Gå til innhold

SonyEricsson Live View [Tilbehør]

norgeeek

Anbefalte innlegg

LiveView_PHP-Top-Image.jpg

http://www.sonyericsson.com/cws/products/accessories/overview/liveview

Flere som har, eller skal ha?

Jeg er usikker på hvor jeg skal poste dette egentlig, fant ikke noen god tilbehørskategori..

Fikk min når jeg kom hjem i går kveld. Har ennå ikke noe telefon å koble den opp mot (Desire Z ligger på postkontoret ~1000km nord for her), men har fikla litt med den. Synes det er akkurat passe stor til sitt bruk, kanskje litt tykk. Knappene fungerer fint, og skjermen er BRA. Ikke noe 'retinadisplay', men det att man tydelig ser piklsene på nært hold skader ikke på intrykket. Tydelig og oversiktlig.

Klips-festet fungerer bra, stort sett i metall.

Klokkereima og festet der er jeg desverre mindre overbevist om. Båndet er ubehaglig å ha på, med skarpe/harde kanter. En del småfikling å få montert det sammen, da festet skal festes på reima med typiske klokkereimfester. Er nok enklere med verktøy enn med bare hendene. Festet er av plastikk, og virker ikke veldig solid. Festemekanisken er av typen plastikk-haker, dette fungerer fint på klips-festet men på klokkefestet er jeg redd for å brekke noe hver gang jeg tar den av - og det må jeg gjøre ofte regner jeg med, for man kan - tro det eller ei - ikke lade LiveView-enheten mens den er festet til klokkereima :hrm: Dermed må man bryte opp den ikke så solide festemekanisken hver gang man skal lade.. Tykkelsen gjør også att den blir noe klumpete på håndleddet.

Stort pluss til SE for å ha laget innpakningen så spartansk og resirkuleringsvennlig!

En ting jeg er spent på, er å se hvor mye stress det blir å få til å styre Spotify med den.

Fikk min til litt under 450 norske inkludert frakt i Tyskland via Amazon.de. Helt grei til den prisen, men ville vært skeptisk til en del andre butikker som skal ha 7-800 for den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Så har jeg fått testet den over ett par dager; når det fungerer, er den uvurderlig. Problemet er att den ikke fungerer hele tiden. Det er nok stort sett telefonen min sin skyld; min Desire Z har en tendens til å henge seg/starte på nytt. Når den starter på nytt, kobler den seg ikke automatisk opp mot LiveView'en. Jeg må starte en app og i den appen velge att den skal koble seg til.

Men, altså, når alt fungerer, er det en naturlig utvidelse av telefonen. Jeg går tur med hunden, godt innpakket i mange lag med tøy. Telefonen rigner. Ta av 2 hansker fra ene hånda for så å fikle opp en glidelås? Eller bare kikke ned på håndleddet for å se hvem som ringer? Tidligere i dag sto jeg i butikken, og telefonen ringte. Kikket igjen bare ned på håndleddet, registrerte hvem som ringte, og skrudde av lyden med étt tastetrykk. Lese nye meldinger, eposter og facebookinnlegg er like enkelt.

Batteriet er lite, og det hjelper ikke att "batterimåleren" lever sitt eget liv. Kommer dog greit igjennom en liten dag med moderat bruk. Om man bruker kart-programmet til å faktisk navigere med snakker man fort XXX minutter. Som nevnt i første posten, så kan ikke LiveView lades når den er montert i klokkereima. Har derfor reima helt bort, og klipser LiveView'en bare fast i jakkeermet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...