Gå til innhold

Castle, alle sesonger (Amerikansk sendetid)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Før jeg så sesongpremieren, trodde jeg serien gikk mot sin siste sesong. Men ser jo nå at de på en fantastisk måte har utviklet serien til noe nytt, altså ikke å jakte på en person de ikke vet hvem er, men nå vet Beckett hvem problemet er, og nå kommer vel forholdet mellom Beckett og Castle til å utvikle seg andre veier, enn i førsteepisode.

 

Ser fram til neste episode, men er redd det blir en helt vanlig episode, altså chasing bad guyes. Kanskje vennskapet mellom Ryan og Espesito får mer fokus?

 

SuperSaxy

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Ble ikke videre imponert over episode nummer 100. Den sutta BALLE, det er den dårligste episoden av Castle hittil. Til og med episoden Mot i Brøstet lagde med sånne klipp, var bedre...

Lenke til kommentar

Da var jeg ferdig med siste episoden av denne sesongen til Castle. Alt i alt, så var det en helt grei sesong. Serien fant ikke hjulet opp på nytt, men lykkes godt med forholdet mellom Castle og Beckett. Jeg føler at dynamikken i serien ikke tok noen skade av dette, noe som er et pluss i boka mi.

 

Videre, så er serien en helt OK procedural. Jeg ser på en del andre TV-serier, og derfor føler jeg at Castle sine case-of-the-week ikke imponerer meg i stor grad lenger. Et eksempel på det er sesongavslutningen, hvor jeg nesten ikke husker noe av saken i dag selv om jeg så episoden i går. Det viktige var å se om serien kom til å endre seg i noen nevneverdig grad, men det får vi ikke vite før ut på høsten. Castle har gått fra noe som jeg fulgte med på intenst hver uke, men nå er jeg blitt mer likegyldig til hele greia. Castle er bedre enn f.eks The Mentalist og en hel rekke andre nettverkserier, men jeg tror at jeg begynner å gå litt lei etter 5 sesonger. Kommer nok til å se sesongpremieren til høsten, men etter det vil jeg nok la en del episoder samle seg opp og så se dem i en jafs.

 

Alt i alt så har det vært en OK sesong, med et par meget gode episoder i Target, Hunt , After the Storm, Scared to Death, Still og The Human Factor. Det er også flere røde tråder, som jeg gjerne vil se løsningene på. Både senatoren som drepte moren til Beckett, faren til Castle og om serien vil forandre noe nå som Beckett har det jobbtilbudet fra Washington. Som sagt, så trenger jeg en pause fra Castle for nå ser jeg den for gamme vanes skyld og ikke fordi jeg er kjempeinteressert som før.

Lenke til kommentar

Likte siste episode veldig godt! Gleder meg super mye til høsten for å se sesong 6! syntes denne sesongen har vært veldig flott... var litt tamt midt i (kommer fra en veldig stor fan :love: ), men viste seg jo at Marlowe sikkert bare venta på at target og hunt skulle komme... Gleder meg til å se responsen som kommer fra beckett osv til det siste som skjedde (Skal ikke røpe noe for folk som ikke har sett)... men gleder meg helt sykt til høsten, og håper denne siden vil bli brukt :):dribble:

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hva pøken skjedde med Becket når Castle spilte den sangen?

Det er to mulige grunner til at hun reagerte slik på sangen, den første kan være at den er knyttet til moren hennes (favorittsang f.eks.). Den andre muligheten er at hun først da innså at 3XK faktisk overlevde, og er ute etter å hevne seg. Beckett var sikker på at han var død, og hun prøvde å overbevise Castle om det samme. Hun skjønner jo hvor farlig 3XK egentlig er, han fikk Castle kastet inn i fengsel og drepte nesten både ham og Ryan. Vi så jo også hvor langt han var villig til å gå for å slette alle spor etter seg, mtp. at han fikk folk til å operere seg slik at de lignet mest mulig på Lanie og Esposito.

 

Eventuelt kan det være en dobbeltmening, at sangen fremkaller noen minner om moren samtidig som 3XK sier klart ifra at han kommer etter dem. Beckett har alltid hatt styr på følelsene sine, med untak av morens død. Uansett, dette var en veldig bra epiosde og Castle har faktisk holdt seg ganske bra denne sesongen. Likte at episoden var mørkere enn vanlig, noe som kunne merkes på lyseffektene som gjorde at den føltes mer alvorlig enn vanlig.

Endret av Suburbian Hero
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Bruker-292501

Første jeg tenkte etter forrige sesongavslutning var at neste sesongavslutning slutter sikkert med at becket er gravid, sesongen etterpå igjen slutter med at hun føder. Er det noen andre som har tenkt slikt?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
Gjest Bruker-292501

 

Kommer det en sesong til?

 

Litt av en avslutning, ikke helt som forventet kan en si...

Kommer enda en sesong, Castle har temmelig gode seertall sist jeg kikka.

De må vel løse denne 3yk saken før de kansellerer programmet :)

 

Dem burde finne den draps mannen som drepte mora hennes, har pågått for lenge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...