Gå til innhold

Stasjonær spill-pc

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå lagd meg et oppsett på komplett.no. Det ser slik ut:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=858773&su=EA56180C-703D-4E3A-9699-566E9F9558ED

De spillene jeg kommer til å spille mest er CoD: Modern Warfare 2 og Black Ops. Men jeg ønsker også at den skal dra tyngre spill som Crysis, GTA IV, Battlefield Bad Company 2, Medal of Honor og liknende, på fullt. Vil dette gå?

Grunnen til at jeg har valgt en litt overdreven PSU, er at jeg i fremtiden kommer til å kjøpe enda ett XFX Radeon HD 6870 til Crossfire.

Budsjettet mitt er cirka der handlelisten er på nå, rundt 10-11 tusen.

Dette er også første gang jeg bygger min egen pc, så jeg er åpen for innspill.

Hvordan ser dette ut, og passer alle delene sammen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, ikke i utgangspunktet. Jeg klokker kanskje opp grafikkortet, jeg har hørt om mange som har gjort dette uten problemer. Går dette greit?

Gjør jeg det med prosessoren, kjøper jeg isåfall ny CPU vifte, ettersom jeg har hørt at standard-viftene ikke er all verden.

Kanskje jeg gjør det med RAM-en også, men som sagt er dette første gang jeg bygger, så jeg har ikke all verdens erfaring når det gjelder overklokking. Hvordan tror du dette går?

Lenke til kommentar

Ifølge komplett så er skjermkortet ditt 0,2cm for stort for kabinettet ditt. Aner ikke om det går eller ikke når det er snakk om et så lite forhold, men det står at kabinettet ikke kan ha større skjermkort enn 26cm, og XFX Radeon HD 6870 er 26,2cm.

Kan anbefale CM 690 II Advanced som koster nesten det samme (695kr hos MPX). Hvis du er interessert, så kan du se på hva jeg skrev om kabinettet i denne tråden. :)

Lenke til kommentar

Angående lengden er ikke det noe problem. Jeg reagerte også på det samme, men det er flere som har fått plass til et 26.7 cm kort i det kabinettet, og da regner jeg med at jeg får plass til et som er 26.2 cm. :)

Endret av Wimsen93
Lenke til kommentar

Ok. Jeg bare sa hva jeg så, veit ikke noe mer om det. Så hvis du har kontroll over det er det vel greit ;)

Men merk deg at dette kan bli et problem hvis du skal kjøpe nytt skjermkort en gang i fremtiden.

Endret av Dagoth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...