Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en relativt dyr LCD skjerm fra komplett.no. Skjermen var defekt når jeg fikk den, og jeg sendte derfor en godt utfyldt mail om at den var defekt, og at jeg hadde prøvd alt. Og en kopi av ordrebekreftelse, samt at jeg ønsket den byttet.

 

Fikk en en-linjers mail om at dette var noe effekt.no sin sak siden de hadde med retur å gjøre for komplett. Ringte de, og der fikk jeg beskjed at jeg kunne sende den inn, og få den repparert, eller få en som var brukt og tidligere reparert. Effekt.no var ikke interisert å diskutere noe andre alternativer og henviste meg tilbake til komplett.

 

Har jeg ikke krav på en ny skjerm når den er defekt ved ankomst?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk 14 dagers ubetinget angrefrist ved kjøp over postordre/internett. Dette gjelder selv om at varen er åpnet / emballasjen er revet i stykker. Eneste betingelse er at varen skal være i samme stand som når du mottok den. (Bør ikke være noe problem siden den alltid har vært sund)

Ved bruk av angrefrist har du rett på pengene tilbake.

 

Men du kan jo også ta dette som en garantisak.

Lenke til kommentar

Kanskje komplett.no kan svare på dette siden de nettopp har svart på et annet spørsmål her?

 

Skal da ikke være nødvendig å måtte ta til takke med en brukt skjerm når den er splitter ny? Dette er jo uansett en garantisak der dere kan få sendt den i retur til Hansol?

Lenke til kommentar
De kunne kun tilby å få den reparert, noe som tar aaaaltfor lang tid, eller en slik SWAP ordning der jeg får en brukt skjerm som tidligere er reparert.

 

Kjøpsloven:

 

§ 34. Krav på retting og omlevering (avhjelp).

 

(1) Kjøperen kan kreve at selgeren for egen rekning retter mangel dersom dette kan skje uten å volde selgeren urimelig kostnad eller ulempe. Selgeren kan isteden foreta omlevering etter § 36.

 

(2) Kjøperen kan kreve omlevering når mangelen er vesentlig. Dette gjelder ikke dersom det foreligger hindring eller misforhold som nevnt i § 23. Omlevering kan heller ikke kreves når kjøpet gjelder en ting som foreligger ved kjøpet og har slike egenskaper at den ut fra partenes forutsetninger ikke med rimelighet kan erstattes med en annen.

 

(3) Oppfyller ikke selgeren sin plikt til å rette eller omlevere, kan kjøperen kreve erstatning for sine forsvarlige utgifter ved å få mangelen rettet. [/b]

Lenke til kommentar

Ettersom du bor i Oslo så ville jeg ha anbefalt deg å dra bort til komplett med skjermen og snakka med dem personlig.

Da kan de få testa skjermen mens du er der og da vil du også få en bekreftelse om noe er galt med den eller ei veldig mye raskere enn du ville ha gjort om du sendte den inn via posten.

Lenke til kommentar

Hvor mye kostet den? Komplett.no er kjent for å være rimelig sære når det gjelder returer og bytte, og har sin egen "måte" å lese loven på; de prøver alltid å vri den til sin egen fordel. Jeg har selv hatt store problemer med bytte hos Komplett.no tidligere - man kan gjerne utveksle mail i godt over en måned uten at ting løser seg. Derfor kan det lønne seg å velge en annen webshop. Ettersom varen var DOA, har du krav på å få denne byttet med en NY; ikke godta noe tull om at du bare kan få en reparert/brukt som erstatning!

Lenke til kommentar

Insomnis: Og tyder jeg den korrekt da hvis jeg sier jeg har krav på en ny?

 

CitizenX: Komplett sine butikker vil IKKE ha noe med produkter fra webshop å gjøre. Vil ikke engang svare på det jeg spør om. Hadde en liten bomtur der samme dag som skjermen kom...

 

FungusMetal: Skjermen kostet 5000,- på tilbud. 6500,- nå.

Lenke til kommentar

Dersom skjermen er død ved ankomst skal den byttet - det er i høyeste grad en vesentlig mangel (nesten sidestilt med at selve skjermen mangler). Dessverre kan du ikke bytte den i noen butikker da de ikke har noen forbindelse med komplett.no bortsett fra en franchiseavtale som gir dem rett til å bruke navnet samt å føre deres produkter.

 

::Dan

Lenke til kommentar
Hvor mye kostet den? Komplett.no er kjent for å være rimelig sære når det gjelder returer og bytte, og har sin egen "måte" å lese loven på; de prøver alltid å vri den til sin egen fordel.

Off topic:

 

Sendte nylig inn et hovedkort til Komplett.no. Kortet hadde en ripe i hjørne og var derfor DOA(noe de lett kunne beskyldt meg for å ha forårsaket siden kortet hadde vært montert). Sendte det inn og i mellomtiden fikk jeg uventet et nytt så jeg ba Komplett sende meg et XP2500 i steden og beholde "vekslepengene" selv". Dette gikk dem "ikke" med på å sendte meg en boxed XP2500 i steden og masse tomme cd'er. :smile: Har så langt bare posetive erfaringer med Komplett.no.

 

Så de har sine gode, smertefrie returer og selfølgelig sine litt mer motvillig ja :(

Lenke til kommentar

Jeg må kime inn her med en positiv erfaring med komplett.no sin returavdelig!

Jeg sendte for et par uker siden mitt defekte sapphire radeon 9700pro kort som jeg kjøpte på tilbud i jul, tok riktignok litt tid (ca ei uke) før dem tok seg bryet og testa kortet, men fikk ett sapphire radeon 9700pro all-in-wonder tilbake, siden dem ikke hadde noen vanlige pro kort inne på lager.

Det kaller jeg service! Den fjernkontrollen kommer meget godt med ;)

Lenke til kommentar

Har også fått en flatskjerm fra komplett.no som hadde tildels store områder med døde pixler. Også jeg ble henvist til effekt.no. Hadde et par telefoner med kundeservice til komplett siden jeg så at de hadde flere av disse ATI skjermene på lager, men jeg fikk ikke byttet. Effekt skulle ordne opp.

Etter hvert fikk jeg nå en ny skjerm, og saken løste seg, men det tok lang tid. Dette er og blir bakdelen med webshoper. Det tar lang tid å få rettet opp feiler. I dette tilfellet var skjermen en del av en ny-pc pakke til en av våre kunder gjennom jobben, og vi måtte hjelpe på situasjonen med å låne ut en av våre skjermer et par ukers tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...