Gå til innhold

Hooke et bestemt USB "tastatur"?

Anbefalte innlegg

Jeg har en strekkodeleser som kobles til via USB, og installeres som et vanlig USB tastatur. Strekkodeleseren skal ligge i CD-skapet og brukes til å scanne strekkoder bak platene. Når koden blir scannet finner programvaren ut hvilken CD det er snakk om og spiller den som MP3-fil fra disk eller Spotify.

Dette fungerer så lenge markøren er satt i tekstboksen sin. Men flyttes den, fungerer det ikke lenger. Derfor ønsker jeg en "global hook" på denne USB HID-dingsen. Jeg har funnet et bibliotek for slikt (her: http://labs.mikeobrien.net/Document.aspx?id=hidlibrary ), og får det sånn noenlunde til å koble til strekkodeleseren.

Føles som jeg mangler noe. Det er ingen rutine som kan trigge når USB-dingsen leser noe. Hva har jeg glemt å tenke på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I de fleste slike applikasjoner jeg har sett _tvinges_ fokus til tekstboksen etter alle handlinger.

POS applikasjoner (kassaapparat) funker gjerne på denne måten. Derfor er mange funksjoner der "koder" i tekstfeltet. For eksempel kan kode 11 være en kode for rabatt. Handlingen for operatøren blir derfor: (11 = åpen rabatt i prosent)

11 <enter> 50 <enter> <skann vare>

hvorpå fokus går tilbake til tekstfeltet igjen..

Hvilken strekkodeleser har du? Det er mulig du kan sette den til å sende en bestemt kode i forkant av lest strekkode også.

-C-

Lenke til kommentar

Mnja...

Problemet ditt er vel å hooke en eller annen "hotkey" som skal bety "nå kommer det data fra strekkodeleseren". Og å globalhooke 'A' er vel litt drastisk :)

Jeg heller fortsatt mot å tvinge fokus til tekstboksen, og foreta evt andre ting i modale vinduer eller noe sånt.

Evt tvinge bruker til å trykke f.eks. F12 før vedkommende scanner noe..

-C-

Lenke til kommentar

Mnja...

Problemet ditt er vel å hooke en eller annen "hotkey" som skal bety "nå kommer det data fra strekkodeleseren". Og å globalhooke 'A' er vel litt drastisk :)

Men det skal ikke være noen normal input som vil slutte på en stor A. Det går an å sjekke om tekststrengen i mellom er en gyldig strekkode, og gå videre derifra. Bruken av A er dog ufordelaktig, ettersom noen presterer å bruke caps lock fremdeles. Men det er et veldig lite rom for feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...