Gå til innhold

Castle, alle sesonger (Amerikansk sendetid)


Anbefalte innlegg

Eneste nedturen er at ifølge IMDB er det ikke flere episoder av Castle for 21. mars :(

Stemmer det, neste uke sender de Nikki Heat-episoden på repeat i USA og 14 mars kommer det ingen episode. Synd, men det måtte jo komme en pause etter at de ga seerne noe såpass bra. Her en synopsen for den neste episoden:

 

 

"Mar 21 – One Life to Lose: A murder has been committed on the set of “Temptation Lane,” one of New York’s longest running soap operas. Sarah Cutler, the head writer on the soap, has been killed with a fire axe. Castle and Beckett quickly discover that the behind the scenes drama at “Temptation Lane” is just as scandalous as the fictitious storylines, and just about everyone would kill to get ahead. Ultimately, Castle’s unique skill set as a writer leads to a discovery about the killer and the secret he or she would do anything to protect."

 

 

Virker som en ganske standard episode der det ikke skjer noe spesielt, men de er jo bra de også. Kjenner at jeg har det pokkers Bones-spøkelset hengende rundt meg hver gang jeg tenker på Castle for tiden. Den idiotiske serien skal også få en spinnoff (!). Skjønner ikke at slike serier lever, sammen med CSI. Null karakterdybde, ofte dårlige plott og minimal utvikling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Virker som en ganske standard episode der det ikke skjer noe spesielt, men de er jo bra de også. Kjenner at jeg har det pokkers Bones-spøkelset hengende rundt meg hver gang jeg tenker på Castle for tiden. Den idiotiske serien skal også få en spinnoff (!). Skjønner ikke at slike serier lever, sammen med CSI. Null karakterdybde, ofte dårlige plott og minimal utvikling.

Jeg er mer optimistisk, i Bones er det jo ingen tegn til sjalusi eller noe, man bare vet at Booth og Bones er "meant to be" på samme måte som Castle og Beckett. Hovedforskjellen ligger i oppbygningen av forholdet, Bones og Booth var veldig interesserte i hverandre før Bones blåste av Booth og Booth endte opp med Hannah. Castle og Beckett på sin side har aldri definitivt avblåst hverandre og affeksjonen for hverandre er jo langt, langt høyere enn i Bones. I Bones er det bare "blablabla drap blablabla drama blablabla" mens for min del Castle har mye mer dybde i plottet. Mest fordi dramaet i Bones føles ikke helt integrert med selve hovedplottet mens i Castle skjer dramaet i selve hovedplottet.

 

I tilegg, vi kan vel si oss enige i at manusforfatterne og producerne til Castle er utrolig mye bedre enn dem i Bones? Og om de drar en Bones i Bones-spinoffen er det jo bare toppen av ironi :p

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg skjønner ikke at folk roper på at Castle og Beckett må sammen? Tror det vil ødelegge like mye som det ødela for House og Chuck, tror det vil slutte hele serien i såfall. Castle dater nok en superhot modell før sesongen er omme og så er det Becket sin tur til å være sjalu.

Vi roper i hovedsak fordi hele serien spinner rundt Castle og Beckett og der er rimelig tydelig at det er disse to som hører sammen. Dog, jeg er uenig med deg i at de ødela for House og Chuck. House er fortsatt like bra, eneste som er forskjellig fra tidligere sesonger er at House ikke er så frekk at det blir morsomt, nå er han bare frekk. Chuck har ikke tapt seg på grunn av at Sarah og Chuck ble sammen, mer på grunn av retningen serien har tatt.

Lenke til kommentar

Jeg er vanligvis ikke noenoen stor fan av såkalt shipping, men når denne sesongen har lagt så stor vekt på forholdet mellom Castle og Beckett så synes jeg at de kan satse på det. For min del dreier det seg om å ha en historie med progresjon i. Det skjer ikke hvis forholdet mellom dem skal gå fram og tilbake, med random folk som introduserer seg fra intet. Det blir for dumt, se på Bones hvis du vil ha noe såpass hjernedødt og tatt ut av kontekst. Enten drit i forholdet mellom dem, eller la dem bli sammen. Ikke la ting henge i en løs tråd.

 

The Mentalist er en flott serie, som ikke har noen forelskelse som basis. Helt annen rød tråd, og den fungerer bra. Chuck er det største eksempelet på en serie hvor et kjærlighetsforhold passer bra med dens progresjon, og det er noe jeg liker svært godt. Dette er eksempler på serier som er i hvert sitt spekter når det kommer til forhold, og begge deler fungerer bra. Chuck ha tapt seg litt, men skyldes mest sesong 3 med en viss kjærlighetstrekant med Shaw (hater, hater den karakteren).

 

Gå helt ut, eller drit ii det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Drit i det mener jeg, Castle var best i starten når ingen av karakterene viste følelser for meg, de er morsomme, frekke, kjappe og lure, de trengte ikke blande inn kjærlighet mellom hovedpersonene enda selv om det er greit de går litt i dybden

Akkurat, karakterprogresjon. Om Castle hadde vært helt likt som i sesong 1 hadde jeg ikke orket mer, man trenger progresjon mellom karakterene, handlingen og slikt. Dog liker jeg veldig måten forholdet til Castle og Beckett har utviklet seg, det er ikke like åpenbart og frustrerende som i Bones og de drar den ikke for langt eller for hardt, man bare vet at det er der. Problemet blir mer nå i sesong 3 når utrolig mye av handlingen mellom Castle og Beckett er nettopp forholdet dems og hva de føler for hverandre.

Lenke til kommentar

Etter den nyeste episoden så mener jeg at de ikke kan unngå å putte karakterene sammen, eller at Castle må finne ei ny dame igjen, Castle har prøvd å si noe mange ganger nå, men blir avbrutt hver gang. Er bilder av at Beckett klemmer typen sin og ser lengtende bort på Castle, jeg tror at dynamikken i serien vil bli helt forandret om de blir sammen (Som i House) hvor Castle nå må tilpasse seg Beckett og ikke omvendt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Etter den nyeste episoden så mener jeg at de ikke kan unngå å putte karakterene sammen, eller at Castle må finne ei ny dame igjen, Castle har prøvd å si noe mange ganger nå, men blir avbrutt hver gang. Er bilder av at Beckett klemmer typen sin og ser lengtende bort på Castle, jeg tror at dynamikken i serien vil bli helt forandret om de blir sammen (Som i House) hvor Castle nå må tilpasse seg Beckett og ikke omvendt.

Selvfølgelig blir dynamikken forandret i en viss grad, men jeg har tro på at de som jobber med Castle vil greie det på en veldig fin måte. De har i hvertfall hittil holdt en svært høy kvalitet over arbeidet.

Lenke til kommentar

Likte veldig godt dobbeltepisoden. MEN, og et stort men: Litt for useriøs løsning på bombeproblemet. Eg lo veldig godt eg, men blir så tafatt når de da prøver å være litt seriøse og dra inn poeng med kommentaren fra hispanic ex soldaten: "you don't know how lucky you are".

 

Yeah....

 

Ellers: Klar tier. Castle er kongen!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Forfriskende episode i dag, dog var den noe slowpaced. Alikkevel var den herlig cheesy, og var full av morsomme momenter. Martha forsetter å være en av mine favorittkarakterer, og stakkars Castle kommer til å ha visse bilder brent på netthinnen en stund. Castle og Beckett forsetter som før, og forholdet utvikler seg hele tiden selv om det går noe treigt. Josh føler jeg som en unødvendig karakter, iom at han er bare der uten å være delaktig i det hele tatt. Hadde ikke skadet å gjøre noe med ham.

 

For å oppsummere så er jeg fornøyd med dagens episode, og det er herlig å ha slutt på pausen nå. Her er promoen for neste uke:

 

http://www.youtube.com/watch?v=5h7-GLQQbu4&feature=player_embedded

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ikke skrevet her inne på en stund, men så har det heller ikke vært noen spesielle hendelser de siste 3 episodene. Vel, helt fram til dagens episode som ga en veldig fin utvikling mellom Castle og Beckett. Hotellscenen var meget spesiell, og jeg liker at Castle klarer å holde et lavt tempo mellom de to hovedkarakterene uten at det blir som Bones. Slutten i dag var et klart eksempel på dette. Samtidig var det stilig å se igjen en skuespiller fra Prison Break. Dagens beste scene var nok da Beckett holdt på å skyte skurken, og Stana Katic spilte så bra at jeg trodde hun kom til å skyte ham. Pluss i boka.

 

Av de andre episodene, så likte jeg svært godt nr. 20, Slice of Death, med alle de gale italienske pizzasjappene :!:. Castle ser ut til å alltid levere med bra episoder, og toppnivået er virkelig høyt. 2 episoder igjen, og jeg gleder meg til å se hva som skjer i sesong 4 :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Herlig fred, trodde jeg skulle velte kontorstolen min under den hotellscenen. Var så klar for at nå skjer det, haha. Makan til oppbygning også ender det i antiklimaks. Jaja, likevel, jeg likte hvordan Castle løste det. Nesten som om han visste hva han burde gjøre, Kate var jo tross alt revet mellom to verdener, forholdet til Castle og døden til en person hun virkelig så opp til (og sannsynligvis var forelsket i før). Men likevel, dette er Castle, og ikke Bones, og jeg liker det. Tempoet er helt perfekt, de holder på på en måte som ikke gjør at du får lyst til å rive ut hårene på hodet i frustrasjon over naiviteten og idiotien begge karakterene kommer med. Huff, takke meg til Castle.

 

Men ja, er enig i at det var rimelig festlig med alle de gale pizzabakeriene og navnene deres. Likevel, jeg er dødsspent på hva som kommer til å skje med Beckett og Castle i de to siste episodene, de har jo lagt listen for forholdet deres rimelig høyt og siste episode i sesongene pleier jo som regel både å inneholde noe som har vært en rød tråd gjennom sesongen (forholdet) og en cliffhanger som leder til den røde tråden i neste sesong. Gleder meg uansett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Utrolig bra episode, nesten så jeg feller en tåre. Alt var perfekt laget, Montgomery sitt fall var noe av det tøffeste jeg har sett på TV på lenge. Utrolig tungt å se at han har beskyttet Kate så lenge, og ofrer seg selv på en slik måte. Fantastisk mann, og fantastisk måte å gi ham en verdig avslutning på. Kate og Castle leverte noen fantastiske scener, og Esposito overasker meg gang på gang. Flott karakter og skuespiller. Alle leverte top notch i dag.

 

6 minutter tok det før jeg pulsen min steg over 100 slag i minuttet av angrepet på rettshuset; etter 27 minutter med Beckett og Castle som krangler, to døde og fantastisk scene med Martha tviler jeg på om dette kan bli noe bedre. Faren til Beckett var også et uforsett høydepunkt. Etter 36 minutter er jeg fullstendig overbevist om at det går mot slutten på en av de beste Castle- og krim- episodene noensinne. Etter 45 minutter holder jeg på å gråte, og at Beckett blir skutt og Castle inrømmer at han elsker henne fører til skjelvinger og kaldsvette. Sånn går det når man lever seg inn i TV-seriene sine.

 

Nå stikker jeg og henter en papirpose, før jeg begynner å hyperventilere. Sesong 4 kan jeg nesten ikke vente på nå, blir en lang sommer. For en serie, for en serie. Take a bow son, you have been amazed.

Endret av WCH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Var like før jeg sprutet ut smoothien jeg lagde kun til sesongfinalen av Castle ut av nesen når sluttsekvensen endelig kom. Jeg er målløs. Dette var episk og fantastisk og alt på ei gang. Herlig fred. Gud bedre altså. Vet ikke hva jeg skal si. Å avsløre at Montgomery er den siste skurken, å endelig høre Castle si "I love you" til Beckett, å se Beckett faktisk bli skutt og "dø", kragelen mellom Castle og Beckett, krangelen mellom Espesito og Ryan. Herlig fred. Dette er TV av absolutt ypperste kvalitet. At det virkelig er mulig. Sesong 4 har virkelig noe å bygge på, og noe å se opp til. Om S4 blir i nærheten av denne sesongen er livet komplett. Aaaah *drikke ferdig smoothien*

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei alle sammen!

 

Først nå har jeg fått øynene opp for Castle (og ja, jeg vet, litt vel seint, men bedre det enn aldri! hehe) og jeg syns serien er bare helt fantastisk!! Har sett første sesong og begynt så vidt på sesong 2, så nå om dagen går jeg rundt å tenker Castle 24/7, ahaha. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har begynt å se på denne serien før, den er jo enestående! Og jeg bare elsker kjemien og forholdet mellom Castle og Beckett :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Ah, you’re in for a treat. Castle er en av de få TV-seriene som bare blir bedre og bedre med tiden. Er litt misunnelig på at du faktisk får mulighet til å se alt sammen nå, men men. Gled deg i det minste! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...