Nesjen92 Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Hei. Fekk inn ein HP pavilion dv6618eo med problemet at den ikkje fant trådløse nettverk Nettverkskort: Broadcom 802.11g Network adapter Ifølge klienten hadde nettverkskortet berre sluttet å fungere, dette under vista. Eg har installerte windows 7 på den no, men uten forbedring. Har prøvd med forskjellige nettverk, både sikra og usikra nettverk, no luck... flasha bios, no luck prøvd gammel driver til nettverkskort, no luck Overser eg noke simpelt? eventuelt defekt kort? Lenke til kommentar
kehax Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 De fleste maskiner har en knapp for å slå av og på enheten. Programvaren for knappen må da selfølgelig også være på maskinen. Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Hei. Dette skjønte jeg ikke helt. Du skriver det at du har prøvd både sikkra og usikkra nettverk. Vil det si at den finner nettverk, men ikke klarer å koble seg på noen nettverk? Jeg vet at Nettverkskortene på enkelte HP modeller ikke er helt tamme. Iallefall på de maskinene som jeg har sett defekt nettverkskort-problemer, så har nettverkskort-lampa vært orange hvis nettverkskortet er defekt. Når det fungerer er den lampa blå. Av erfaring da, så vet jeg at ikke alle kunder er like datakyndige. Noe som gjør at hvis de kommer borti en knapp og f. eks internetten blir borte så skjønner de ingenting. Som regel da så er det bare en knapp på PC`en som enten må trykkes på eller en sånn slaks tapp/knapp som må flyttes. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Den aller aller mest typiske feilen for "ingen nettverk vises i listen" er som de andre sier over at knappen for å fysisk slå av nettverket er slått av. Du virker å ha peil så jeg anntar dette allerede er utelukket - men du nevnte det jo ikke spesifikt heller... Hvis det IKKE er dette, og du til og med installerte nytt OS OG testet alternative drivere OG sjekket på uktyptert nettverk som du vet fungerer så ville jeg tippet på at det var defekt. Ihvertfall har jeg ingen flere gode forslag... -Stigma Lenke til kommentar
Storebj0rn Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 (endret) kan det være antenneledning som har løsnet/brukket? hvis antennen sitter i skjermen kan kabelen ha gått i hengselet. edti:leif Endret 21. november 2010 av firefox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå