_oystein Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg har plutselig fått problem med å logge på min Netgear ReadyNas Duo, og lurer på om noen har bedre evne til å tolke feilmeldingen som dukker opp en det jeg har: Flere tilkoblinger fra samme bruker til en server eller en delt ressurs, ved hjelp av mer enn ett brukernavn, er ikke tillatt. Koble fra alle tidligere tilkoblinger til serveren eller delte ressurser, og prøv på nytt Har satt opp en share; Media som er delt på to brukere. Den ene har read/write tilgang, mens den andre bare har read. For å få bukt med problemet må jeg gå inn og endre oppsettet slik at alle har full tilgang til Media (noe jeg såklart ikke ønsker i lengden). Media har blitt lagt til som nettverksstasjon på begge pcene jeg i hovedsak bruker opp mot NAS, og disse oppererer med Windows XP. Problemet oppstår på begge pcene. Jeg har så vidt jeg selv vet ikke logget meg på med flere brukernavn, slik som feilmeldingen insinuerer, og jeg skjønner derfor ikke hvorfor dette problemet dukker opp!? Alt virket knirkefritt de første ukene etter opprettelsen av brukere/passord. Har prøvd å koble fra og til nettverkstasjonen i windows utforsker, re-startet både pcer og NAS, men uten å komme ordentlig til bunns i saken. Etter at jeg oppdaterte til siste versjon av firmware for NAS virket det igjen knirkefrtt en stund, før problemet nå har kommet tilbake. Noen som har tips? Takker og bukker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå