Gå til innhold

Castle, alle sesonger (Amerikansk sendetid)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, ka vell inrømme at eg også har vert innom tråder før eg har sett episoden, men har berre blitt irritert på meg selv. Er mye enklere for oss å holde oss unna tråden enn for alle dei andre som "kanskje" har sitt ein knall bra episode og gidde og ta med spoiler tag når dei er engasjert og skriver på forumet, derfor er det berre best og holde seg unna :)

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Endelig fått sett denne ukens episode, og for å beskrive den med et ord så var den kul. Masse fancy triks, og jeg liker at Beckett-karakteren viser stadig mer dybde. Spesielt slutten, med magitrikset som spilte på den dårlige samvittigheten til morderen var herlig. Lanie og Esposito var morsomme å følge med på, og gleder meg hvordan det utvikler seg. Synd med pause nå, men tror den neste episoden skal bli ganske bra. I dag føltes det som en filler-episode, selv om den holdt bra nivå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Endelig fått sett denne ukens episode, og for å beskrive den med et ord så var den kul. Masse fancy triks, og jeg liker at Beckett-karakteren viser stadig mer dybde. Spesielt slutten, med magitrikset som spilte på den dårlige samvittigheten til morderen var herlig. Lanie og Esposito var morsomme å følge med på, og gleder meg hvordan det utvikler seg. Synd med pause nå, men tror den neste episoden skal bli ganske bra. I dag føltes det som en filler-episode, selv om den holdt bra nivå.

Føler den var litt mer enn bare en filler-episode. Det er vel neste episode som har det bildet av Beckett og Castle, tja, du vet hvilket. Jeg likte episoden svært, svært godt. Beckett er fantastisk, digget når Castle hadde på seg x-ray brillene og sa at han så henne naken hvorpå hun bare svarte "How do you like my navel ring?". Herlig.

Forøvrig føler jeg denne episoden bygde veldig opp mot Castle & Beckett. Problemer med Gina, Beckett som får med seg det hele og generelt sett. Me likey. Også ganske festlig om Lanie og Esposito, haha. Digger Castle :wee:

Lenke til kommentar

Mente filler som i at denne episoden var ment for å bygge opp romansen mellom Castle og Beckett, i likhet med den forrige hvor vi kunne se Beckett ble tydelig plaget når hun trodde Castle sov med Rhodes. Samme med avslutningen på forholdet med Gina, og Beckett som synes synd på Castle og tar ham med ut. Fine detaljer, men vi vet at dette er for å skape spenning mot det store øyeblikket. Lurer bare på hva de skal gjøre med motorsykkel-legen, så lenge de ikke lager trekantdrama er jeg fornøyd. Bra episode, men jeg begynner å bli litt utålmodig. Vil helst ikke at dette skal ha like treg utvikling som Bones...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Uff, håper virkelig ikke noen andre TV-serier prøver seg på en Bones, de har dratt den tre mil for langt og to mil under. Det blir bare for teit med seks-syv sesonger uten en dritt mellom hovedpersonene, i tillegg sliter serien med absolutt null karakterprogresjon. Bones er den nøyaktig samme (dog litt mindre nerdete og mer sminka) mens Booth er samme gamle. Spy og spy. Castle og Beckett derimot har en kjemi som er fantastisk, noe Bones nå fullstendig mangler, det var greit de to-tre første sesongene så funker det ikke lengre. Videre har Castle skikkelig humor og Nathan Fillion.

Men som sagt; trekantdrama blir bare fælt. Det håper jeg virkelig de dropper. Dog er motorsykkellegen en utrolig liten rollefigur så jeg tror ikke (håper i hvertfall ikke) at han plutselig dukker opp og blir major trouble fremover. Sålangt har vi jo bare sett han noen få ganger i ny og ne, ikke noe stort, så tviler litt. Men men, ser frem til neste episode uansett :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fantastisk episode, dette er min favoritt sammen med "Tick, Tick, Tick…" og "Boom!". Mysteriet var godt pakket inn, og gleder meg virkelig til fortsettelsen av denne røde tråden. Kysset kom på en annen måte enn jeg forventet, men Castle og Beckett sine reaksjoner var fantastiske.

- Amazing

- What?

- The way you took that bad guy down

Stakkars Castle, samtalene med Martha sa jo sitt. Det var forøvrig et av de bedre mor/sønn-øyeblikkene i serien, selv om Martha vanligvis er genial. En annen bra ting med Rick i denne situasjonen er når Kate spør ham om hvorfor han kommer tilbake til sakene hennes gang på gang. Hun innser hva hun har spurt ham, og han vil svare ved å si sannheten. Heldigvis klarer han å begrense seg, og Kate ser lettet ut. Han kunne ha fort utnyttet en emosjonellt skadet Beckett, men viser seg som en gentlemann nok en gang. Derfor passer kysset inn så bra i episoden, da Castle ikke utnytter henne og hun bedrar ikke kjæresten.

Ryan er 10 ganger mer badass en jeg forvente, og måten Esposito satte skurken på plass var priceless. De gjorde nesten alt politistoffet, og viste seg særdeles kompetente. Stana Katic leverte godt skuespill nok en gang, alt fra narkodealeren i politistasjonen til slutten skapte bare mer intensitet i en glimrende episode. Tror at romansen mellom Kate og Castle vil bare vokse nå, bandasjescenen var et klart eksempel på dette. Nok en fin detalj var at hun kontaktet Castle først, og dermed stole nok på ham til å konfrontere eks-politimannen. Selvfølgelig var han også den første som fikk vite om hennes private etterforskning. To uker til neste episode, men denne skal jeg uansett se om igjen.

Castle er forøvrig fornyet til en fjerde sesong, gleder meg. Fuckin' A :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Enig med WCH, denne episoden seiler inn blant favorittene uten å prøve en gang. Herlig fred for en fantastisk episode, helt nydelig. Alt fra selve historien til det øyeblikket jeg har sett frem til i evigheter nå, og alt passet så bra sammen til tross for spoileren i det bildet jeg har sett. Tror nesten jeg må hjem og se den igjen, for dette var herlig. Esposito og Ryan er bare herlige og Beckett og Castle seiler inn som mitt favorittpar i en TV-serie sammen med Chuck og Sarah. Dette var awesome :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Der var det endelig slutt på pausen, og det var en bra episode. Episoden var litt rar for min del, ettersom begynnelsen var lovende med butler (elsker at de tar opp sånne temaer, men den tapte seg fram til rapscenen. Den var priceless, og skal sees igjen :D.

Forventet at de skulle roe ned tempoet mellom Castle og Beckett, ettersom det kommer flere sesonger. Allikevel klarer de å lage noen helt fantastiske scener, alt fra samtalen mellom Martha og Beckett til klubbscenen var genialt. Slutten var også veldig flott, og jeg mener å ha sett Beckett felle en tåre. Castle er muligens min mannlige favorittkarakter, av de seriene jeg ser på for tiden.

Ikke den beste episoden, men pluss for noen herlige scener. Deilig at det ikke blir flere pauser på en stund nå :).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Indeed, håper bare at de ikke drar ut forholdet til Castle og Beckett for mye nå, Hadde vært forferdelig om det neste steget var midtveis i sesong 5. Uansett; dagens episode var virkelig en go' episode. Satt igjen med et stort smil om munnen. Castle er definitivt min favorittkarakter nå, foran Beckett. Gotta love it :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Denne ukens episode var ganske bra, spesielt slutten var elskbar. Kjemien mellom Beckett og Castle utvikles stadig, og den dybden Castle har begynt å vise i det siste er fantastisk. Alikkevel har jeg sett bedre denne sesongen, så denne blir 7/10 (muligens 6,5/10). Grei episode, men det vi har sett i det siste har vært overlegent mange andre serier.

Uansett, neste ukes episode ser genial ut :D (contamination room). Lurer på hva som skjer med telefonen, brudd med kjæresten? Gleder meg, dobbeltepisode lover bra i Castle. Siste var i sesong 2, og er en av mine favoritter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Du tenker på den som kommer 28. februar eller i dag (i natt)? For når jeg sjekket når jeg dro hjemmenfra var det fortsatt bare en Castle-episode som var i gang med å lastes ned...

Lenke til kommentar

Castle leverer gang på gang, og er min favorittserie for tiden. Dobbeltepisoder lover alltid bra i denne serien, og fy faen for en slutt. Ikke ofte at jeg sitter og måper på slutten av en serie, men dette var fantastisk. Hovedplottet leverte varene ordentlig, og jeg kan ikke vente til neste uke.

Jeg elsket 24 referansen, og hele avhørsscenen fikk meg til å savne Bauer enda mer enn før. Adrian Pasdar er en skuespiller jeg liker, og han skuffer ikke. Vet at karakteren ikke skal likes, men han passer bra inn i dag. Bra scene mellom Castle og Beckett i HAZMAT-teltet, og endelig ser ting til å bevege seg i riktig retning. Kan bare spekulere i hva som vil skje i den fryseren :ph34r:.

Amazing...

Lenke til kommentar

Castle er min favorittserie for tiden, og jeg har sett mye bra den siste tiden. Justified med sine knallsterke dialoger, fantastiske karakterer og gjennomførte plott. Sons of Anarchy som gir et fantastisk innblikk i det kriminelle liv, med sine sosiale temaer og flotte karakterer. Dexter som har en hovedkarakter som jeg elsker, og alltid har en ny vri på sakene. Chuck er også en serie jeg elsker, selv om den har tapt seg noe. Alikkevel leverer Castle bedre for tiden (minimalt), spesielt med denne dobbeltepisoden.

Jeg har alltid likt Castle pga den har kreative plott, og Castle-karakteren som har en utrolig dybde til tross for at han kunne bare ha vært en kjekk tulling (Smallville f.eks). Beckett er rå, og har alltid vært spennende å se på. Hennes fortid, hennes personlighet med sin smarte, morsomme og overaskende egenskaper. Ryan og Esposito er to godkarer, spesielt sistnevnte. Adrian Pasdar leverer fantastisk, og jeg får Jack Bauer flashbacks :wee:.

Hovedplottet var fantastisk, og de siste 10 minuttene er muligens det beste jeg har sett innenfor Castle. Kabelrivinga var genial, en skulle tro de ville ta ting i actionfilm stil med en grønn og rød ledning. Det gjorde de ikke, de måtte ta det i Castle-stil. Pluss for å gå bort fra klisjeene. Nå er det også veldig klart at Castle og Beckett elsker hverandre, Beckett sa det nesten jo. Fuck legen, de to er skapt for hverandre (god manusforfatter). Jeg håper virkelig de ikke drar det ut , for jeg ser tendenser til det (fanboysa går amok på castletv.net :p). Det vil skade serien for min del, selv om hovedplottene er sterke.

Fantastisk episode, virkelig engasjerende. La Castle og Beckett bli sammen snart, ikke dra det ut og denne serien kan bli en av de beste i sin sjanger.

Endret av WCH
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Nettopp sett episoden ferdig og gud bedre, Castle for president! Dette var bare ufattelig fantastisk TV. Har ikke ord for hvor bra de ti-femten siste minuttene var, satt helt på kanten av stolen og trippa. Jeg tviler forøvrig veldig på at de drar en Bones i Castle, det har de allerede kommet for langt i forholdet til. De har allerede kysset, Becket skulle til å si (håper jeg) "I love you" til Castle, Castle begynner å bli merkbart sjalu og begynner å antyde, prøve og hinte til ting men blir stoppet hver gang rett og slett fordi han er for gentleman (noen ganger burde han nesten være litt badboy) og sist men ikke minst; det hintes til det i langt større grad nå enn før (f.eks. Fallon som trodde de var sammen og datra som spør Castle).

Uansett; sålenge de ikke drar en Bones er jeg mer enn fornøyd, for det showet er så latterlig langdradd nå at det er til å spy av. Eneste nedturen er at ifølge IMDB er det ikke flere episoder av Castle for 21. mars :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...