spn85 Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Hvis en lader slutter å fungere.. og man får tilsendt en ny.. og dette gjentar seg 3 ganger.. Har man da krav på å få hevet kjøpet på PC'en, eller må det være noe galt med "selve" PC'en? Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Hva er problemet, den vil aldri lades, uansett lader, eller laderen blir rett og slett ødelagt? Høres jo uansett ut som det er PC'en det er noe galt med. Btw. Har de sett på selve PC'en og sendt den inn til en tekniker tidligere? Han vil kunne konkludere for deg at det evt. er PC'en det er noe galt med, og da blir det lettere for butikken å gi deg en ny istedenfor å reparere og reparere. Reklamasjonsretten er en lovfestet rett, som gjelder når en privatperson kjøper en vare i en norsk butikk. Denne retten gir deg muligheten til å reklamere på varen dersom du oppdager mangler, eller det oppstår feil på varen, som ikke er selvforskyldt. Reklamasjonsretten gjelder i 2 år, eller for utstyr som er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år, i 5 år. Som hovedregel har du rett til å kreve et nytt produkt (omlevering) dersom gjenstanden du har kjøpt er mangelfull. Oppfyller du det overnevnte kan du kreve ny PC uten problem. Lenke til kommentar
spn85 Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 Laderen har rett og slett sluttet å fungere (ved 3 anledninger).. Jeg har en Dell XPS med en 130W lader, så det er nok en del strøm i sirkulasjon (mulig det er derfor den har så kort levetid).. Har jo fått ny lader hjem på døra en dag eller to etter de slutter å fungere, men er bare litt redd noe skal skje etter 5 år (for eksempel at laderen tar kvelden igjen, eller at PC'en slutter å fungere helt), når alt av garantier har opphørt.. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Om PC'en er yngre enn to år; hev kjøpet. Det er ikke normalt at ladere blir ødelagt på rekke og rad, og å heve kjøpet vil være det tryggeste for deg. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Du får ny reklamasjonstid på den delen som er byttet ut. Lenke til kommentar
spn85 Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 Om PC'en er yngre enn to år; hev kjøpet. Det er ikke normalt at ladere blir ødelagt på rekke og rad, og å heve kjøpet vil være det tryggeste for deg. PC'en er nå ca. 3,5 år og laderen ble byttet sist gang for noen mnd siden. Fikk beskjed om at jeg skulle få en "ny og bedre" lader, men den jeg fikk (som jeg bruker nå) har samme produktnummeret som de jeg har hatt tidligere.. Får vel bare vente og se, kanskje den laderen jeg har nå tar kvelden en gang i fremtiden (forhåpentligvis før PC'en er 5 år gammel), og at jeg kan få hevet kjøpet da.. Har ikke lyst til å "snyte" Dell for noe, fordi jeg har fått veldig god kundeservice der Lenke til kommentar
TEE Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Det er langt fra normalt at så mange ladere ryker på så kort tid. Her er det nok enten PC'en, strømnettet den er koblet til eller brukeren det er noe feil med De vanligste feilkildene når ladere ryker så så ofte er PC og bruker. Dersom laderen ikke behandles unormalt så det blir brudd på ledningen eller lignende er det merkelig om Dell ikke fått undersøkt maskinen. Når det gjelder heving av kjøpet kan jeg faktisk ikke huske at jeg har hatt den problemstillingen til vurdering pga lader noen gang. "Magefølelsen" er at jeg ville avslått en forespørsel om det, men uten å ha tenkt skikkelig over problemstillingen (noe jeg blir nødt til om den skulle dukke opp) har jeg faktisk ikke noen gode argumenter for å forsvare det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå