Gå til innhold

NAD 3150...Bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ka noen gi meg informasjon om NAD 3150??Fant en slik forsterker på dynga...Hvor mye er den verdt??

Mvh Tomzern :D

Dynga er de fattiges venn!! :D

Har funnet mye fine hifikomponenter der ja.

Nad 3150 ble produsert rundt midten av 80-tallet, tror jeg.

Effekten er 50 watt per kanal, kan brokobles til 120 watt. Den ble regnet som en ganske god forsterker i budsjettklassen. Bruktverdien på den er rundt 500-600 kr.

Nad 3150 vet jeg bare om en som har hatt, den er ganske sjelden. Kanskje det ble oppdaget en feil i konstruksjonen slik at den umiddelbart ble erstattet. Nad 3155 har nemlig helt lik funksjonalitet, men har marginal høyere effekt enn Nad 3150.

Nad 3155 kan du lese om her

Dette er forøvrig en meget god forsterker å bruke til sub, man må bare ta hensyn til at den har innebygget EQ i bassområdet.

Lenke til kommentar

Det er noe galt med den :(

Når jeg kobler til alt riktig og prøver å spille musikk så hører jeg absolutt ingenting i høyttalerne...Ikke summing engang :cry:

Når jeg har det på høyeste volum hører jeg diskanten inni forsterkeren, men ikke noe ut...(Har sjekket sikringene)

Skal "protection"-lampa lyse hele tiden, for det gjør den her...

Hva er galt?? :shrug:

Takk for svar Whoppass Cheese :)

Lenke til kommentar
Det er noe galt med den :(

Når jeg kobler til alt riktig og prøver å spille musikk så hører jeg absolutt ingenting i høyttalerne...Ikke summing engang :cry:

Når jeg har det på høyeste volum hører jeg diskanten inni forsterkeren, men ikke noe ut...(Har sjekket sikringene)

Skal "protection"-lampa lyse hele tiden, for det gjør den her...

Hva er galt?? :shrug:

Takk for svar Whoppass Cheese :)

Protectionlampa skal vel bare lyse i det man slår på, og når tempraturen blir for høy. Høres ut som om det er transistorene som har daua.

Har du sjekka alle sikringene?

Lenke til kommentar

Det er bare en sikring i den, og det er sikringa fra nettstrømmen og inn til transformatorene :( Finner ingen andre verken over eller under....Det er vel transistorene da som du sier :cry: Dumt for jeg trenger en forsterker...jaja...Finner vel alltids en til på dynga da :smile:

Skal si ifra hvis jeg skal kvitte meg med den 8)

Mvh Tomzern

Lenke til kommentar

Veit ikke om vi har et måleinstrument som støtter det, men jeg skal sjekke!!Vi har en del måleinstrumenter :) Er ikke det en drittjobb å sjekke ALLE transistorene??Er forsterkeren verdt det?

Har vært borti en del svakstrømselektronikk før, og fattern er utdanna svakstrømselektroniker :smile:

Takk for tipset!!! :D

Mvh Tomzern

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...