moijk Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Har dårlig med plass, og tenker drive litt videoredigering. Kan bytte ut 320gb interndisken med noe større, men trenger mer plass. mye mer. ekstern disk hadde vært kjekt. Men å vite hva som er bra i jungelen av eksterndisker med esata er vanskelig. Så da lurer jeg på om noen har noen gode forslag? Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Du kan alltids kjøpe eksterne kabinetter til harddisker å bygge de selv, dette kan da gi mulighet for 3tb disker, desse er nettopp sluppet så er trolig ikkje på lager enda. Men skal ein ha over 2tb hardisk'er må man ha 64bit operativsystem. Men du kommer nok en god del på vei med en 2 TB disk også. Kunne ikkje finne ferdige eksterne disker med E-sata på komplett til greie priser. Så billigste løsningen er nok å kjøpe eit disk kabinett med e-sata og en harddisk. Eit enkelt oppsett: Hardiskkabinett Harddisk Ein annen ting, har du ikkje mulighet for flere harddisker i pc'en? De aller fleste har jo den muligheten med ein stasjonær pc, du har dog ikkje beskrevet kva du har. Ellers kunne du muligens brukt usb3 vist du har usb kontroller som støtter dette. Dette er kanskje enda billigere enn e-sata. usb2 klarer ikkje meir enn 30MB/s, så det er vel lite interesant. Lenke til kommentar
Varj Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 usb3 klarer ikke mer enn 60-70, så esata kan potensielt være en del raskere avhengig av disk. Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 vel, på slike små filer får en ikkje såpass mykje ut av disken uansett.. klarer vel kanskje 50MB/s+ Lenke til kommentar
thomit Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) LaCie har noen svært brukelige eSATA eksterne disker. Og Western Digital. Det er vel plenty nettbutikker som har dem, men jeg vet at Multicom har, i hvert fall. Lenke Har selv en LaCie 1TB eSATA disk, og den har fungert knirkefritt i et par år nå. Endret 19. november 2010 av thomit Lenke til kommentar
moijk Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Har dårlig med plass, og tenker drive litt videoredigering. Kan bytte ut 320gb interndisken med noe større, men trenger mer plass. mye mer. ekstern disk hadde vært kjekt. Men å vite hva som er bra i jungelen av eksterndisker med esata er vanskelig. Så da lurer jeg på om noen har noen gode forslag? Ga egentlig litt opp til slutt, så valgte en verbatim 1gb esata-disk - halvparten av prisen til lacie dog lacie støttet også fw800 som jeg kunne brukt om jeg ikke hadde esata-kortet i. men. tok billigste løsning. standard greie med 7200rpm. Toppet det hele ved å skaffe en 120gb ssd-disk til normalt bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå