Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Er denne filanmeldelsen bra (engelsk)? Plz!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fårr oppgave om å skrive engeslk filmanmeldelse til engelsktentamen. Jeg har allerede jobbet med en, jeg lurte på om dere kunne lese den. Det er bare en siden med 1,5 linjeavstand :D PLIIIIZZZ :innocent:

Skjekk om det er noe gramatikkfeil eller setningsfeil :D:)

Dette er en 9.klasse oppgave, så dere trenger ikke å være så kritiske :p

The Bourne Identity (Movie Review).docx

Endret av lpf01
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har han virkelig en projektor på hofta?. Ang. settningen om safen som er i Sveits. Det blir mer korrekt å skrive "He travels to Swiss where the safe is located". Utover det så virker det litt rart at du nevner at han har en kode til safen, uten å nevne noe om hvordan han finner den (jeg renger med at det var i projektoren på hofta).

For meg virker det også som den setningen var noe klønete oppbygd. Det kan nesten tolkes slik at han også hadde safen på hofta.

I tillegg mener jeg at ordene "bunch" og "cash" passer dårlig i lag hvis du mener at det var et stort beløp. "A buch of cash" sier egentlig mer om at det var mange kontanter der, og ikke noe om beløpet. "Cash" er altså ikke synonymt med "money".

Videre skinner din personlige mening veldig igjennom. Du bør prøve å skrive den mer subjektivt. I tillegg er den noe kort. 19 linjer tekst fordelt på 3 avsnitt er i tynneste laget.

Lenke til kommentar

alt for lite om selve handlingen i filmen og alt for mye om selve filmen (skuespiller og pris den ble tildelt)

samt at det er litt klønete satt på "papiret" som de andre nevner her samt at det er alt for kort(regner med læreren din ser for seg noe lengre(?))

tror JEG ville smekket opp en side med bare filmkritikk og en ekstra side med disse andre opplysningene for best mulig karakter.

siden det "bare" skulle være en filmanmeldelse regner jeg med at fakta rundt filmen (om det er bra gramatisk) vil gi deg høyere score.

om du synes engelsk er vanskelig så skriv den på norsk og bruk google translate og rett opp i gramatikken etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...