Gå til innhold

Geforce GT 435M eller Radeon HD5650

mozaix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Omtrent likeverdige på ytelse, med et bittelite forsprang til Nvidia. Total TDP er omtrent 40 watt (hele kortet). Jeg tror HD 5650 drar mindre strøm, men her finner jeg ingen tall på hvor mye total TDP er - kjernen drar vel en 10-15 watt. Men Nvidia-kortet har Optimus-teknologien, som gjør det enkelt å switche over til det integrerte grafikkchipet i f.eks. en Intel Core i5 prosessor, når man ikke trenger ytelsen. Så lenge den aktuelle bærbare er laget for å utnytte dette, vel og merke. Det vil i så fall gjøre Nvidia-kortet mindre belastende på batteriet.

Lenke til kommentar

Kan også nevne at 5650 kan klokkes med AMD GPU clock tool som øker ytelsen betraktelig.

Og du mener at dette ikke går på Nvidia-kortet, er det slik å forstå? Det kan vel like lett gjøres på det ved hjelp av Nvidia System Tools, tenker jeg. Men overklokking er ikke å anbefale på hvilken som helst bærbar. De fleste av dem ligger allerede på eller nær grensen for hva de kan tåle av ekstra påkjenning av varme og strømbruk. Det går gjerne bra en stund, men levetiden på skjermkortet kan fort bli mye kortere enn man hadde tenkt seg.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Kan også nevne at 5650 kan klokkes med AMD GPU clock tool som øker ytelsen betraktelig.

Og du mener at dette ikke går på Nvidia-kortet, er det slik å forstå? Det kan vel like lett gjøres på det ved hjelp av Nvidia System Tools, tenker jeg. Men overklokking er ikke å anbefale på hvilken som helst bærbar. De fleste av dem ligger allerede på eller nær grensen for hva de kan tåle av ekstra påkjenning av varme og strømbruk.

Har ingen erfaring innefor Nvidia sitt område når det gjelder laptop GPU, så jeg er ikke kjent med mulighetene der.

Men mine erfaringer er at 5650 kortet takler overklokking meget bra innenfor grensene som blir sett på som "safe clocks"

Men jeg er enig at dette ikke gjelder hvilken som helst bærbar pcer.

Muligheten er der derimot om pcen tåler det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...