Gå til innhold

Receiver tatt kvelden, smeltesikring røket, verksted vil ikke fikse

r2d290

Anbefalte innlegg

Heisann

Har receiveren min inne på reklamasjon nå, ettersom den skrudde seg av under en fest for litt over 2 uker siden. Forsterkeren var varm da jeg tok på den.

Jeg er litt usikker på hvilket volum den sto på, men ikke mer enn +5dB ettersom jeg har satt en sperre der. Receiveren var heller ikke på noen måte tildekket, så den burde få den luftstrømmen den skal ha.

Idag var jeg på butikken jeg kjøpte den fra, og han var tvilende til om jeg ville få godkjent reklamasjon, ettersom de hadde funnet ut at problemet var smeltesikringen i trafoen som hadde gått. Jeg kommenterte at jeg syntes det var rart at en sikring ikke kunne byttes, men da forklarte han at den lå inni trafoen, og at man derfor måtte bytte hele trafoen.

Men altså, dette er jo ikke en brukerfeil? Hvordan kan de da påberope seg at de ikke vil reparere den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vis de kan bevise/sannsynligjøre brukerfeil.

men ikke lag 10 høns av ei fjær før verkstedet sier sin mening om saken.

Neida, ønsker bare å være forberedt. Du skjønner, han på elkjøp har fått avslag fra Sony før ved tilsvarende situasjon...

Men, hva er bra nok som "bevis" for dem? Idag sa han at det kunne være alt fra full guffe fra alle kanalene, til for dårlig luftsirkulasjon, men hvordan skal jeg kunne forsvare det?

Hvor gammel er receiveren?

rundt 3-4 år tror jeg det var, men er jo innenfor reklamasjonstiden på 5. Dessuten er jo ikke sikringer en slitasjeting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...