Gå til innhold

Trenger ny bærbar studentpc, tips?

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter en ny bærbar pc som primært skal brukes til skole/middels krevende arbeidsoppgaver i tillegg til litt filmavspilling.

Jeg trenger altså ikke en gaming PC, men en relativt rask arbeidspc det er lett å drasse med seg og som kan spille av full HD. Kommer til å kjøre Win7x64.

Det jeg ser etter, sortert etter hva jeg synes er viktigst;

• Hastighet
    • Kraftig prosessor (i5/i7 e.l.)
    • Minimum 2GB DDR3 minne, HK som støtter 8GB(+) (kan evt. kjøpe og sette inn mer selv)
    • SSD (kan evt. kjøpe og sette inn selv)

[*]Skjerm/skjermkort

• Minst 12", maks 14"
    • LED
    • Minst 1366 x 768 oppløsning
    • Skjermkortet må kunne spille av full HD (1080p) uten problemer

[*]Mobilitet/utforming/annet

• Vekt/viftestøy/varmeutvikling (jo lavere jo bedre)
    • Energieffektiv/lang batteritid (mulig i5/i7 ikke er det rette valget her)
    • Innebygd CD/DVD-brenner
    • Innebygd trådløst nettverkskort (duh..)
    • Ikke HP, ikke Acer :p

Er dette for mye å ønske seg? Har sett i en del nettbutikker nå, og det er alltid ett eller annet som "mangler" på pc'ene de selger. Eventuelt må jeg ut med en liten formue..

Noen som har tips til hvor jeg finner en laptop som oppfyller flest mulig av disse kravene uten å måtte pantsette gård og grunn?

Regner med at det dukker opp noen juletilbud på nettbutikkene etterhvert, så hvis noen snubler over noe som kan være interessant hadde det vært awesome om det dukket opp et tips eller to på denne tråden :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har selv kjøpt en Asus U45JC nøyaktig lik den du liker til. Bruker den på skolen, og til vanlig bruk hjemme. Skulle passe perfekt til ditt bruk. På skolen holder den i 8-9 timer med lett bruk (word,PDF,internett etc.), og velger du å kjøre den litt hard, så holder den i omkring 4 timer. Har selv koblet den til TV med HDMI og det fungerer perfekt for filmer. Er det noe spesielt du vil ha informasjon om så bare spør.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har selv kjøpt en Asus U45JC nøyaktig lik den du liker til. Bruker den på skolen, og til vanlig bruk hjemme. Skulle passe perfekt til ditt bruk. På skolen holder den i 8-9 timer med lett bruk (word,PDF,internett etc.), og velger du å kjøre den litt hard, så holder den i omkring 4 timer. Har selv koblet den til TV med HDMI og det fungerer perfekt for filmer. Er det noe spesielt du vil ha informasjon om så bare spør.

Takk for inspillet :) Fungerer den greit når du kjører flere (tyngre) programmer samtidig?

Lenke til kommentar

Spørs hva du mener med tyngre programmer, men har kjørt streaming av fotballkamper fra nett, samtidig som jeg har hatt oppe en del word og PDF dokumenter, og firefox med en del faner oppe.

Takk for inspillet :) Fungerer den greit når du kjører flere (tyngre) programmer samtidig?

Endret av sun-flex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...