Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ingen kjæreste og ingen ordentlig venner.

Gjest rasputin

Anbefalte innlegg

Gjest rasputin

For en liten stund tilbake gjorde jeg det slutt med kjæresten min fordi vi var forskjellige steder i livet og at hun ikke kunne gi meg det jeg ville ha i et forhold. Vi hadde fremdeles sterke følelser for hverandre og det var utrolig kjipt å gå ut døra og vite at jeg aldri skulle tilbake dit igjen.

Hun var det eneste lyspunktet mitt i en ellers nokså trist og sliten tilværelse. Har slitt med rus og depresjoner siden jeg var 14 år. Jeg har virkelig tatt meg selv i nakkeskinnet og skjerpet meg etter jeg ble sammen med henne, og har planer om å fortsette med det etter bruddet. Tar opp fag på videregående, trener regelmessig, er mye ute og går og prøver å ikke å ha altfor mye fritid. Jeg vet veldig godt hva jeg skal bli i livet, og vet at det er jeg veldig god på.

Har støtt fra meg mange venner og nå sitter jeg igjen med et par folk som jeg egentlig ikke vil kalle venner. Og det eneste som skjer når vi henger sammen er at de ruser seg og jeg sitter der med ølen min og føler meg mer ensom. Jeg har masse venner i en by lenger nord også men fikk vite for en stund tilbake at situasjonen var helt lik der oppe.

Dessuten har mine to bestevenner blitt diagnostisert med schizofreni og bipolar lidelse og har mistet all empati pga tung medisinering. Noe som igjen fører til at jeg ikke har noen å snakke med fordi de driter i alt og bare drar seg selv ned i sin egen dritt.

Jeg sitter her nå og angrer på nesten alle valg jeg har gjort i livet og det jeg ønsker aller mest er en normal venn. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden, men det var veldig fint å få skrevet dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, det du sier til slutten om at du ønsker en "normal" venn. Ingen er normale akkurat som alle er normale, men for å møte andre oppegående som deg selv må du ut av din bolig å møte folk. Det er den eneste måten som fungerer, kanskje melde deg på en fritidsaktivitet eller et kurs av noe slag? Litt old-boys fotball bare for moro skyld eller lignende er midt i blinken, rolig å med kameratslig atmosfære :) Hvis du (fortsatt) sliter med depresjoner kan du gå til en psykolog som vet hvordan han/hun kan hjelpe akkurat deg! :)

At du har fått skikk på livet ditt som du har nå er intet mindre enn inspirerende og ikke minst enormt imponerende. Du skal være stolt, veldig stolt over at du nå er ute av rusen å tar tak i livet ditt. Jeg ønsker deg alt av lykke å stå på! Å igjen, du skal være veldig stolt :)

Nå tilbake til venner, det er flere tråder her inne på diskusjon.no du kanskje vil ha nytte av å lese? :)

Jeg har null venner

Hvordan få kontakt med jenter og skaffe venner

Var de trådene jeg kom på akkurat nå, regner med det finnes mange andre der ute :)

Stå på! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...