Gå til innhold

Skjermen på Samsung Galaxy s er en skandale :thumbdown:

Anbefalte innlegg

kjøpte meg nettopp en htc desire hd siden han som sitter ved siden av meg på jobben har hatt en galaxy s jeg har lekt en del med. Når vi satte telefonene ved siden av hverandre var skjermen på hadde galaxyen et sterkt blåskjær over alle fargene. Det "hvite" i bakgrunnen på alle websider var lyseblå osv. Han prøvde å sette på max lys styrke osv men det hjalp ikke. Sterkt blåskjær og for mørke/sterke farger.

Han har hatt telefonen i 2mnd og verken jeg eller han har lagt merke til det, er det sånn med de fleste som har telefonen? dette er jo mildt sagt ubehaglig å bruke. Jeg kan ta et bilde i morgen så dere ser den ekstreme forskjellen. Hadde levert tilbake telefonen på direkten om jeg hadde gått i den fella...

leste det nettopp på it avisens kommentarfelt også..

De kan godt kutte ut de oversaturerte innstillingene også som gjør at fargene blir litt blå / rosa aktig. Dette gjøres jo for at skjermen skal leve lengre men ser likevel litt dumt og feil ut når den hvite bakgrunnen på nettsider hinter mot blått / rosa istedenfor å være helt hvit.
Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det var veldig ubehagelig etter at jeg var obs på det.

skjønner ikke at det er mulig å selge den når den ikke er i nærheten av å klare å gjengi farger riktig. ikke litt dålig svarnivå eller kontrast mellom rød og grønn f.eks, men ikke klare hvit. det er katastrofe

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

Når jeg leste dette, måtte jeg sjekke ut min egen SGS. Kanskje jeg hadde underbevisst misset noe.. Men nei, det finnes ikke blåstikk i det hele tatt på min. Hverken på lavt lysnivå eller på høyt.

Høres ut som du har en mandagstelefon og burde få en ny fra forhandler.

Edit: Leste ikke kommentaren over om fargetemp. Men min var helt ok ut av boksen. Kjøpt i september.

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hei!

En kompis har flere ganger påpekt at skjermen min har et blåskjær (han har Iphone 3). Jeg har ikke tenkt veldig over det før dama mi også kjøpte seg en Galaxy S. Begge er nå oppgradert til 2.3.3.

Når vi sammenlikner telefonene er det faktisk vannvittig stor forskjell på skjermene våre. På hennes vises hvitt som hvitt, mens på min er det et veldig blåskjær. Ved maks lysstyrke vises det dog ikke så tydelig, men på lavere lysstyrke er det enorm forskjell. Når man først begynner å tenke over det utrolig irriterende.

Ser det har vært diverse diskusjoner på andre forum rundt dette og det kan virke som det er helt tilfeldig om du har fått en riktig skjerm eller ikke. Mange har fått byttet telefonene sine for å få riktig hvitfarge. Noen som har erfaringer med dette her og som har funnet en løsning uten å måtte bytte tlf?.

Siphlo

Lenke til kommentar

Re Slai

Etter det jeg kan se så kan det virke som Voodoo er tilgjengelig for versjoner til og med Froyo. Det står i alle fall ikke noe Gingerbread i Download-seksjonen.

Ulempen med Voodoo er vel også at man alltid må bruke 100% lysstyrke for at det skal ha noen effekt og bruker man det så er jo problemet mindre uansett.

Dessuten så bytter man vel også filsystem når man installerer Voodoo og da kan man ikke lenger oppgradere via Kies? Er det noen som bruker Voodoo på Gingerbread 2.3.3 og med eller rooting av telefonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...