SargatH Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Hei. Har laga et kommentarfelt, men er usikker på hvordan jeg kan legge til maks 10 innlegg per side. Sånn som jeg har det nå kommer alt samma på en side, men har lyst til å lage det sånn at jeg får 10 kommentarer per side, så oppretter den automatisk en ny og fortsetter der. Er det en enkel kode man kan bruke her? Bruker ikke MySQL. Har også prøvd google, men finner alt anna enn det jeg trenger å finne! Takk for all hjelp Lenke til kommentar
legg1 Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Du har text fil som kommentarer ? Hvordan er strukturen på kommentarfila i såfall? Lenke til kommentar
Warz Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Ok, du bruker ikke mysql, men bruker du en database? I MySQL er det jo LIMIT 1,1 (bytt ut tall)... men det er lignende i andre databasehåndteringssystemer. Hvis du IKKE bruker database er det jo også ganske lett, bare å sette en maks grense i php slik f.eks $maks = 10; for($i=0;$i<=$maks;$i++) { echo $kommentar[$i]; } Lenke til kommentar
Flin Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Det du først må gjøre er å telle antall poster når du vet det kan du bruke en get variabel og kjøre en loop for å hente de postene du trenger. Du må også finne ut hvor mange sider du trenger, slik at du kan ha nok knapper/linker. text text text text text text text text text [1] [2] [3] Følgende konseptkode burde gjøre jobben. i = page*maxpostfor(i =< page*maxpost + maxpost) { post innlegg[i] } link1 = site.php?maxpost=1 link2 = site.php?maxpost=2 osv Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Google 'PHP Pagination' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå