Gå til innhold

Castle, alle sesonger (Amerikansk sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Så den nettopp, trodde det skulle være mer sneak peak enn det. Jaujau. Føltes nesten for åpenbart at hun må på sykehuset. SPOILERALERT lzm.

 

Minor disappointment. Haha :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da var sesongpremieren sett, og jeg må innrømme at Castle forsetter å levere sterkt som vanlig. Det er ikke bare plottet som er godt gjennomført, men skuespillerene har en fantastisk kjemi som gjør at serien klarer å fenge utrolig bra.

 

De første 10 minuttene var fantastisk, og selv om det dabbet ned litt etter det så var resten av episoden veldig sterk. Mange bra scener, og det er vanskelig å peke ut de beste. Først og fremst må jeg si at Castle virkelig har utviklet seg som en karakter, og at han stadig viser mer emosjonell dybde. Først krangelen med Josh, så tre måneder der han og Kate ikke snakker sammen i det hele tatt. Den sistnevnte scenen er fantastisk, fordi en ser hvor innvirkning Kate har på ham. Kate er det ikke mye å si på, Stana Katic spiller karakteren fantastisk. Noen av hennes sterkeste scener var vist i dag, og det utrolig å se hvor sårbar hun har blitt.

 

Videre klarer serien å holde seg unna de fleste klisjeene, noe som slutten også viste. Kate er mentalt ustabil, og Castle må være den sterke fra nå av. Det er ikke snakk om å bare gå videre, og glemme fortidens sår. Alexis hadde også en bra scene, og karakteren har modnet. Hun skjønner situasjonen til faren sin,og vil ikke miste ham. Ryan og Esposito forsetter som alltid, og jeg liker hvordan Ryan reagerte på rutinene til den nye kapteinen (som forøvrig virker som en spennede karakter).

 

Jeg er meget fornøyd med sesongpremieren, og Castle er en serie som har mer å gå på. Føler at en del folk ikke ser på den fordi den kan minne om vanlige politiserier, men dagens episode viser at dette er en unik serie. Håper flere får opp øynene, for dette er muligens den beste serien som går på et stort nettverk i USA. Gleder meg til neste uke :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+56132

Ugh, må si jeg er litt irritert over hvordan de hånterte fortsettelsen på avslutningen av forrige sesong med tanke på forholdet dem i mellom, men men. Kan vel ikke få alt i bøtter og spann. Må bare si at Castle leverer varene sterkt som alltid, dagens episode var i grunn et herlig lavpunkt for Ryan. Må si jeg virkelig liker han mer etter denne episoden, han har hvertfall litt ryggrad.

Lenke til kommentar

Tja, på en måte er det greit at de etterlot ting som de er nå. Dynamikken i serien er uansett forandret, i forhold til tidligere sesonger. Kate er blitt en del mer åpen og sårbar, spesielt hvis du ser på karakteren i forhold til den første sesongen. Hun er også blitt mer vennlig mot Castle, og har blant annet begynt å forsvare ham. Neste episode vil utfordre denne dynamikken enda mer, da det kommer inn en slags rival til Kate. Jeg håper bare ikke hun blir en kjæreste for Castle, det vil ødelegge ting ganske kraftig for meg. Hater frem-og-tilbake drama, spesielt når en ser hvordan det har påvirket Bones.

 

Alexis har også gjennomgått en forandring, og har endelig blitt mer menneskelig. Generelt har denne sesongen gitt så langt mer rom for karakterutvikling, enn tidligere. Castle har virkelig fått en dybde, og nå begynner sakte de andre karakterene å følge etter. Denne ukens episode var herlig, da jeg endelig fikk sett mer av Ryan. Alt i alt, denne sesongens nest beste episode. 2 og 3 var egentlig ganske middelmådige...

 

Hva syns du forresten om den nye kapteinen?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Oi, dæven. Castle slutter ikke å overaske meg, og dagens epsiode var muligens denne sesongens beste. Helt annerledes plott enn vanligvis, noe som gjorde epiosden veldig intens. Første halvdelen var meget sterk, og min mancrush på Nathan Fillion/Castle bare øker i omfang for hver episode. Virkelig intelligent karakter, og måten han handlet på under ranet imponerte meg. Helt rolig, samtidig som han har full kontroll på hendelsene.

 

Beckett viste hvorfor hun er en av de beste TV-detektivene, og scenen da raneren holdt pistolen foran Castle taklet hun på en måte som imponerte meg. Martha, og Alexis leverte også sterkt i dag. Alt i alt, meget flotte skuespillerprestasjoner. Samtidig viser Castle, gang på gang at de har meget gode manusforfattere. Få klisjeer, spennende plott og samtidig har serien en egen vibe som jeg elsker. Castle på sitt sterkeste er muligens den beste serien jeg ser på, selv om den er altfor ujevn til å gjøre meg like interessert som hver epiosde av Homeland bl.a.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Vet ikke med deg men gud bedre, Castle er det beste som har hendt TV siden Firefly. Jeg liker hver episode fantastisk godt, selv om ikke alle er like fantastiske. Men herlig fred, mancrush, nerdchills, Beckett-crush og heile pakka. Serien leverer så det spraker hver episode.

 

Denne var intet unntak. Plottet var nytt og orginalt (hvertfall for Castle) og hele greia oste manusforfattere som liker jobben sin og har peiling på hva dem driver med. Nathan Fillion er så og si på topp av mine favorittskuespillere noensinne. Firefly også dette, o m g. Føler meg som en liten fangirl hver gang det er en ny episode. Forbereder meg med skikkelig mat, noe te og en deilig sittestilling så jeg kan nyte 43 minutter med episkehet. Beckett er uten tvil den karakteren som har vokst mest på meg i løpet av denne sesongen, samt Espesito og Ryan som virkelig, for meg, begynner å ha en bromance jeg kan digge.

 

Alt i alt; I<3Castle.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Tja, jeg er glad i Castle... men for å være ærlig, så er Castle ikke det beste som har skjedd TV siden Firefly i mine øyne. Shameless (US), 24, Homeland, og Chuck er alle serier som jeg setter like høyt som Castle. Jeg liker Castle virkelig godt, men jeg kan ikke glemme disse seriene som virkelig har gitt meg mye underholdningsverdi og morsommere dager.

Endret av Jesus of Suburbia
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Nok en meget sterk episode i dag, og Stana Katic imponerer stort. Hvis hun skal få en Emmy-nominasjon nå, så bør det baseres på denne episoden. Hun spillte rollen som en Kate Beckett med posttraumatisk stresslidelse helt fantastisk, og fikk med alt fra fornektelsene, smerten og supersensitiviteten når det kommer til lyder og bevegelse. Alt var på plass, og et kaldt grøss gikk gjennom meg fordi det var så bra gjennomført. Fantastisk skuespill; det ikke-verbale mellom henne og Castle, og henne alene.

 

Jon Huertas leverte også en sterk episode, jeg visste at han var en bra skuespiller fra Generation Kill... men dette løftet ham et par hakk i min bok. Scenen der han sier at alle skurkene er skadet vare, og Kate svarer at hun også er skadet vare, samt at han gir henne våpenet var stort. Castle hadde en mer stille rolle i denne episoden, men han var ansvarlig for at Kate kunne fungere igjen. Han tok initiativet for at Esposito skulle hjelpe henne, og passet på henne hele veien.

 

Fantastisk episode, og Castle på sitt beste er definitivt min favorittserie. Jeg elsker karakterene, det samspillet som vi ser mellom dem i dag og den spesielle humoren. Selv Gates fungerte bra i dag, noe som tidligere var en svakhet i mine øyne.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Lenge siden det ble skrevet noe her, men så har det vært julepause og de siste episodene har vært helt OK. Ikke noe jeg umiddelbart kommer på, som har virkelig imponert meg. Den som gikk i forrige uke, med ordføreren skuffet meg litt... spesielt med tanke på at selve politisaken ikke var så bra gjennomført.

 

Denne ukens episode, derimot, var Castle på godt gammeldags vis. Minte meg en del på sesong 2, og jeg liker at de kjører på med en litt mer kompleks politisak, samtidig som de lar karakterene utvikle seg. Episoden som kommer 06.02. virker derimot helt fantastisk, med ordentlig 40-talls noir-stil. Er det en serie som passer til et slikt tema, så er det Castle. Bare se på promoen:

 

 

 

Endret av Jesus of Suburbia
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Begynte å se serien forrige uke... ble akkurat ferdig med sesong 4 episode 12! Gleder meg til resten kommer. Kate Beckett er utvilsomt min første tv-forelskelse!

 

Noen som har hørt noe om en sesong 5? Har sjekket litt, men finner bare Fan sider som sier det er meget sannsynelig, hvordan gjør serien det i USA? Håper virkelig det kommer maaange nye sesonger!

Endret av The_Rp
Lenke til kommentar

Begynte å se serien forrige uke... ble akkurat ferdig med sesong 4 episode 12! Gleder meg til resten kommer. Kate Beckett er utvilsomt min første tv-forelskelse!

 

Noen som har hørt noe om en sesong 5? Har sjekket litt, men finner bare Fan sider som sier det er meget sannsynelig, hvordan gjør serien det i USA? Håper virkelig det kommer maaange nye sesonger!

Serien ligger på litt over ca 11 milloner seere, som er ganske bra. så lenge Fillon og co gidder, så er nok sesong 5 en bankers.

Lenke til kommentar

Castle har dobbeltepisoder hver sesong, og i går kom slutten på årets dobbeltepisode. For min del sitter jeg igjen med blandede følelser, da jeg elsket fjorårets dobbeltepisode som var fantastisk utført. Den første, som kom i forrige uke, var jeg egentlig ikke helt fornøyd med. Jeg vet at dette er Castle, men hele greia med CIA, hemmelige baser osv. ble for mye. Det virket som om manus ble skrevet av to trettenåringer som fikk lov til å leke med altfor dyre gimmicks. Episoden ble ikke noe særlig bra før helt på slutten, spesielt med tanke på at professoren ble drept.

 

Den andre episoden, som kom i går, var mye bedre. Det virker som om hele handlingen ble strammet opp, og selv bliscenen ble mer intens enn jeg trodde. Jennifer Beals er en skuespiller jeg liker godt, spesielt etter å ha sett The Chicago Code. Her fungerte hun nærmest perfekt som skurk, spesielt med tanke på måten hun prøvde å få et psykisk overtak på Kate ved å spille på hennes følelser for Rick. Det at hun sto bak hele planen var ikke noe jeg så for meg, så det gir også et pluss i boka.

 

Videre må jeg si at avsløringen med faren til Castle, med mindre Sophia løy, kan bli spennende avhengig av utførselen. Alt i alt så var dette en bra dobbeltepisode sett i ett, selv om den første ikke kommer i nærheten av den andre. Denne ukens episode reddet hele handlingen, og er en av årets beste Castle episoder i mine øyne. Pluss for nok et bra valg av gjesteskuespillere, med Jennifer Beals i år og Adrian Pasdar pluss Dana Delany fra tidligere sesonger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...