007CD Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Finnes det noen triks for å "gjemme" unna RAM fra programmer? Har dessverre noen eldre programmer som sjekker hvor mye minne det er på maskinen, noe som på en moderne maskin medfører sprengt verdi og negativ mengde RAM og ergo at det feilaktig krasjer med "For lite minne" Så derfor er jeg ute etter å gjemme unna både skjermkort minnemengde og RAM hvis mulig eller må jeg rett og slett bare ty til VMWare for denne jobben? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Du kan jo ikke gjemme unna RAM og skjermkort minnet, da vil jo ingen ting fungere på pcen, da dette er to vesentlige komponenter for at pcen i det hele tatt skal fungere. Så bruk eventuelt Vmware Workstation 7.x, støtter 3d osv. Og der kan du jo sette hvor mye RAM "pcen" skal ha. Tror ikke du kan sette hvor mye RAM skjermkortet skal ha, men nå har jeg ikke prøvd det der da... Der kan du jo også redusere antall kjerner på prosessoren om det skulle være et problem også, så du kjører f.eks kun med en prosessor og en kjerne. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 Tenkte mer på å få det til å rapportere til programmet at det er mindre enn det egentlig er. Altså 2Gb istedet for 6 som det egentlig er, har testet det i VMWare men har litt små problemer så om det ikke finnes noen andre måter å gjøre det på så blir nok resultatet å bygge en dedikert maskin som ligger i 32bit grensa kun for dette. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Kan du ikke bare installere 32bits versjonen av et OS og ha dual boot da? 32bits versjonen vil jo ikke kunne benytte seg av mer enn 3.2 GB uansett. Så takler spillet det, så er det jo kanskje den beste løsningen. Da får du kjørt alt av hardware helt korrekt også. Men hva prøvde du av VmWare da? Det er jo VmWare Workstation som er best til dette. Om ikke har du jo VirtualBox og Microsoft Virtual pc. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Har XP på dual boot men hadde håpet å slippe styret med å konfigurere og det der, men det er alternativ to i allefall. I VMWare Workstation som jeg bruker fikk jeg fargefeil pluss at det lagget en del i editoren, riktignok er det Operation Flashpoint det er snakk om her (Det gamle som ER Flashpoint, ikke det nye søpplet naturligvis.) og dette er DX6-7 støtte, så ikke noe siste skrik på grafikk fronten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå