HåkonN Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Vel det er nå en uke siden jeg fikk skjermen. Har sendt flere mail, og hatt 5-6 tlf samtaler til effekt og komplett. Komplett kan hjelpe meg, men da kan jeg ikke se bort i fra at det tar 1-2uker før jeg får ny i retur. De bruker minst 5 dager for å konstantere at skjermen er defekt, spurte hvorfor det tar så lang tid, men fikk frekt svar tilbake at det faktisk var flere som skulle sende ting til retur . Effekt har ikke skjermen inne, og må bestille den fra Tyskland. De har visst for lite lager til å ha alle Hansol typene inne. Litt rart at Komplett velger en partner som har så lite lager for reservedeler... eller at disse to kan samarbeide litt siden komplett har den inne. Effekt har nå fått flere henvendelser av meg og mail av Komplett, men jeg hører ikke noe fra dem selv om de lover snar tilbakemedling. Så nå må jeg bare vente til uka, og se om det skjer noe, eller så må jeg bare sende den gamle inn til komplett. Da har det kanskje tatt en måned fra jeg fikk skjermen til jeg fikk en ny som fungerer. Så nei, webhandel er ikke alltid like morro. Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 har selv byttet inn 1 PSU (Enermax Strømforsyning ATX 350W (P-4) og 2 MB's (Asus A7V266-C Hovedkort Socket A DDR.. selvf...begge to) en HD (Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM ) samt en RAM brikke hos komplett. det tok i gjennomsnitt ca 10 dager fra de mottok varen til ny var sendt ut. Har aldri hatt problemer med Komplett. Synes de er veldig ryddige og ha med å gjøre. Jeg har handlet (mye) med de i mange år og aldri hatt problemer. Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Har kjøpt en relativt dyr LCD skjerm fra komplett.no. Skjermen var defekt når jeg fikk den, og jeg sendte derfor en godt utfyldt mail om at den var defekt, og at jeg hadde prøvd alt. Og en kopi av ordrebekreftelse, samt at jeg ønsket den byttet. Fikk en en-linjers mail om at dette var noe effekt.no sin sak siden de hadde med retur å gjøre for komplett. Ringte de, og der fikk jeg beskjed at jeg kunne sende den inn, og få den repparert, eller få en som var brukt og tidligere reparert. Effekt.no var ikke interisert å diskutere noe andre alternativer og henviste meg tilbake til komplett. Har jeg ikke krav på en ny skjerm når den er defekt ved ankomst? Selvfølgelig skal du få ny skjerm! Skulle bare mangle. Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Dette er vel en DOA (Dead On Arrival). Uansett: Hårreisende. Du har krav på et Nytt og 100% fungerende produkt, ikke noe reparert, eller brukt. Si at du har snakket med TV2 Hjelper deg, så får de nok fart på baken. zg Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Har du kjøpt et produkt hos komplett som ikke virker har du rett på et nytt dessuten har du 14 dagers angrefrist. Om komplett har avtaler med andre "underlevrandører" blir det deres problem de har ikke rett til å henvise deg vidre om det så var vår herre som de hadde avtale med.Du har kjøpt et produkt hos komplett som ikke er tilfredstillende dermed skal komplett gi deg et nytt, om de så må innom ti undelevrandører med varen er deg rivende likegyldig. Søk angrerett og send skiten tilbake så får du pengene igjen,kjøp deg ny skjerm der det er mulig å få litt service. Lenke til kommentar
Gabriel Shear Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Det som er kjipt med angrerett er at du må betale all portoen selv, både tur og retur. Det kan fort bli endel hundrelapper :-? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Det som er kjipt med angrerett er at du må betale all portoen selv, både tur og retur. Det kan fort bli endel hundrelapper :-? Feil, du betaler kun for returen og er det et produkt som ikke virker skal du ha den også refundert. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Tenkte på det snekkar`n, men problemet er at jeg kjøpte skjermen på tilbud til 5000,- Nå koster den 6500,- Vil helst prøve å unngå å bruke mer penger på den. :-? Lenke til kommentar
Gabriel Shear Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Det som er kjipt med angrerett er at du må betale all portoen selv, både tur og retur. Det kan fort bli endel hundrelapper :-? Feil, du betaler kun for returen og er det et produkt som ikke virker skal du ha den også refundert. Jeg betalte tur/retur til komplett for en Maxtor 160 gb hd som jeg ikke skulle ha. Hentet den ikke på postkontoret, sa til dem at de skulle sende den tilbake. Fikk så faktura i posten etter 1 uke med tur/retur porto som jeg betalte. Vet ikke åssen det er når varen er defekt, men jeg betalte ihvertfall tur/retur Grunnen til at jeg ikke skulle ha den var et bra tilbud på WD 200 GB hos MPX. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Tenkte på det snekkar`n, men problemet er at jeg kjøpte skjermen på tilbud til 5000,- Nå koster den 6500,- Vil helst prøve å unngå å bruke mer penger på den. :-? OK.send den tilbake og forlang den reparert det er tidsfrister på hvor lang tid de kan bruke,får de den ikke rep innen den tid har du krav på ny til samme pris. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Tar det ekstra lang tid med skjermer? Skjermen min kjøpt hos Komplett i Bergen (nå Datakjeden), røk for 3 uker siden. Var samme dag i butikken og leverte den inn, og ble lovet rask behandling. Dette skulle nok gå fort sa de. Ennå har jeg ikke hørt noe, enda jeg har sendt mail direkte til butikken. Til sammenligning sendte jeg 4 dager senere inn en defekt harddisk til PSData. Erstatning for denne har jeg nå hatt her i en uke! Så nå lurer jeg på hvor lang jeg må regne med før jeg har ny skjerm på plass. Og for så vidt også hvilken skjerm jeg får, siden min modell er utgått nå (Hansol 920eF). Noen som har noen ideer? -P- Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg har "bare" gode erfaringer med Komplett.no når jeg kjøpte delene til maskinen min (ca. 1år siden) fikk jeg først en defekt (svidd??) prosessor, denne returnerte jeg og fikk en ny med samme problemet... jeg ringte til komplett og forklarte problemet til fyren i andre enden, han sa at eg skulle sende tilbake prosessoren, hovedkortet og skjerkortet sånn at de kunne sjekke om det var noen komplikasjoner mellom de. dette gjorde eg og fikk ny prosessor og hoved kort tilbake (hvorfor de skiftet hovedkortet fikk jeg aldri vite). så ringte de og sa at skjermkortet kom fra et defekt parti og jeg kunne vente en måned på å få nytt... dette ville ikke eg så eg sa at eg ville heller ha modellen over (hadde Gf4 Ti4400 fikk 4600)... så virket alt som det skulle... komplett betalte all porto (gav de et kontonr. så satt de inn penger etterpå) og så fikk eg et komplett krus som plaster på såret seinere svidde eg prosessoren min, så mailet eg komplett og sa at viften kansje ikke var kraftig nok, sendte inn prosessor og vifte og fikk ny prosessor og bedre vifte igjen, helt gratis (de betalte porto denne gangen og) Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg betalte tur/retur til komplett for en Maxtor 160 gb hd som jeg ikke skulle ha. Hentet den ikke på postkontoret, sa til dem at de skulle sende den tilbake. Fikk så faktura i posten etter 1 uke med tur/retur porto som jeg betalte. Vet ikke åssen det er når varen er defekt, men jeg betalte ihvertfall tur/retur Grunnen til at jeg ikke skulle ha den var et bra tilbud på WD 200 GB hos MPX. Her er det du som har valgt å ikke kjøpe produktet allikevell, da blir du nødt til å betale frakt begge veier. Men om produktet er DOA eller har en annen defekt så er det firmaet som betaler frakt for reparasjon/bytt. (i allefall ene veien). Er litt usikker på akkuratt dette. Samt når ett produkt har en mangel/defekt/DOA så skal firmaet ha en mulighet til å kunne reparere produktet, om de ikke klarer det så har man krav på en erstatningsvare. Dette gjelder også om produktet har vært inne til rep, 3 eller 4 ganger på samme problem. Men ofte så velger firmaer å bytte produktet for så å kunne bruke 14 dager på å fikse feilen og så selge den skjermen ut igjen. Men det avhenger av hva slags produkt, hvordan feil etc etc. På jobben min så pleier vi heller å reparere produktet enn å ta ett teknisk ombytte som vi kaller det. Såfremt at vi har deler på lager så er produktet reparert innenfor max 3 virkedager. Har vi ikke deler på lager så får vi stort sett deler inn til oss på max 3 dager (hastebestiling) fra hovedkontoret vårt nede i europa får bestillingen. Ergo når en kunde har fått en feil på en maskin (ny eller gammel) så er den som regel fikset innenfor max 3 dager, noe som jeg må anse som en akseptabel tid. Men når det tar 7 dager - 14 dager +++ før problemet er løst så blir det litt for ille. Nå tar jo posten 1 dag å skippe produktet til verkstedet da, så egentlig burde man ha fått beksjed om status fra verkstedet innenfor 1 uke sier nå jeg. Men jeg har aldri hatt problem med komplett.no, nå har ikke jeg vært nødt til å returnere noe enda, selv om jeg har handlet en god del fra dem. Så langt gode erfaringer ja. Tiden får vise om det blir nødvendig med retur en gang, men jeg vet at ting kan ta litt tid. De kan som også nevnt over andre kunder som også venter på svar og dermed så kan ting ta litt lengre tid. Dette er helt normalt det, bare det ikke tar alt for lang tid som sagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå