Gå til innhold

Hva er min PC verdt?

Anbefalte innlegg

Håper først jeg ikke gjøre noe galt. Uti fra hva jeg har skjønt kan jeg legge ut info om min PC i håp om få en prisantydning.

Selger en DELL Dimenson 9200 innkjøpt juni 2007.

PC:

Dimension 9200 Intel Viiv Teknoligi 2 Duo E6600 (2.40 GHz, 1066 MHz FSB)

Intel Core 2 CPU 2,4 GHz – 2,39 GHz (i.h.t. info under “Min datamskin”)

4 GB RAM

(Windows opplevelsesindeks på 5,3)

4069MB Dual Channel DDR2 667MHz (4x1024) memory

Intern 12-i-1 mediekortleser (kortlesere, SM/XD, CF/MD, SD-mini/MMC-rs, MS/Pro-duo)

Harddisk på 640 GB (2x320 GB) Serial ATA (7.200 RPM) dobbel harddisk konfigurering RAID 0 (stripping) (det er bare en partisjon pr. i dag)

DVD +/- RW (les/skriv) 16x og CD-RW (les/skriv)/DVD-ROM (leser 48x)

Skjermkort: 256 MB NVIDA GeForce 800 GTS

Integrert lydkort md Dolby digital 7.1-funksjon

USB-porter 6 bak, 2 stk i front

TV-tuner Hybrid PCI card, installert selv, juli 2007.

Skjerm :

Dell 2007WFPB 20 inch LCD Monitor

Utgang for USB, S-video, DVI-D, Composite, VGA

Høytalere:

Zulux Dell A 525 med subwoofer og to satelitter (30w)

Diverse tilbehør:

Logitch trådløst ”multimedia-tastatur”. (CD-ROM med driver medfølger)

Trådløs Microsoft mus, (erstatter for den som fulgte med tastaturet) (CD-ROM og lader følger med)

Multimedia fjernkontroll, til bruk for bl.a. MediaPlayer og MediaSenter, (IR-mottager følger med) (kabel for tilkobling mellom TV-dekoder og IR-mottager)

Liten mikrofon, ypperlig til Skype og den slags.

Microsoft Sidewinder, game-pad, serial-tilkbobling med USB-overgang

Ny uåpnet fire-wire kabel

Ekstra USB-kabel

Antennekabel til TV-tuner

Programvare:

Windows Vista Home Premium 32-bit (installert på maskin)

Office Home and Student 2007

Roxio Creator & MyDVD 9.0 D.E (progarmvare for CD/DVD-brenning)

Dell Drivers and utilities, (diverse drivere) nødvendige drivere er installert.

Driver/manaul for 2007 WPF flatskjerm.

Microsoft IntelliPoint 6.2, fulgte med trådløs mus, (ingen behov for å inst. denne)

Logitech SetPoint, driver for trådløst tastur. (ikke installert, kun nødvendig om man vil bruke noen av spesialknappene)

Footballmanger 2010

FIFA 2001

Jeg håper som sagt at jeg ikke har brutt noen regler ved å legge ut dette.

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2000-2500 kanskje hvis du i det heletatt finner noen som er intressert.

Men sannsynligvis for lite til at det er intressant å selge den i forhold til bruksverdien.

Hmmmm... ikke mer? veit jo at maskina er gammel, men det er jo fortsatt en kraftig maskin. Det er jo også med en bra skjerm. Diverse tilbegør (veit at det ikke er all verdens heller), + office (selv om det er 2007), jeg hadde helt ærlig trudd jeg kunne få rundt 5-6000.

Men det er er bare å glemme altså?

Lenke til kommentar

Tja, du kan alltids prøve å gå ut med hva maskinen kostet ved Nypris og si at du selger den til 50% av det den da kostet, men som andre har svart deg her på forumet så er nok verdien på denne maskinen svært liten.

Den er også utenfor Garanti-tiden så eventuelle problemer må da taes via reklamasjon, noe som kan bli ganske så slitsomt for en bruktkunde.

I mine øyne så er det en grei maskin men knapt verdt noen tusenlapper, den har nok mer verdi som en filserver eller sekundær reservemaskin.

Lenke til kommentar

du må selge den for under 2000kr. kan hende du betalte mye mer for den da du kjøpte den, men poenget er at komponentene er utdatert. det er vanskelig å finne noen som i det hele tatt vil kjøpe den pc-en. hadde du spurt meg om jeg ville ha den for 1000 lapp, ville jeg flirt og takket NEI. sånn er det desverre innen datateknologi. det kommer nye og bedre komponenter hele tiden slik at de forrige blir fort utdattert.

Mitt råd: selg den for veldig billig penge om du absolutt vil ha penger for den. og da bør du ikke vente så lenge med det. om ett år er vel resiskulering neste steg :).

Ellers er det jo greit å ha en eksta pc liggende. kanskje du lan lagre filmer, musikk ol på den.

Lenke til kommentar

Selv ville jeg brukt den som en server eller noe hjemme, som sagt du får nok ikke solgt den for så mye.

Jeg ville si 2000 om du er heldig.

Hadde jeg hatt brukt for den kunne jeg nok gitt deg 1000kr, mend et er det, og jeg har ikke brukt for den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...