johhes94 Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Hei Jeg sitter på skolen og jobber, og mange andre sitter og spiller. Jeg har hørt at det går ann å skru av deres datamaskiner via Lan-nettet, men får de ikke til. Det kommer sånn Active Directory domenetjenesten er ikke tilgjengelig nå, og jeg har prøvd å koble til en domene, men funker ikke. Er det noen som har hatt dette problemet før, eller vet hvordan man fikser det? Takker for svar:) Bilde:P Endret 18. november 2010 av johhes94 Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Active Directory er en tjeneste for å håndtere brukere, grupper, tilgang osv på et nettverk. Jeg ser du skriver 1234 som navn på domenet men dette er gjerne navnet på skolen, bedriften osv. Du prøver også å skru av en annen PC remote med cmd. Dette er mulig men krever at man har administrator-rettigheter, enten på nettverket eller PC'en man prøver å skru av. Dette er altså ikke så enkelt som du kanskje tror det er og det er en grunn for at det er sånn... Edit: Du kan prøve å sende meldinger fra PCen din til andre maskiner. Skriv "net send maskinnavn melding" (uten ") Endret 18. november 2010 av andreasn Lenke til kommentar
johhes94 Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 Høres kjedelig ut:( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå