Neij Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Heey, bestilte meg SSD disk for noen dager siden, og den har kommet. Jeg fant en tråd om dette før, men finner den ikke igjen... (SSD'en er OCZ Vertex 2 120gb.) The point of this thread: Hvilke programmer finnes det til å klone disker? Jeg vet at det finnes, men de jeg har funnet koster enten mye penger, eller har ikke fungert. Takker for svar, på forhånd! Lenke til kommentar
johome Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Du har jo Paragon Migrate to SSD som koster penger. DinSide har testet programmet her Finnes også gratisalternativer som funker. Er OS'et ditt 32 eller 64 bit ? Lenke til kommentar
Neij Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 Vil helst ikke betale, that's the point. Hørte om Paragon migrite OS to SSD. Jeg har 64 bit btw. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Fyr opp en linux livecd, og bruk dd dd kopierer disken bit for bit, eneste som trenger gjenopprettes er mbr. Men det er enkelt å fikse med en windows cd. Så det du trenger å finne ut er hvilken disk som er hvilken (fdisk er en fin kommando) og så f.eks dd if'/dev/sda' of='/dev/sdb' Da kopierer den første harddisk inn på andre harddisk, bit for bit, inkludert partisjoner. Merk at den ikke har noen måler som viser hvor langt den har kommet. Lenke til kommentar
johome Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Kan du prøve dette programmet ? pm_2010_free_x64.rar Lenke til kommentar
Neij Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 Fungerte desverre ikke. Ingen som vet om noe annet free da? Lenke til kommentar
johome Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Hva er det som ikke fungerer ? Jeg bruker programmet uten problemer. Lenke til kommentar
Neij Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 Jeg fikk det til å fungere, gjorde bare noe små ting feil. ; ) Lenke til kommentar
johome Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Flott Nå er nok ikke du helt i mål .... Råder deg til å laste ned AS SSD Test med programmet, og legg ut screenshot av testen her. Dette for å sjekke om SSD'en yter så godt som den skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå