Gå til innhold

Drittkjøler


Anbefalte innlegg

Kjøpte PowerCooler "Maximus" på Microplex sammen med Funnel og 80mm Enermax med rheostat. Grunnen var at jeg ville ha mindre støy (noe som jeg fikk) og bedre kjøling. Det fikk jeg ikke. Med GlobalWin FOP32 ribba, lå jeg på rundt 39~41°C idle. Nå ligger jeg på 45! Det synes jeg er litt rart... Har på Arctic Silver 3 (IKKE for mye, nei! Kanskje litt lite?!)

 

Stemmer det at man må vente før den funker ordentlig? Hvis temp'en fortsetter å være så høy, returnerer jeg den og kjøper meg TaiSol ribba.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-01 09:37, Socratex^ skrev:



Stemmer det at man må vente før den funker ordentlig? Hvis temp'en fortsetter å være så høy, returnerer jeg den og kjøper meg TaiSol ribba.


 

Jeg ser ingen grunn til at kjølern ikke skal funke med en gang, så det er ikkeno problem..

den taisol ribba er bedre enn fop32 ribba.. men 45 grader er ikke ille=) så lenge systemet er stabilt så skal ikke du tenke på temp.. alt under 55 grader går som regel stabilt..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-01 09:37, Socratex^ skrev:

Kjøpte PowerCooler "Maximus" på Microplex sammen med Funnel og 80mm Enermax med rheostat. Grunnen var at jeg ville ha mindre støy (noe som jeg fikk) og bedre kjøling. Det fikk jeg ikke. Med GlobalWin FOP32 ribba, lå jeg på rundt 39~41°C idle. Nå ligger jeg på 45! Det synes jeg er litt rart... Har på Arctic Silver 3 (IKKE for mye, nei! Kanskje litt lite?!)


 

Du må nok rekne med å ofre lite grann kjøling for å få noko som er omtrent utan støy.

45C idle var kanskje lite grann høgt; kva er temperaturen i kabinettet? Det kan jo hende at det er problemet.

Ang. AC3, så står mellom anna dette på nettsidene deira ( http://www.arcticsilver.com/as3.htm ):

 

Important Reminder:

Due to the unique shape and sizes of the silver particles in Arctic Silver 3, it will take a minimum of 72 hours to achieve maximum particle to particle thermal conduction and for the heatsink to CPU interface to reach maximum conductivity. (This period will be longer in a system without a fan on the heatsink.) On systems measuring actual internal core temperatures via the CPU's internal diode, the measured temperature will drop as much as 2C to 4C over this "break-in" period.

 

 

per

Lenke til kommentar

Med så lav temp (35-40C) så har du et godt potensiale for å overklokke mer. Klokk opp, og øk spenninga så mye som nødvendig, til du får en temp på ca 50-55C (load). Da får du mest mulig ytelse ut av løsninga uten å øke støyen.

 

Eller hvis du er sensitiv for støy kan du gjøre som meg: Klokk med, og senk spenninga. Når prosessoren går på under 30C (load) med vifte, kan du prøve å koble ut vifta, og følge med når tempen stiger sakte. Hvis du har klokket langt nok ned og har lav nok spenning vil tempen stabilisere seg på under 50-55C (load). I mitt eksempel klokket jeg min Athlon 1000 AXIA ned til 800 og 1,22v. og den går på 49-51C (load) Da er det i hvertfall en støykilde mindre i kabinettet. (Skal se hva jeg kan gjøre med resten..)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-02 14:14, Simen1 skrev:

Med så lav temp (35-40C) så har du et godt potensiale for å overklokke mer. Klokk opp, og øk spenninga så mye som nødvendig, til du får en temp på ca 50-55C (load). Da får du mest mulig ytelse ut av løsninga uten å øke støyen.


Eller hvis du er sensitiv for støy kan du gjøre som meg: Klokk med, og senk spenninga. Når prosessoren går på under 30C (load) med vifte, kan du prøve å koble ut vifta, og følge med når tempen stiger sakte. Hvis du har klokket langt nok ned og har lav nok spenning vil tempen stabilisere seg på under 50-55C (load). I mitt eksempel klokket jeg min Athlon 1000 AXIA ned til 800 og 1,22v. og den går på 49-51C (load) Da er det i hvertfall en støykilde mindre i kabinettet. (Skal se hva jeg kan gjøre med resten..)


 

 

Hmmm... hvem i alle dager vil vel egentlig klokke ned?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...