinning i rundkjøring, eller fra is og ut på asfalt er ikke så lurt.

 

Diesel motoren i disse bilene er av gammeldags type; stinkende, kaklende, raklende, og med snevert effektområde. Forbruksmessig er de selvsagt mye bedre, men det kommer til en høy pris, syns jeg.

 

Ulempen med 3,3 V6 kan man si er forbruk. Man kommer såvidt under litern på pen langkjøring, og ligger godt over på blandet/by, 1.3 +-

2,4L 4 syl bensin passer etter mitt syn dårlig i denne bilen. Det blir masete høyt turtall, og ved minste lille antydning til motvind, eller stigning, så gires det ned å gnager på høyt turtall for å holde dampen oppe. Man skulle kanskje tro det var mye billigere å kjøre med 2,4 VS 3,3, men min erfaring er at det ikke er det i praksis. Formodentlig fordi 3,3 litern er sterk og fin, og ved rolig pen kjøring ligger den å lurker under 2000 rpm med lite gass, mens 2,4 puster og peser på 3500 rpm med høy pedalbruk for å oppnå det samme. Men igjen, det er min mening.

 

Hvis man er ute etter rimelig og grei bil som er billig å kjøre, og uten problemer, så vet jeg ikke helt om Grand Voyager er veien å gå altså :whistle: , selv om den har andre kvaliteter jeg i hvertfall setter pris på.

 

I senere tid har jeg feks kjørt mye med en 2003 Grand Voy 7-seter, komforten er utmerket, og fleksibiliteten er genial. I helgen drar man på tur, hvor de bak sitter som konger i hver sin skinnstol, for så to dager senere frakte et 400 Liter akvarium, og en rammemadrass, eller på det "verste" hente to stk takspoilere til Iveco lastebiler.

 

Riktignok skal det sies at disse setene, og sofaen bak ikke akkurat er noe bestemor vipper elegant ut, de er blytunge beist, men så sitter man tilsvarende bedre i dem enn i vippesetene på en Yaris.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

har hatt en Chrysler Grand Voyager 2,5 td i 5 år veldig fornøyd, bare noen få slitedeler som er byttet hjullager, klosser, skiver å litt annet, med så mange slike biler på norske veier må jo noen gå i stykker, akkuratt som med ford siera,alle sa det var noen dritt biler, men det er vel den bilen som ford har sålgt mest av, Her er 2 feil jeg har hat kode, 4640, mengde justering av diselen, Sitter på toppen av diselpompen med 1 ledning i, symtomene er att den kutter motoren når du kjører, du kann starte den igjen med en gang å den går en stund til, vet aldri hvor lenge, Kode, 1829, Motor turtall sensor, sitter på toppen av girkassa, symtomene, Starter ikke. heter noe helt annet som del,Svinghjuls posisjons indikator.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...