Gå til innhold

prosessor på PowerBook


Anbefalte innlegg

Hei, mac-folk!

Etter mange år som pc bruker vurderer jeg nå en PowerBook G4 550 MHz 15" som jeg kan få for en hyggelig penge. Jeg er klar over at dette er den "gamle" utgaven av udyret, og lurer på om det i det hele tatt er mulig å opgradere prosessoren på disse maskinene ?

Må inrømme at mye av grunnen til at jeg har holt meg til pc er at jeg kan bytte ut og holde på så mye jeg vil.. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå får du jo en splitter ny 12" PowerBook med 867mhz, 256DDR ram, 40gb HD og innebygd bluetooth for 15 000. Men den er kanskje litt liten, og har bare 100mbit nettverkskort...

 

Har selv modellen med 667mhz, og jeg henger fortsatt med når det gjelder oppdateringer på de fleste programmene, men program som krever litt, f.eks. iMovie 3 kjører ikke bra på min maskin, så du kan kanskje ikke regne med å få med deg alt av de nyeste oppdateringene av OS og programmer med den maskinen.

Lenke til kommentar

Jeg synes det var litt i overkant med 11.500,- for den modellen. Skjermen er ikke så bra og det er kunne 100 mzh buss osv. Kjenner ikke resten av spescene, men hvis den kommer uten noe ekstra (f.eks. airport, cd-brenner, ekstra minne osv) så ville jeg ikke gått over 10.000 for den modellen...

 

Prøvd å prute?

Lenke til kommentar
Jeg synes det var litt i overkant med 11.500,- for den modellen. Skjermen er ikke så bra og det er kunne 100 mzh buss osv. Kjenner ikke resten av spescene, men hvis den kommer uten noe ekstra (f.eks. airport, cd-brenner, ekstra minne osv) så ville jeg ikke gått over 10.000 for den modellen...

 

Prøvd å prute?

 

Helt enig der, hvis den ikke er proppa full med ram og kommer med en ekstern harddisk eller noe vil jeg ikke si kjøpet er så bra, dessuten er den jo brukt.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har samme maskin som du kan få kjøpt, og jeg ville ha prutet med ned på 11000. (gjerne også 10000.. :) )

Musen er kjekk å ha, men tastaturet trenger du egentilig ikke...

 

Hvor mye RAM er det i maskinen? Er det 256 eller mindre, PRUT!

 

 

 

Bruker maskinen hovedsaklig til Illustrator, PS og Quark, og til dette er den rask nok. Kjører også Jaguar uten problemer.

 

 

Mvh.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Hvis du skal ha den til mindre fartkrevende filer (dvs. ikke video og slikt) så kan du jo skaffe deg en iPod. :wink:

 

Det går ihvertfall helt fint å spille av videofiler fra min iPod...

 

Men jeg tviler på at du vil ha lyst til å redigere film med iPod-disken :)

 

Nemlig, minimum 5400rpm til slikt, og iPod'en kjører vel på noe ala 3200rpm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...