Gå til innhold

star trek TNG: hvor mange sesonger sender viasat 4

Anbefalte innlegg

Som kjent driver viasat4 og sender Star Trek The Next Generation.

det viser seg også å være reprise.

jeg ønsker egentlig å se alle sesongene men har en sterk mistenke om at de slett ikke kommer til å sende alle.

Da må man kjøpe serien.

her har jeg mistanke om at det er et samarbeid mellom kanalen og selskapen bak seriene ,- et samarbeid som skal lokke oss forbrukere til å kjøpe serien de lager

TV2 ( her i Norge) sendte 4 sesonger av serien for mange år siden. visstnok etter at TV Norge sendte den først.

er det noen som vet med sikkerhet hvor mange sesonger viasat4 har sendt/ sender i reprise ?

problemet mit er at jeg ikke finner ut hvordan man får kontaktet den kanalen for å spørre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser serien på Viasat4 på lørdager og søndager. De episoden som er sendt er de samme som tv2 sendte.

her er tv-selskapene i si nøtteskall . de gidder ikke å opplyse så mye om dagens episode.det er og så sjelden at de oppgir tittelen på episoden

på en måte ville det være dumt gå glip av flere sesonger. På en annen måte så er det dum å kjøp noe som er sendt på tv som det ikke er sikkert jeg kommer til å se igjen

For tiden ser jeg på Voyager.mellom data , tv og jobb .

Er kommet lit ut i sesong 6

hva er galt med Enterprise ?

Lenke til kommentar

Selv har jeg bare sett TNG og Enterprise, og syntes absolutt TNG er best. Det som er ok med Enterprise er at det er av noe nyere dato, og effekter og slikt er endel bedre! Og selvfølgelig at det er i HD.

Tror jeg må karre til meg de andre seriene også. Hvilken anbefales som best etter TNG?

voyager (1995-2001) som jeg driver og ser på elle DS9 (1993-1999)

det er forresten eden første serien jeg har kjøp.

jeg skrev i første post at TV2 sendte 4 sesonger av TNG , men er ikke sikker på at det egentlig stemmer.

i følge vikipedia og en gammel diskusjon på et tv2 forum så har de bare sendt de 4 første . likevel er jeg ikke sikker på om det stemmer.

dilemmaet mit blir altså om det er borkasteden penger bare for å se gjennom alle sesongene av TNG ( hvis alle er vist på tv) samtidig så er det ergerlig hvis jeg ikke får sett dem alle hvis jeg lar være å kjøpe den serien

Lenke til kommentar

Selv har jeg bare sett TNG og Enterprise, og syntes absolutt TNG er best. Det som er ok med Enterprise er at det er av noe nyere dato, og effekter og slikt er endel bedre! Og selvfølgelig at det er i HD.

Tror jeg må karre til meg de andre seriene også. Hvilken anbefales som best etter TNG?

DS9

Det er et spirituelt element som jeg synes blir litt kjedelig innimellom, men stort sett en strålende serie. Nesten like god som TNG.

Lenke til kommentar

DS9

Det er et spirituelt element som jeg synes blir litt kjedelig innimellom, men stort sett en strålende serie. Nesten like god som TNG.

TNG er beste serien, TOS som jeg nå ser for første gang var overaskende bra jeg var redd den skulle bli ufrivillig komisk men den var mer seriøs enn jeg trodde.

DS9 er en serie av det ektreme, noen episoder er ektremt bra, andre er direkte drit kjedelige,

Serien er også en serie jeg tviler på at Rodenberry wille hatt noe med, alt for mye religion og krig, Seriens sterke og svake side er den samme krig, serien tar for seg en krig som varer i 4 sesonger, og gravet dypt inn i hvordan krig er. Dette er utrolig godt laget, men det er også en av grunnene til at serien er svakere, du føler hele tiden at du fant opp krigen bare for at serien var kjedelig og ganske uintresang og som et desperat forsøk på å holde serien i live på ble det krig, selve krig delen er veldig bra laget, men det føles litt presset og at de gjorde det fordi dem hadde få seere. Sisko er også en tullete kaptein i forhold til Picard.

Voyager er en serie jeg liker bedre hver gang jeg ser den, bortsett fre den dårlige slutten, den mangler også flere virklig gode karakterer, Doctoren er den eneste virklig gode i serien.

enterprise er dårlig på alle punkter, kjedelig, den ødlegger kanon fra de eldre seriene, bare tullete episer og elendige karakterer, ektremt lite star trek i serien egentlig, og ikke minst serien ødla serien, siden TNG hadde det vært star trek uavbrutt i 15 år, så kommer enterprise og ødlegger. Folka bak serien burde skytes for menneskerettighets forbrytelser.

Lenke til kommentar

Voyager started Når DS9 var i 3 sesong tror jeg, akurrat som DS9 started når TNG var i 6 sesong.

Så på 90tallet gikk DS9 og Voy samtidig i 4 år, back ground stories in Voy er basert på noe som started i DS9 ja til og med TNG, men ellers er seriene veldig separate, Voy får ikke kontakt med federation før i sesong 6 tror jeg. Eller kanskje til og med 7. Først da får de vite hva som skjedde i Alpa quadrent mens de var borte.

Det jeg liker med Voy er at der er mer likt TOS/TNG, du har en romskip som oppdager ting og får problemer som må løses, svakheten i Voy er få virklig gode karakterer, mens TNG har Data, picard, Riker, Worf, har Voy bare Doctoren som virklig er intersang.

DS9 har en elendig kaptein, han er bare suttrete og dum, men DS9 har flere gode secondary charaters som er bedre en hovedrollene. Som trekker opp veldig, men fremdeles hverken DS9 eller Voy har noen Picard eller Data.

DS9 har Worf som kommer i sesong 4 samlt O'brian.

Voy og TNG og TOS har eventry lysten, DS9 har dyp komplisert historie som handler om krig, og Enterprise er bare blæ

Lenke til kommentar

nå har jeg bare sett TNG og Voyager.

og jeg klarer faktisk å finne noen karakterer/figurer der der.

man har kapten kathryn

Kes var en spesiell karakter.

seven of nine er i hvertfall ganske spesiell for ikke å snakke om Neelix

chakotay ,b'alana og tom paris virker også veldig spesielle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...