Altobelli Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Hallo. Noen som kan hjelpe meg med å vurdere bruken (se sitat)? "Bruttonasjonalproduktet blir ofte brukt som målestokk for verdiskaping og velferdsutvikling i et land". Endret 18. november 2010 av mentalitet Lenke til kommentar
Fridtjof123 Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 http://lmgtfy.com/?q=brutto+nasjonal+produkt Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 Jeg vet definisjonen av BNP, ja. (...) Skal vurdere det. Noen som kan hjelpe meg å vurdere den? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Skoleoppgave? Sorry, gjør ikke leksene dine. Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 Herlighet, jeg ber jo ikke om du skal gjøre oppgaven for meg! Det eneste jeg har spurt om er innspill, har du ingenting å bidra meg forstår jeg egentlig ikke hvorfor du skriver her. Lenke til kommentar
doofhetz Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Kan gi deg noen kjappe hint: -Sett deg inn i hvordan BNP måles. -Kanskje si noe om at BNP viser vekst for landet som helhet, men ingenting om fordelingen innad i befolkningen. -Trekke inn HDI-index. -Ting som ikke måles i BNP: frivillig arbeid, svart arbeid, human kapital eksplisitt etc. Der har du hvertfall noe å starte med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå