Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

montere ekstralys på mercedes e200 95mod

steinrawr

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en MB E200 95mod. Synes ikke det er spesielt godt lys i langlysa på bilen. Har en liten mistanke om at de lyser for lavt. Er nesten ingen forskjell på langlys og nærlys. Nærlysa lyser opp veien MAKS 15m foran bilen, og langlys kanskje 20! Dette er vannvittig dårlig. Lyset er ikke svakt, men når rett og slett ikke frem. Vurderer sterkere pærer...

Uansett skal jeg montere ekstralys, problemet er festestag. Siden grillen henger fast i panseret på MB, er det vanskelig å bruke festestag. Hvordan skal jeg gå frem for at lysene ikke vibrerer under kjøring? Noen som har montert ekstralys på MB før?

Forslag til ekstralys tas også hjertelig i mot. Ikke alt for dyre. Har tenkt på BOSCH rallye 225, Rallye 225 BIG KNICK, 117 LIL KNICK, og NBB 9". foreløpig svaier jeg svakt mot rallye 225 med hvitt glass, og evt oppgradering med xenon i disse senere.

takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Justere lyshøyden på fjernlyset, det lar seg enkelt gjøre da det sitter en justeringsskrue rett ved dekselet du tar av når du skal skifte lyspære.

Om det er en W124 så sitter denne mot radiatoren, og skal la seg skru med fingrene. Anbefaler at du finner et sted med plan bakke og sikter mot en vegg sånn at du ser hvordan det eventuelt stod sånn at du kan justere tilbake.

Lenke til kommentar

Fikk justert høyden på lyset. Var forholdsvis enkelt faktisk!

Har også montert ekstralys. Ble HELLA 3003. Lyser helt greit, mye spredning, og kanskje 3 ganger mer lys enn langlysa produserer orginalt på bilen... Kunne kanskje vært litt mer fokusert lys istedet for stor spredning! Er faktisk omentrent like godt lys i biltemas billiglykter til 399! Problemet er å unngå vibrasjon, for det er ingen plasser å feste stag !?

Endret av EMiRo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...