Gå til innhold

Microsoft utfordrer Google


Anbefalte innlegg

MS sin søkemotor kommer til å sope opp enormt mye brukere. ved å integrere den i OS'et vil den bli domminerende for de som er 'vanlige' brukere, sikkert en stor søkeknapp på taskbar'en

videre vil MS gjøre den 'smart' slik at søkemotoren blir persjonifisert med med OS'et.

MS sitt brukernettverk er heller ikke å fnyse av

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil nok bli det samme som når de integrerte Internet Explorer i hele operativsystemet, det er vel det Microsoft satser på. IExplorer har vel allerede en slags innebygget support for MS søkemotoren allerede, har den ikke?

 

Men jeg tror ikke det blir noe problem å eventuelt endre "standard search engine" i evnt. Longhorn til f.eks. www.google.com hvis man vil. Det glimrende med Google er jo som alle sier, at den er enkel, rask og kompatibel med det meste. De endrer logoen en gang i blant (jul, halloween etc). Jeg -tviler- på at MS sin søkemotor vil bli like "pur".

Lenke til kommentar

Synes det blir "feil" at MS kan få inntog på alle områder fordi de bare kan bruke taktikken om å integrere det i kommende windows-versjoner og dermed automatisk få et enormt antall brukere (les: gjennomsnittlige data-brukere som tror IE = internett), slik de sannsynligvis vil gjøre her, og har gjort før med bl.a. IE og (MSN) Messenger m.m.

 

Får trøste oss med at de brukerne MS klarer å få på "kroken" sannsynligvis er mindre data-kompetente (og forhåpentlig på visse måter mindre verdt?) enn de andre som styrer unna.

 

Synes også det er litt rart at så overveldende mange "blindt" bruker Google. Ingen som bruker AllTheWeb? Synes da de er like brukbare (+ pleide å støtte dem i kampen mot google pga fast search og transfer er norske, men nå er jo alltheweb solgt til canadiske (?) overture).

Lenke til kommentar

Google er best - Dermed basta

 

Det er ikke alltid den beste løsningen som blir brukt. Vanlige folk bruker det som er standard i windows.

 

nøyaktig det jeg skulle si. Dessverre er det slik. Bare tenk på hvor utrolig mange av dere som sitter å skriver med internet explorer? Hadde ikke "alle" gjort det hadde ikke "MS standardene" slått igjennom, og Netscape + Opera ville vært det alle ville hatt.

 

Eller tenk om "alle" hadde brukt Linux! (Mozilla ville rocket)

Lenke til kommentar

Får trøste oss med at de brukerne MS klarer å få på "kroken" sannsynligvis er mindre data-kompetente (og forhåpentlig på visse måter mindre verdt?) enn de andre som styrer unna.

 

Vil heller si det er omvendt. Det finnes fler mindre data-kompetente enn de som har peiling, altså er det større bruker masse = mer penger i kassa

 

OG

 

[påstand]de som har mindre peiling kjøper mer programvare enn de som har mer peiling[/påstand] (les: f.eks gjennom elkjøp PC'er med windows)

 

 

Personlig er jeg veldig fan av M$'s måte å gjøre Windows så brukervennlig så mulig ved hjelp av integrerte funksjoner (som f.eks CD brenning og Zip extracting direkte fra windows)

 

Men jeg er IKKE fan av måten de gjør det på (ved å lage annenrangs produkter som de tvinger på oss) - Hadde vært bedre om de integrerte f.eks winzip & Nero i Windows og betalte royalties isteden. Eller "click here 2 activate this function" og deretter en link til produsentens hjemmeside med direkte download for penger.

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk litt synd på de databrukerne som ikke er særlig avanserte av seg. Nå har ikke jeg XP på maskinen min, men jeg kan tenke meg hvordan nybegynneren, første gangen han starter den nyinnkjøpte maskinen sin, blir BOMBARDERT med terrortrussler om Hotmail, MSN og hele ruklet. Det værste er at maset ikke stopper før nybegynneren har gjort det han egentlig ikke burde gjøre.

Og "gleden" blir jo ekstra stor, når brukeren begynner å ta i bruk Hotmail (been there, done that, and NEVER again)! Det er herlig dere!! Folk får jo skrekken for data (fy flate å mye MS har ødelagt for IT)!!

Lenke til kommentar

Tja, noen her (meg selv inkludert) har vel forsøkt et par søkemotorer igjennom årene, og oppdaget knallgode Google før de virkelig ble kjente. Gammel vane, vond å vende :D Litt humor hjelper gitt, forsøkt "I'm feeling lucky" ? ;> Utrolig greit med Google toolbar også, integrert i IExplorer LOL!

Lenke til kommentar
Hm, har du en URL til den artikkelen? Vil tro at microsoft er mer kjent enn google da de fleste som bruker google bruker et OS fra M$. Mest kjente merkenavn er vel Coca-Cola elns.

Det stemmer, Google ble kåret til årets merkenavn i en kåring, foran bl.a. Coca-Cola. En av grunnene var at de har klart å gjøre navnet sitt synonymt med søking på internett, som vel må sies å være en fin prestasjon. Hvor "offisiell" den kåringen er vet jeg ikke noe om. URL sier du? Uhm, trenger jeg å si hvor du finner det? :wink:

Lenke til kommentar
Utrolig greit med Google toolbar også, integrert i IExplorer LOL!

 

Urk... Internet Explorer....

Opera 7.11 kommer med Google (og Alltheweb og Lycos og Supersearch og, og, og...) default....

 

søkemotoren kommer nesten garantert til å se ut som MSN MESSenger, dvs. stygt, upraktisk, og elendig. Det som ligger under panseret tviler jeg på at blir så forferdelig bra.

 

Jeg irriterer meg grenseløst over det nye designet til MS, derfor sitter jeg med WinMESSenger 4.7 og ikke MSNMESSenger 6

 

hva med http://www.ceruleanstudios.com/trillian/index.html ???

 

-e.

Lenke til kommentar

Hallo Evenlut, har faktisk Opera 7.1 med JAVA installert hvis det kan glede deg :)

Men switcher fram og tilbake da jeg får problemer med downloads her og der (IE) og Opera har kræsjet litt. Det avhenger vel hvilkne websider en leser. Opera er utrolig mye raskere enn den IE jeg kjører på nå, DET har jeg merket.

 

Leggetid folkens :yes:

Lenke til kommentar

M$ kommer til å ta utrolig mange kunder når de legger inn en egen

knapp til søkemotoren deres :evil:

Det er kjipt at det er sånn det funker, men det er nå en gang sånn.

Tipper noen lager en sak som bytter denne knappen til en

"google" knapp så vi får starte en Google mafia som installerer

noe slikt på alle pc'r :wink:

Lenke til kommentar

Det det ender opp med er vell at Google blir som en trimmet golf, mens msn lager en hyggelig liten getz...

 

Sorry om ingen forsto den, må kanskje et par nivå ned på kunnskaps stigen for å forstå den.. min teori iallefall...

 

Se på XP, mange liker det, men det er jo bare Brukervennlighet og mer brukervennlighet..... sikkert sånn på msn bot og "are you sure that was what you meant? Maybe you meant xxxx or xxxxx or xxxxx"

"oh no, you can't search for that, because that is illegal in your country"

"Are you sure you are over 18? Do you have permission to search for this?"

"MSNbot has performed an illegal opperation and will shut down, if the problem continue to appear, call support (it's only 2$ per minute)"

 

Nei holder meg til alternativene.....

Alt som går opp må komme ned igjen, det gjelder også Microsoft...'

 

Kenneth

Lenke til kommentar

Tipper at søkemotoren blir like genial som IE, jeg skriver en direkte URL og den klarer ikke å finne den. F.eks www.replayers.com eller www.sogamed.com, den finner aldri siden men kommer opp med alternativ som linker til den siden jeg skal til, er ikke det genialt? :lol:

Dessuten tror jeg at Google vil overleve en god stund til, så lenge vi brukerne husker på å si ifra at det finns og at det (nesten 110%) kommer alltid å være bedre enn MS sin søkemotor.

Lenke til kommentar

Dette vil neppe bli populært i lengden selv om de kanskje tror dette. Google er en meget bra søkemotor, og hvem som helst kan ikke bare utkonkurrere den. Og selv om de har veldig mye penger de kan spe på i ett hele kampen til den ene parten er falt vil neppe hjelpe de så mye som de kanskje tror.

 

Google er en solid og kraftig søkemotor som både er rask og svært reklame fri. Hver gang man åpner den fille msn.com sia kommer det jo popups.. Ikke noe folk flest liker, selv om man har sperrer for slikt idag i nettlesere.

 

Selv om de integrerer søkinga si i windows slik som internet explorer ble en gang vil ikke det hjelpe de denne gangen på samme måten tror jeg. Tror faktisk ikke at søkemotoren vil bli bra idet hele tatt. Etter Windows XP ble sluppet er det tydelig at de har satset mer på et design tinærmet utseendet i en Toys'R'us butikk enn det som faktisk ligger under panseret. Jeg tror også på den påstanden at "msnbot" blir forferdelig stygg og full av "design" gadgets og slikt piss som vil mer og mer få det til å bli en ellendig søkemotor, og gjøre den treg.

 

Da google er en mye mer nøytral søkemotor er det også mer realistisk at denne hadde vært integrert i et OS. Eks. linux, mac os. m.f.

 

:woot: G00gle 4 evR

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...