Gå til innhold

Bytte vifter på H70?

BoarderXtrem

Anbefalte innlegg

Hello alle.

Ja fått meg en H70 nå. Byttet ut den Notcua 12 vifta mi. Men er de viftene som sitter på Noctuan bedre enn de som følger med H70? Å byttet ikke ut den kjølepastaen som fulgte med H70 heller (tenkte jeg skulle prøve den som var på). har en tube med Noctua NT-H1 Kjølepasta liggene. Vil den være bedre?

He he mye rare ting jeg lurer på her nå, men håper noen kan gi meg noen gode svar.. =O)

Hilsen Paal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hello. Jeg byttet pasta. gikk noen grader ned da. Men burde man ha viftene så de har eksos inn eller ut av kabinettet? har sett litt rundt å corsair sier at det skal blåse inn å noen andre vil at dert skal blåse ut. så skal prøve å sette eksos inn etterpå. har eksos ut nå. så Bytter jeg vifter. Men å kjøre de standar viftene uten rpm brems er ganske støyende =O(

Lenke til kommentar

Hello. Jeg byttet pasta. gikk noen grader ned da. Men burde man ha viftene så de har eksos inn eller ut av kabinettet? har sett litt rundt å corsair sier at det skal blåse inn å noen andre vil at dert skal blåse ut. så skal prøve å sette eksos inn etterpå. har eksos ut nå. så Bytter jeg vifter. Men å kjøre de standar viftene uten rpm brems er ganske støyende =O(

Har nettopp bestilt meg en H70 selv. Hvor man skal ha radiatoren og hvilken vei viftene skal peke, kommer an på noen få faktorer.

*Har du nok overtrykk i kabinettet ditt til å ha den blåsende ut? Hvis du ikke har det,, vil du få undertrykk i kabinettet, og da vil den trekke inn støv overalt.

*Hva slags temperatur du har i kabinettet. Temperaturen på utsiden er lavere enn temperaturen inne i kabinettet. Kald luft kjøler logisk nok bedre enn varm.

*Hvis du skal ha den til å blåse luft inn i kabinettet, bør du ikke sette den rett ved siden av ei vifte som blåser ut.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg snudde viftene så de trakk luft inn, men jeg syntes det da ble varmere. Jeg har jo 3 stk 200mm vifter å 1 stk 230mm vifte der 2 suger inn å de i toppen blåser ut. jeg monterte den sånn her. se bilde =O) bruker ett HAF X kabinett. Jeg fant jo også ut at skjermkortene mine spyr jo ut ganske mye varme. Så vet jo ikke om det hadde noe å si da jeg snudde viftene så de trakk luft inn. Men det kan jo hende?

post-187653-0-97917000-1290476709_thumb.jpg

Endret av boarderxtrem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...