Primer4 Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Ok, da har jeg fått gobilen på plettn utenfor huset og kjørt en tur ned for å fylle bensin & kjøpe baum (lukta fælt røyk inni der) Sånn ser smykket ut foreløpig: (Bilde kommer) Liste over ting som må gjøres Haster! Naf test 500,- for og få vite hva som må utbedres er dette vel lurt på en bil til 5000,- Rust, må nare bytte en kanal og den ene forskjermen for og få han forskriftmessig når det gjelder rust. Dekk i riktig dimensjon, Fikk med 3 sett Felger, 17" alu på slitte sommerdekk (må byttes),14" org alu uten dekk, 15" stål med for stor dimensjon og piggdekk.Tenker jeg får tak i vintedekk til 14"erne og så får jeg kansje en tohundrelapp eller to på reppa for vinterdekka som står på nå. Frieksos,Hovedårsaken til dette er rett og slett att festet bak på bakpotta har hoppet av resten av eksosanlegget, kansje jeg bare sveiser dette og spør han på naf om han tror det holder. BremsebelleggBremsene hviner litt når man "småbremser" Eu-godkjenning i Januarkrysser fingrene på at jeg får tid til allt Ikke stress lism AnleggHar en 8" dls reference sub å ett lite komponentsett, så trenger bare litt ekstra lydemping, spiller og 3/5kanals forsterker, foreløpig InteriørTenker jeg henter meg skinninteriør over grensa, muligens sri tøyinteriør Diskre StylingLeppesett, ellers så har han jo en koselig liten vinge med bremselys originalt. TårnstabstagKansje jeg finner det originale tårnstabstaget fra gt'en på en høgger, kansje jeg må ut med litt for ett ikke-originalt.Hva som er sikkert er at det nurburgring-testede understellet fortjener litt ekstra avstivning. KonfilterIkke helt sikker på om green-filtersettet til 2.0 16v gt'en passer men da jeg har den vanlige 2.0 16v'ern regner jeg med at det gjør dette. Justerbart SenkesettMå jo på firehjulskontroll uansett til sommeren med nye dekk på 17"erne så hvorfor ikke montere noen gule koni Coilovers i samme slengen Effekt AnleggEtt billig catback anlegg hadde ikke vært og forrakte. Lakk, GT motor, Turbo, hvem vet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Skal følge med deg fremover :-D Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 (endret) Angående Driftstest hos naf, som fadern overbeviste meg om var en god ide. For det første, om jeg viste at dette kom til og koste 1800,- hadde jeg aldri i verden gitt vekk og latt han kjøre ned dit. Kan oppsumere resultatene Reparasjon 11 Kjøreegenskaper: Ustabil Ikke noen bombe akkurat. 104 Parkeringsbrems: Trege overføringer, venstre side og høyre side. bytte bremsewire? 113 Bremseskiver: Rustangrep på slitebane: venstre bak Bytte skiver? 305 Eksosanlegg: Lekkasje fremre og bakre Mhm 308 Luftfilter: Skittent Skal byttes fort som fy 320 Avgassanalse: ikke justert avgass grunnet feil ved punkt 305 520 Vindusvisker, spyler (foran) Slakke i overføringer Får se litt mer på det å klø meg litt i hode. 527 Tilstand Batteri: Bør skifte batteri! Batteri må byttes uansett så det er forsåvidt greit. 601: Dekkdimensjon ikke i samsvar med vognkortet og tilfredstiller ikke offentlig krav til godkjenning osv. på vei 706 Støtdempere foran: for svak virkning: venstre side og høyre side Bestilling av tuv-godkjent senkesett skal gjøres fortløpende, anbefalinger??? 908 Fremre hjulhus: Rust V Framskjerm Har ny brukt liggende i boden? 918 Dørterskel Sidekanal: Rustskade: utside av venstre bakre del Ser ut som bare overflate, men om jeg pusser ned hva er best midlertidig? har fått med meg at om jeg gnir på benga må allt bort om det skal lakkeres med noe annet 922 Rammevanger, Vognbunn: Rustskade: Venstre bak og høyre bak. Her er planen spyle av,pusse med vinkelsliper med stålbørste hvor jeg kommer til og vanlig stål/messingbørste/grovt sandpapir hvor jeg ikke kommer til. for så og slenge på hammerite/bengalack for så og tektylbehandle det oppå der igjen, han på naf ville egentlig montere allt fra hverandre og glassblåse for så og komme med ett bedre svar men jeg driter ikke penger heller. kansje jeg tillogmed slår litt på det med kobberhammer for og se om det går istykker, hvis ikke er det bra nok for meg. Anmerkninger 102 Bremsevirkning bak: Noe ujevn mest pga rustskade, nye skiver og klosser? 104 Parkeringsbrems: Svak HS+VS 401 Clutch: Noe slitt. pytt sann, langtidsproblem 908 Fremre hjulhus Skadet/løs innerskjerm: venstre og høyre side bytter disse ut, blir helvette og gjøre i 20-, så satser på og få gjort det på skola. 918 Dørterskel Sidekanal: Noe rust: utside av høyre bakre del. fortløpende, på skola, igjen hva er best til midlertidig fiks utenpå, skal nordover med kjerra til jul og vil ikke at det skal ruste istykker igjen. 920 Bakre hjulhus: noe rust: venstre side og høyre side overflate ser det ut som, ikke mye som må sveises på der isåfall uansett. 925 Lakk/karosseri utvendig: diverse rustangrep i karosseri og understell jeje Hadde faktisk bestillt komplett anlegg fra rundtomkring men dette blir seriøst nedprioritert. Ellers så ser jeg nå at det og ha ca. 40 000,- i bakhånd kommer godt med. (hadde planer om og bruke rundt 50 laken på bil ) Er jo ingenting som er umulig, om jeg blir helt nøtt er både delebil og svindyre verkstedopphold mulig. forfra ser han jo ikke så ill ut rustsiden Sommerfelger Ellers kan jeg nevne ting som faktisk er bestillt og påvei Rustfri eksosmanifold/downpipe Nytt batteri (69ah stinger) 6,5" helix espirit komponentsett 6,5" billig herts midbas som skal brukes som punchbass Soundstream lil wonder 5.830 forsterker Allt av ledninger (52mm2 som skal legges bak/oppgradere motorom osv osv osv.) edit: Øverste prioritet når er nye piggdekk til 14" alufelgene jeg har liggende og luftfilter, også videre bytting av olje, oljefilter, bensinfilter, osv. edit: skriveleif Endret 29. november 2010 av Mr. Primera Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Har skjedd litt siden sist gjort med bilen: nokian hakka 7 på 14" alufelgene byttet luftfilter (vanlig innsats) Følgende ligger på rommet og venter: Høyglanspolert rustfritt grenrør/downpipe (toyo sports) Nytt batteri (69ah agm stinger) 6,5" helix espirit komponentsett 6,5" billig herts midbas som skal brukes som punchbass Soundstream lil wonder 5.830 forsterker Allt av ledninger (52mm2 som skal legges bak/oppgradere motorom osv osv osv.) (mangler én signalkabel) 40mm/40mm tuv godkjente senkefjøri (lesjøfjord) Sachs grand touring frontdempere rustfri venstre frontskjerm i pastell farge slenger ut updaten her mest pga. jeg nettopp børstet ca. 40cm med snø fra han og kjørte en liten tur til kiosken. Det var litt vemodig da det nok blir den siste turen med bilen før juleferien er over. (reiser på lørdag ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå