Gjest Slettet-PJ426FqLv6 Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Da tenker jeg frilanser, pressefotgraf...osv Edit: Godt mulig jeg postet denne feil Endret 18. november 2010 av Slettet-PJ426FqLv6 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 17. Neida - det er tre: Amatører, profesjonelle og entusiaster. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Neida - det er tre: Amatører, profesjonelle og entusiaster. Nei, det er bare to: meg som er genial, og resten (dere) som er elendige 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Fotoboks,blir det karakterisert som en fotograf ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6 Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Fotoboks,blir det karakterisert som en fotograf ? Et kamera med selvutløser er ikke en fotograf. Ellers takk for svar. Men går det ikke an og få det litt mer spesifikt. Leste nettop kommersiell fotograf. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Kjært barn har mange navn. Dette er min tolkning: Normalt så anses en fotograf som fotografi som hovedinntekskilde som en profesjonell fotograf. Om han/hun er/kalles en kommersiell fotograf, pressefotograf, eller frilanser er ikke så viktig. En frilanser er en som ikke er ansatt et sted, men tar oppdrag for andre og/eller tar bilder som h*n prøver å selge. Deter en del amatører/entusiaster som har fotografi som bi-inntekt. Disse kan også regnes som frilanser. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Definisjon av "fotografer" kan være så mangt - var fornøyd med min tolkning på øverste bilde her. Men - det kan kategoriseres på så mange måter - naturfotografer, bryllupsfotografer, portrettfotografer, sportsfotografer, pressefotografer, motefotografer, studiofotografer, undervannsfotografer og så videre - mange varianter, mange typer kategoriseringer og mange overlapper. Du kanskje heller si at en enkelt fotograf kan ta mange bildetyper, og kan bedrive undervannsfotografi, portrettfotografi, lanskapsfotografi etc. Svaret på spørsmålet ditt er alt etter hvordan man kategoriserer - eksemplene dine er forøvrig to forskjellige måter å kategorisere "fotograf" på. Er man amatør eller profesjonell? Er man fast ansatt eller frilanser? Er man pressefotograf, studiofotograf eller hva? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6 Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Ser at det en god del forkjellige fotografer. Tenkte egentlig på profesjonelle fotgrafer, men siden det er så mange så katoriserier jeg dem heller som amatører, profesjonelle og entusiaster. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Jan112 Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Da tenker jeg frilanser, pressefotgraf...osv Edit: Godt mulig jeg postet denne feil I og med det er lov å kalle seg fotograf bare man har ett kamera i Norge,må nesten svaret bli...like mange som har kamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå