Gå til innhold

Castle, alle sesonger (Amerikansk sendetid)


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Blir spennende når Beckett får vite hemmeligheten Castle har holdt unna henne (Om samtalene med en eller annen "mektig" fyr), ikke vet jeg når, men de har aldri vært så flørtende og nærme som nå og blir rimelig overrasket om ikke hemmligheten hans kommer ut og de går noen steg tilbake.

 

Forøvrig morsomt å se Beckett være så sjalu på Sophia og Castle i ep 15 og 16.

 

Virker som Nathan Fillion har lagt på seg litt siden sesong 1, fyren ser bra ut, men ikke like kjekkas som i Sesong 1! Hadde elsket å sett fyren med litt skjegg noen episoder også!

Endret av The_Rp
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dette kan muligens ha vært denne sesongens beste Castle-episode, spesielt med tanke på hvor sterkt utført hovedhandlingen var. Der jeg følte at dobbeltepisoden sviktet, med tanke på at hele plottet ble nesten for grandiøst (selv for en serie som tar seg selv ikke altfor alvorlig hele tiden). Her var det en passe god handling, som ble mest emosjonelt drevet. Musikken på slutten viste nettopp dette, og jeg liker også at de trekker inn Gates som en lederskikkelse og får henne til å fungere bra for en gangs skyld. Bra prestasjoner av de andre skuspillerene også, og jeg liker retningen de har tatt med Martha og Alexis som mentorer for Castle sitt følelsesliv.

 

Videre viser måten Castle reagerte på at Kate visste om det han sa i avslutningen på sesong 3 en bra karakterutvikling. Der han hadde tidligere enten direkte konfrontert henne eller tatt med seg en bimbo på politistasjonen, så velger han nå å trekke seg unna og la ting kjølne. Det kan selvfølgelig diskuteres hvor upassende setningen til Castle var; " she might as well be dead", men jeg lar det ligge. Dette kommer uansett til å bli spennende å følge med på videre, og jeg lurer på når Castle sin hemmelighet blir avslørt (at han forsker videre på moren til Kate sitt dødsfall). ..

Lenke til kommentar

Helt enig, fantastisk episode.

 

Jeg tolket "She might aswell be dead" mer følelsmessig, altså at de ikke har noen fremtid sammen i det hele tatt, men mannen er en forfatter, han er den fødte drama queen!

 

Det om bimboene sier du litt for tidlig! (Sjekk promo for neste uke)

 

Blir mye spenning framover, det kommer visst en person tilbake som ikke har vært med hele sesongen! Hvem kan dette være?

 

 

Sesong finalen har offisielt fått navnet "Always" Det gir høye forhåpninger!

Endret av The_Rp
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Da var denne sesongen av Castle over, og jeg sitter igjen med blandede følelser. Egentlig synes jeg at denne sesongen har noe svakere enn de forrige, men den har defintivt hatt sine høydepunkt. For meg har de beste episodene vært Cops & Robbers (episode 7), Kill Shot (episode 9), The Blue Butterfly (episode 14), Linchpin (episode 16), 47 Seconds (episode 19) og Headhunters (episode 21). Det er de episodene som jeg kommer til å huske best, og mye av grunnen til at jeg finner denne sesongen svakere enn de forrige er fordi Marlowe gjorde den mørkere enn de forrige. Han sier at den neste skal bli lettere og mer morro, men vi får se.

 

Sesongfinalen er jeg ikke kjempefornøyd med, ettersom den på en måte ikke var avsluttende nok. Det er fremdeles mange uløste tråder, og spesielt irriterer det meg at Beckett tilslutt driter i å gå etter morderen sin. Han skjøt henne, og hun går til Castle for å få trøst. Jeg er vant til at hun er mye tøffere enn dette, og det at hun ga opp skiltet sitt fikk meg til å tro at hun ville dra en Dirty Harry. Bortsett fra dette, så var det en bra episode. Den etterlater mange spørsmål til neste sesong, og det gleder meg. En helt grei sesongfinale, selv om fjorårets var bedre for min del.

