Gå til innhold

Audio prioritet i windows

Anbefalte innlegg

Har for øyeblikket koblet til hodetelefoner, noen små pc-høytalere og et større anlegg via optisk utgang til pcen. Men er det en lettere måte å skifte hvor lyden skal komme fra enn å åpne opp lyder under kontrollpanel? Før jeg koblet til anlegget så funket det greit å skifte mellom de to andre, for høytalerne var koblet til inngangen frampå pcen som sto som standard audio utgang, og skulle jeg bruke headsettet så plugget jeg bare ut kontakten.

(Grunnen til at jeg ikke bruker headsettet foran som liksom skal være vanlig, siden den porten heter headset og greier, er det fordi der får jeg skurring når jeg bruker headset, men hører den ikke i høytalerne, hvis noen vet hvorfor det er slik så svar meg gjerne på det og.)

Men jeg skulle gjerne hatt en innstilling som gjorde slik at når jeg skrudde av forsterkern så skiftet windows automatisk til pc-høytalerne, og hvis jeg dro ut kontakten til de så ble lyden overført til headsettet. Eller om mulig så kunne jeg lagt det inn på hurtigtaster på keyboardet. Jeg bruker windows 7, og hvis dere vet om noe fancy til logitech g-15 tastaturet som kan fikse noe så gjerne det og. Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyden på optisk digital utgang er alltid på. Du må fortelle lydkortet at du bruker headsett og ikke høytaler på frontutgangen. Da forsvinner skurringen og lyden til høytalerne kobler ut når du setter inn headsettet. Det er nemlig forskjel på styrken i et høytalersignal og et headsett signal. Se kontrollpanel og lydinnstillinger...

Endret av rillto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...