Gå til innhold

Oppretter reiseforsikring/inkasso

bowler84

Anbefalte innlegg

Heihei.

jeg skulle på en tur til Kreta på høsten i fjor, og tegnet da en reiseforsikring gjennom IF/Europeiske. Den gikk da utett år etter at jeg signerte den, altså i oktober i år.

Men for en ukes tid siden fikk jeg en inkasso-sak på den reiseforsikringen, fordi jeg ikke hadde sagt ifra at jeg ikke skulle ha noen forsikring.

Det sto jo i brevet om at hvis jeg valgte å ikke betale den, så sto jeg uten forsikring. Det er greit nok, men jeg visste ikke at de sendte den til inkasso om den ikke ble betalt. Jeg levde i den tro om at de så bort fra den fakturaen da, og at da jeg ville ha ny forsikring, så skulle jeg kontakte dem.

Jeg visste faktisk ikke at jeg måtte si fra meg en forsikring da den gikk ut,og skal tegne forsikring gjennom LOFavør.

Er det noe jeg kan gjøre med den saken?

Mvh

Bjørn

Endret av bowler84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette står om fornyelse i avtalevilkårene til Helårsforsikring fra Europeiske.

8. Fornyelse av forsikringen

Forsikring som gjelder for en tid av minst ett år,

fornyes for ett år ad gangen, hvis ikke forsikringstakeren

sier opp avtalen innen forsikringstidens

utløp. For Selskapet er oppsigelsestiden 2 måneder

før utløpet av forsikringstiden. Forsikringsvilkår

og premie kan endres og blir gjeldende fra

fornyelsesdag.

http://www.europeiske.no/web/no/europeiske.nsf/noframes/F3EA0842050F762FC1257229003BF0F3/$file/2010_Helaars_vilk.pdf

Lenke til kommentar

Beste løsning er jo å ringe, og forklare situasjonen...men forstår jeg det slik at du bare har sett bort i fra regningen og latt som ingenting har skjedd?

Ja, jeg gjorde egentlig det. Hadde dessverre ikke satt meg ordentlig inn i reglene. Godtroende som jeg er/var, så trodde jeg at jeg kunne velge selv om jeg ville være forsikret eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...