Gå til innhold

Glohett skjermkort

ltdata

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått tak i et gt 8800 kort nå.

Problemet er at idle temp er 90 og under load kommer den opp i 100

Er temperaturen for høy? kan skjermkort evnt andre komponenter ta skade av det?

jeg har bare strømforsyning og 120mm bakvifte som tar varmen ut. Vil det være gunstig og vil det hjelpe på gpu tempen å sette inn en 140mm vifte i sidedøren? (har ikke noen sidedørsvifte nå)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

90 grader idle er ikke riktig eller bra nei..

Her har du nokk litt lite kjøling. Hva slags kabinett har du?

Fractal design R3

Kortet er et high end for 3-4 år siden tror jeg. kanskje de ikke tenkte så mye på kjøling på den tiden?

Bør jeg ta ut kortet?

Endret av ltdata
Lenke til kommentar

8800GT var high-end rundt 2007.

Jeg har liten tro på at kortet idler på så høy temperatur, men bare stiger +10'C ved load.

8800GT er basert på 65nm-teknologi, noe som gjør at det naturlig kan ende opp i 100'C. Om du har 8800GTX (90nm) så får du enda mer varme i huset.

Jeg vil ikke tro at det er noe galt med kortet ditt.

Lenke til kommentar

Får du artifacts?

Slår PCen seg av?

Lag? Klokker skjermkortet seg ned pga varmen?

Nei? Ikke? Da er det i utgangspunktet ikke noe problem.

Selv er skjermkortet mitt på noen-og-nitti grader, men har vifta på 100% hvis den når 96 grader. Vet ikke nøyaktig hva som er thresholden på nVidia-kort...

Idle hos meg er 87 grader, rundt om. Idle og vifte på 100% så kan jeg komme ned i 57 grader.

Jeg føler at det er mer bortkosta å høre på viftestøyen, enn å ha et kaldt skjermkort.

Det er en balansegang det her. Hadde skjermkortet vært på 20 grader i hele sin levetid, så hadde skjermkortet vart lengre, men hvor ofte har man en komponent i mange, mange år?

Jo kaldere, jo bedre, selvsagt.

Lenke til kommentar

ok. jeg bruker speedfan til å sjekke temperaturen. Bør jeg bruke et annen program? noen å anbefale?

Så jeg bør kjøpe meg noe trykkluft å rense det? skru opp? hehe det visste jeg ikke gikk. Men ja har sett at det har vært litt gammel støv på den.

Men nå kan det hende temperaturen ikke stemmer da, som gavekort sier

Lenke til kommentar

Ingen problemer under spilling med skjermkortet. pcen helt stabil.

Hva er artifacts forresten?

Jeg hører at vifta durer heftig når kortet kommer til 100grader.

Jeg driter litt i hvordan det går med skjermkortet (fikk det billig) men er mer redd for at andre komponenter skal ta skade. men høres ikke ut som det er noen fare.

Lenke til kommentar

takk hw monitor var mye mer oversiktlig enn speedfan!

Ja i følge hw monitor er virkelig tempen 87grader idle på gpuen.

btw litt off topic. men er cpu temp på 34 grader etter 8 timers opptid på cpu idle et godt utgangspunkt for overklokking? (amd 965 BE)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...