Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

engelsk prøve

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har jo litt å si hvilken klasse du går i, men her er det en del helt grunnleggende feil som hindrer deg i å få en god karakter.

For eksempel verbbøyning (det heter ikke I are, gjør det vel?) og eiendomspronomen (she's skal være her). Rene slurvefeil: "He play guitar in a bad(?)"

Er ikke lærer, men tipper det er riktig å gi denne 2 pluss minus alt etter trinn. Det er uansett nivå ingen god prøve.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan kravene er der, men du gjør deg jo for det meste forstått tross feilene. Problemet er setninger som

When Marit work, use Kim to was on children to Marit
.

Tolker det som en direkte oversettelse av "når Marit jobber, bruker Kim å være med barna hennes", men selv som nordmann skal det litt innsats og godvilje til for å forstå hva du mener.

Det er heller ikke nødvendigvis riktig å oversette titler uten videre. Hvis Himmelblå har fått en engelsk tittel kan du bruke den, hvis ikke bruker du bare det norske navnet (eventuelt med en oversettelse i parentes).

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

jeg skal jo begynne på Elektro fag, til neste skoleår, fordi snekkering og ting som har med byggfag interesserer meg0. så har jo fri 3 timer på mandag,4 på tirsdag, hele onsdagen, hele torsdagen, 3 timer på fredagen. har jo en en god mulighet til å forbedre meg da! :D går det annt å lese bøker å bli bedre? kunne noen på forumet her lærte meg det grunnlegende da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...