Gå til innhold

Zalman cnps6000 Cu - Hjelp

joikakaga

Anbefalte innlegg

Hei

Har en zalman kjøler som nevnt i topic i ren kobber. Akkurat nå kjører jeg min xp2500 @ 2,205 ghz , noe som går stabilt. Men problemet er temperaturen, som er ca 53c idle, og 60++c ved load. Vifteløsningen på denne kjøleren er i og for seg god, da man står fritt til å velge dimensjoner. Har nå en 92x92 vifte som flytter 52cm3 på 2500rpm. Det var denne som følgte med ribben. Derfor lurte jeg på om det ville være lønnsomt å bytte ut denne viften i f.eks en 120x120 som flytter 3-4 ganger så mye luft. Vil ha cpu tempen ned! :D

Takker for konkrete svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skaff deg 2-3 kabinettvifter så synker nok tempen en god del.

30-40 grader i kabinettet er j...... mye syntes jeg, har selv 2-3 grader over romtemp hvis det er så mye da. har ei 120mm i døra som forer cpu kjøler med kaldere luft.

En gammel taisol med kobberbunn og org. vifte ligger på 55grader load @ t-bred @ 2338/1.712v

Lenke til kommentar
Har ca 30-40c inne i kabinettet. Må jeg lavere? Hva med å bytte ut viften?

For å si det slik, så har CPU temperaturen direkte sammenheng med kabinett temp'en!... Blir vanskelig for cpu vifta å få CPU'n kaldere enn hva lufta den kjøler med... Derfor vil du merke en markant forbedring på cpu'temp'en hvis du putter inn en 80mm vifte eller to 8)

Som PumpAction sa, så bør kabinetttemp'en ligge i nærheten av romtemp'n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...