Gå til innhold

Sykepleier

Sahnus

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har noe spørsmål anngående sykepleier. Har tenkt å studere sykepleier på høgskole og lurer litt hva man kan forvente å tjene når man kommer ut i jobb - og hvor gunstig dette er i forhold til nedbetalling av lånn/studielånn (i forhold til å gå rett ut i jobb eller ta høyere utdanning). Vet at man tjener ikke så allverdens mye, og arbeidstidene kan være en del stress. Personlig tror jeg ikke dette kommer til å bli et problem, i og med at jeg har jobbet et halvt år som hjelpeassistent på et sykehjem og trives ekstremt bra, uansett tider. Å møte nye mennesker/pasienter og høre livserfaringer og fortellinger, få i oppgave å hjelpe andre og kunne ta avgjørelser og tenke igjennom hva som vil være best for pasienten er ting jeg liker å gjøre. Spesielt det at en vakt nesten aldri blir helt lik. Så jeg tror sykepleier er det jeg kommer til å gå for - har dere noe ideer eller meninger til yrket? Og har dere noen tips fra der dere studerete/der dere jobber nå (miljø, tider etc.)?

Btw, er det mange menn som er sykepleiere? Har fått inntrykk av at yrket ikke er like kvinnedominerede som folk flest tror, eller er det bare tilfeldig fra sted til sted?

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...