kulful Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Hei, mac-folk! Etter mange år som pc bruker vurderer jeg nå en PowerBook G4 550 MHz 15" som jeg kan få for en hyggelig penge. Jeg er klar over at dette er den "gamle" utgaven av udyret, og lurer på om det i det hele tatt er mulig å opgradere prosessoren på disse maskinene ? Må inrømme at mye av grunnen til at jeg har holt meg til pc er at jeg kan bytte ut og holde på så mye jeg vil.. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Til nå finnes det ingen oppgraderinger for powerbook g4-serien som jeg vet om, men du kan oppgradere ting som ram og harddisk. Lenke til kommentar
kulful Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 takk for svar. Det ante meg at du ikke kan gjøre noe med prosessoren, Det er litt dumt,nen jeg tror jeg kjøper den likevel,... Får den for 11500,. og det er jo en ganske fristende pris. (?) Lenke til kommentar
toretors Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 hva er det inni den, følger det med noe ekstrautstyr? Lenke til kommentar
kulful Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Ikke så mye ekstra, men noe.Det følger med tastatur & apple pro-mouse, og om jeg ønsker det , en god del software. Inni er det 512 MB RAM, 19 GB harddisk, m/ dvd-spiller, cd-brenner etc. men det er vel standard... Lenke til kommentar
^Nikon Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Nå får du jo en splitter ny 12" PowerBook med 867mhz, 256DDR ram, 40gb HD og innebygd bluetooth for 15 000. Men den er kanskje litt liten, og har bare 100mbit nettverkskort... Har selv modellen med 667mhz, og jeg henger fortsatt med når det gjelder oppdateringer på de fleste programmene, men program som krever litt, f.eks. iMovie 3 kjører ikke bra på min maskin, så du kan kanskje ikke regne med å få med deg alt av de nyeste oppdateringene av OS og programmer med den maskinen. Lenke til kommentar
kulful Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Ja, skal jo jobbe grafisk med den, og da blir skjermen litt liten. Bortsett fra det er jeg enig i at den nye 12" PowerBooken er særs bra, og vell verdt pengene. En sexy liten maskin, rettog slett.. Lenke til kommentar
segrov Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Jeg synes det var litt i overkant med 11.500,- for den modellen. Skjermen er ikke så bra og det er kunne 100 mzh buss osv. Kjenner ikke resten av spescene, men hvis den kommer uten noe ekstra (f.eks. airport, cd-brenner, ekstra minne osv) så ville jeg ikke gått over 10.000 for den modellen... Prøvd å prute? Lenke til kommentar
toretors Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Jeg synes det var litt i overkant med 11.500,- for den modellen. Skjermen er ikke så bra og det er kunne 100 mzh buss osv. Kjenner ikke resten av spescene, men hvis den kommer uten noe ekstra (f.eks. airport, cd-brenner, ekstra minne osv) så ville jeg ikke gått over 10.000 for den modellen... Prøvd å prute? Helt enig der, hvis den ikke er proppa full med ram og kommer med en ekstern harddisk eller noe vil jeg ikke si kjøpet er så bra, dessuten er den jo brukt. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Hei! Har samme maskin som du kan få kjøpt, og jeg ville ha prutet med ned på 11000. (gjerne også 10000.. ) Musen er kjekk å ha, men tastaturet trenger du egentilig ikke... Hvor mye RAM er det i maskinen? Er det 256 eller mindre, PRUT! Bruker maskinen hovedsaklig til Illustrator, PS og Quark, og til dette er den rask nok. Kjører også Jaguar uten problemer. Mvh. Lenke til kommentar
MrKnudsen Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hei! Akkurat kjøpt meg en slik maskin jeg. Er helt ny i mac verden,- så dette kan bli spennende! Lurte på en ting: Hvor får jeg kjøpt en ny rimelig harddisk? Er litt lite med 20 GB.. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Tenker du da på en ekstern HD eller en ny HD du kan putte inni maskinen? Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Her har du ihvertfall en ekstern harddisk med 160gb. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=12&s=pl Det var den billigste jeg kunne finne på komplett. Lenke til kommentar
MrKnudsen Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 I utgangspunktet tenkte jeg meg en intern HD. Tenkte det kunne være greit å slippe å drasse rundt på for mye ekstrautstyr. Men et par tusen for en ekstern 160 GB var jo ikke så gale. Kan jo bruke den som en slags docking-stasjon hjemme... Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 I utgangspunktet tenkte jeg meg en intern HD. Tenkte det kunne være greit å slippe å drasse rundt på for mye ekstrautstyr. Takker for hjelpen! www.officeline.no Lenke til kommentar
segrov Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Hei!Hvor får jeg kjøpt en ny rimelig harddisk? Er litt lite med 20 GB.. Skal du ha ny intern disk, bør du sjekke ut disse 7200rpm - diskene for bærbare. Erfaringsmessig er hardiskene en av flaskehalsene på bærbare macer med osx. http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101...lAction=details Lenke til kommentar
toretors Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Hvis du skal ha den til mindre fartkrevende filer (dvs. ikke video og slikt) så kan du jo skaffe deg en iPod. :wink: Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hvis du skal ha den til mindre fartkrevende filer (dvs. ikke video og slikt) så kan du jo skaffe deg en iPod. :wink: Det går ihvertfall helt fint å spille av videofiler fra min iPod... Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hvis du skal ha den til mindre fartkrevende filer (dvs. ikke video og slikt) så kan du jo skaffe deg en iPod. :wink: Det går ihvertfall helt fint å spille av videofiler fra min iPod... Men jeg tviler på at du vil ha lyst til å redigere film med iPod-disken Lenke til kommentar
toretors Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hvis du skal ha den til mindre fartkrevende filer (dvs. ikke video og slikt) så kan du jo skaffe deg en iPod. :wink: Det går ihvertfall helt fint å spille av videofiler fra min iPod... Men jeg tviler på at du vil ha lyst til å redigere film med iPod-disken Nemlig, minimum 5400rpm til slikt, og iPod'en kjører vel på noe ala 3200rpm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå