Gå til innhold

Første Onlive konsoll anmeldelse.

Trondenils

Anbefalte innlegg

http://www.joystiq.com/2010/11/18/onlive-microconsole-review/

img9640-599px.png

My first impression of the MicroConsole: its packaging is really nice. The console, controller and necessary cables come neatly packaged in a hefty black matte slip-top box with varnished/raised accents -- not the sort of look you'd expect from a $99 product. Opening it up, the concept of a "micro" console is driven home immediately. All you'll see is the small, DSi-sized console and its controller. Underneath them lies a power supply -- the unit only requires a measly 6 watts -- an ethernet cable, a standard to micro USB cable for controller syncing/charging and something that more expensive, HD consoles leave out: a nice, long HDMI cable.

img9662-1290048844.jpg

Once in a game, I was wowed by the quality of the picture and the framerate. Assassin's Creed 2, Dirt 2 and many others looked noticeably better than their console counterparts, with higher framerates as well.

On the topic of control lag and latency issues in general: I didn't notice them. I'm sure there's lag, but in the (many) games I played it just didn't have any noticeable effect. Any dropped frames or stuttering -- which were infrequent -- were the result of the games themselves. The video streaming itself was entirely devoid of hitches or jumps in speed or quality.

Controller flakiness aside, I have to say that I consider the OnLive MicroConsole (and its controller) to be a pretty fantastic piece of hardware. It's instant-on and relatively quick to get into games, the navigation's snappy and, as hard as it has been to believe, the picture quality from a normal viewing distance is largely superb.

There's something kind of magic about OnLive, and now with this impressive hardware, it will hopefully start to get some recognition from the masses.

Kjøper glatt med en gang det kommer ut her. Dette er hvordan jeg vil at fremtiden skal være og det kommer den garantert til å bli også. Kanskje ikke fra dette selskapet, Sony og MS kommer nok med noe lignende snart, men jeg vil ha dette nå.

Aldri mer plater, aldri mer oppgradering av hardware, og mulighet for å leie spill og spille dem umiddelbart. Konsollene kan bare gå å legge seg. Bare synd at saueflokken som aldri tør prøve noe nytt kommer til å gjøre akkurat det. Ikke prøve noe nytt.

Endret av Trondenils
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedproblemet deres er at dem ikke lager spill selv, altså så er de avhengig av å få andre til å lage spill til dem.

Og i alle artikler jeg har lest om produktet, så er bare det gamle spill som vi har spillt før.. :-/

Det blir sikkert også mere lag for oss nordmenn en Amerikanerene, siden jeg tviler på at spillserverene står like nærmt oss som dem.. :-/

Video Lag var ett problem i vår ihvertfall, men det var forskjell på det fra spill til spill.

Positivt om de har kvittet seg med det overalt dog..

EDIT: Typisk Trondenils, du blir aldri ledersau om du skal fjerne alt det negative, da stoler ikke resten av sauene på deg..

Skal stå under Assasin Creed, og spill greiene:

My experience with the video looking compressed was mixed. Unreal Tournament 3 got downright muddy at times, while the aforementioned games and others such as Batman: Arkham Asylum, a very dark game, were razor sharp from my viewing distance, with compression artifacts only visible if I stood an abnormal distance from the screen (2-3 feet).

Skal stå under speed or quality, og over Controller flakiness:

The only problem I had with the hardware related to the controller and its connection with the console. I had several incidents of the controller losing sync for no reason, requiring me to remove and re-attach the battery and, on multiple occasions after being idle for too long and getting signed out, I found that I could neither get the controller to re-sync or even turn the console off manually. It required disconnecting the power supply entirely. This is hopefully a firmware kink that needs ironing out, because it's rather frustrating, and repeatable.
Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Ja, er nok best å holde seg til playstasjon!

600kr for en en helt lydløs konsoll, uten vifter, med 1 gratis spill, kontroller og HDMI kabel er jo bare frekt av dem eller hva?

Ja, tenk at de ikke lager spill, hva skal vi liksom spille på den? Skal vi liksom spille PC spill f.eks? Uffameg så grusomt.

Herregud for en type du er.

Her kommer de med noe helt revolusjonerende, som funker som faen I DAG mange år før noen trodde noe slikt var mulig,, for en latterlig lav sum, og hva gjør du? Jo, du leter etter de minste ting du kan klage. Så patetisk. Så typisk.

Selv IGN gir den topp kritkk.

9.0 Performance

Games run smoothly and the controller has no input lag.

9.0 Value

For $99 plus a free game, the MicroConsole is a great value.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å spandere en tusenlapp på en konsoll som jeg for å leie spill mellom ett og tre år gamle siden jeg sist spilte dem på PC eller PS3. :-/

Uansett hvor lite lag eller flott grafikk dem har.

De er nødt til å få utviklet nye AAA titler på plattformen før jeg gidder å vurdere den.. :-/

Masse utviklere som går konkurs nå for tiden og er til salgs..

Hvis jeg hadde startet tråden om dette reviewet så ville den inneholdt både de positive og negative aspektene ved konsollen fra reviewet..

Du kuttet bare bort det negative og quotet det meste positive i reviewet, altså en veldig ubalansert gjengivelse av reviewet.

Ingen vits for meg å gjenta det positive som du sa og derfor så blir blir det en negativ melding, din sopp.

Overall'en på IGN-reviewet er forresten 8.. men du quotet bare 9'ere..

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

En konsoll med 40 spill, alle relativt gamle, men leser at det kommer en del spill senere som kommer til Onlive samme tid som til de andre konsollene.

Er litt usikker på dette. Liker å eie noe jeg betaler for, og dette baserer seg på å leie. Prisen for spillene er realtvit dyr også om du vil spille igjennom spillene. Ok en kan kanskje ta 3 dager og spille igjennom et spill, men det er ikke alltid en har 3 dager hvor en bare kan sitte og spille hele tiden.

En gang når det er blitt litt mer utviklet og en ser litt mer av potensialet så blir dette kanskje noe for meg, men foreløpig setter jeg meg på gjerdet og venter.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvis dette blir populært og Onlive får en stor brukerbase hvordan det vil fungere i de mest travle timene av døgnet og ved store spill lanseringer.

Maskinvare, leie av lokaler, linjeleie, drifting.. Jeg vil tro antall router/node hopp må holdes ganske lavt noe som betyr mange server lokasjoner. Hvor økonomisk gjennomførbart vil dette være, spesielt i et vidstrakt land som Norge med mange små bebyggelser.

Det er nok litt tidlig å trekke noe endelig konklusjon av Onlive.

Lenke til kommentar

OnLive kan nok bli interessant, men som MistaPi sa, vi vet ennå ikke hvordan det vil fungere når det blir lansert for fullt. I tillegg er det jo dette med å faktisk eie noe. Vi har hatt mulighet til å streame filmer og tv-serier via nettet i lang tid allerede mot betaling, men det ser ikke akkurat ut til å påvirke salg av filmer og tv-serier noe særlig. Hvorfor skulle da salg av spill forsvinne bare fordi man får OnLive? For den saks skyld, hvorfor forsvant ikke alle salgene av PC-spill når konsollene tok over? Nintendo hadde monopol en stund, men selv om de konkurrenter nå selger de i bøtter og spann.

Lenke til kommentar

Kva blir kostnaden ved bruk på denne konsollen? Rekner med at du kjøper sjølve hardwaren og deretter betaler ein fast sum i månden eller året?

Dersom abonnemanget ikkje blir for dyrt så vil nok dette være eit ypperlig system for casual gamers som berre vil ha tilgang til spela raskt og med god grafikk utan å bry seg nemneverdig om at spelet er eit år gammalt.

Slik som det er no så blir dette kanskje ikkje den heilt store suksessen sidan mange alt har spela som her blir tilbudt på ein anna konsoll, men når neste generasjons konsoller kjem så vil nok dette kunne være ein bra konkurrent dersom prisen blir fornuftig.

Lenke til kommentar

Kva blir kostnaden ved bruk på denne konsollen? Rekner med at du kjøper sjølve hardwaren og deretter betaler ein fast sum i månden eller året?

Dersom abonnemanget ikkje blir for dyrt så vil nok dette være eit ypperlig system for casual gamers som berre vil ha tilgang til spela raskt og med god grafikk utan å bry seg nemneverdig om at spelet er eit år gammalt.

Slik som det er no så blir dette kanskje ikkje den heilt store suksessen sidan mange alt har spela som her blir tilbudt på ein anna konsoll, men når neste generasjons konsoller kjem så vil nok dette kunne være ein bra konkurrent dersom prisen blir fornuftig.

Det virker som om du betaler for tiden. Du kan leie spillet for 1 dag, 3 dager osv, eventuelt for en gjennomspilling. Neste gang må du leie det igjen. Virker ikke som om det er noe abonnement, men jeg kan ha oversett noe i farten.

Lenke til kommentar

Har hørt at du kan abonere på back-catalog'en, jeg går utifra at det er de eldre titlene, 10$ i månden tror jeg de sa. men også hørt rykter om at kanskje kom det data-cap og lignende.. :-/

Fra brukerintrykkene så langt så virker det veldig områdebasert, de som bor nærmt en server-by er relativt fornøyd, og omvendt for de som bor lenger fra server-byen. :-/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...