 

Nå er det bare å vente på ABC bestemmer seg for å gi Castle en sesong til. Jeg vet ikke hvorfor de venter så lenge, når seertallene på de siste 4-5 episodene har vært rundt 11 millioner...

Lenke til kommentar

Du skjønner kanalene har programlanseringer. Castle kommer tilbake, slapp av. Den er i grunn allerede fornyet også, da avtalene til de sentrale skuespillerne og produsentene ikke trengte å fornye noe avtale i år mener jeg. Dette tatt i betraktning til gode i grunn i stabile seertall.

 

Dette blir annonsert til uka, nærmere sagt 15. mai på kvelden norsk tid når ABC har programlanseringen (upfronten sin). Det har noe med shareholders/aksjer at ikke alt blir fornyet før programlanseringene. Ikke helt skjønt hvorfor, ikke i grunn heller gått etter hvorfor.

Lenke til kommentar

Jeg personlig synes finalen var fantastisk! (Andrew Marlowe har forresten sagt at dette kan omtrent telles som en 2-parter, med finalen som del 1 og vi vil begynne ca morgenen etter kysset til Caskett i sesong 5) Til de som sier at Kate var egoistisk i denne episoden, så har dere helt rett, Kate blir alltid egoistisk og får tunnelsyn når det gjelder moren hennes sitt mord.

 

Det som gjorde meg mest glad var at Kate tilslutt valgte Castle over å løse moren sin sitt mord, hun beklaget seg også for første gang noensinne til Castle, ikke bare en gang, men tre!

 

Noe annet interessant er at nå som Castle og Beckett er sammen, så er Ryan og Espesito ikke lenger på talefot.

 

Til dere som sier at Nathan Fillion har lagt på seg, en jente på et forum (Castletv.net) så Nathan Fillion på gaten for ikke lenge siden og hun sier han så muskeløs og kjekkere ut enn noensinne.

 

Gleder meg til en morsommere sesong til høsten, Andrew Marlowe (Skaperen til Castle) har selv sagt at denne sesongen ble mørk og neste sesong vil få tilbake moroa fra sesong 1 og 2 spesielt!

 

 

Må også si at lyssettingen som ble brukt i denne episoden var fantastisk, for eks siste scenen til Castle og Beckett hvor de står i mørket og går mot lyset! Fin metafor!

Og for de som ikke har merket det, lyssettingen har vært mørkere hele sesong 4, det er ikke tilfeldig! Mørket henger over dem som hemlighetene de har holdt også har gjort.

 

Castle = Beste serien jeg noensinne har sett! (Og jeg har sett mange) Ikke bare er serien intelligent, men også morsom, dramatisk, romantisk og spennende. Og det er uendelig mye Subtext.

 

:D

Endret av The_Rp
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet+5132

Hva tror dere kommer til å skje i neste sesong? Jeg tror Beckett går utenom politiet, men får hjelp av Espesito og kanskje Ryan. Marlowe sa i et intervju at neste sesong kom til å basere seg på utfordringene Beckett og Castle kommer til å få i forholdet.

 

Han ukjente mannen som ringer Castle fra tid til annen. Er det faren til Beckett?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Så sesongpremieren i går, og den var overraskende bra. Jeg syns de fikk forholdet mellom Castle og Beckett til å fungere ganske bra, til tross for hvor mye premisset har blitt endret siden mtp. sesongavslutningen for et par måneder tilbake,

 

Irriterte meg litt at Kate ikke drepte han senatoren, men samtidig forstår jeg valget hennes. Synes at dette er bra karakterutvikling, iom, at hun tidligere ikke ville ha brydd seg om konsekvensene av det hun gjorde. Senator Bracken ser også ut til å bli en lovende badguy, så jeg gleder meg til å se hvordan de utvikler denne sesongen videre. Så langt har det vært bra, for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...