Gå til innhold

[Løst] Silverlight til mac?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har noen spørsmål rundt mac, nrk, og silverlight.

Da jeg går inn på nett tv på nrk.no så kommer det opp sånn spesiell popup sak i safari der det står at jeg må oppdatere noe med silverlight. Er det noe virus greier?

Trodde ihvertfall det het noe rundt microsoft silverlight, trykket ihvertfall på nei. Og da startet nett tv uten problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Silverlight er Microsofts konkurrent til Adobes Flash, og brukes til å spille av video på NRKs nettTV. Selv om video spilles av uansett, så vil jeg anbefale deg å oppdatere det.

Og et lite stalltips - Det finnes ikke virus til Mac.

Endret av nubbiz
Lenke til kommentar

Påstå at det ikke finnes virus til Mac er å dra den for langt. Mac er ikke immun mot malware, men det er sjeldent at man finner en Mac infisert, og det krever somregel root access for å kunne gjøre noe særlig med skade.

Malware er mest utbredt til Windows da dette er et OS som flertallet bruker.

Angående Silverlight, Mac.

Endret av Lednar
Lenke til kommentar

Sant at det er forskjell på malware, trojanere og virus. Malware er samlebetegnelse på for ondsinnede programvare. Trojanere og virus er blant de som går under denne samlebetegnelsen.

Har vært borti virus på Mac som har utnyttet et sikkerhetshull i Java. Var en person som hadde gitt lov til noe han ikke visste hva var, og dermed fikk den sniket seg inn. Samme personen har gitt lov til trojanere også, morsomt nok. :p

Lenke til kommentar

Jeg har nok ingen forskningsrapport på det. Strengt tatt så er det lettere å motbevise det ved å komme med et virus. Og jeg har ennå ikke hørt om, lest om eller funnet noen som har fått det. Jeg sier ikke en Mac er immun, da det finnes trojanere og annen malware, samt den kan få Windowsvirus selv om de ikke skader macen. Dog kan du spre det videre ved email f.eks. Selvfølgelig, nå brukes virus løst om alt, men om vi den tradisjonelle definisjonen, hvor trojanere måtte ha brukerens tillatelse og virus infiserte uten brukerens tillatelse, så er det allment kjent at det ikke finnes virus. Om noen kan bevise det motsatte så skal jeg gledelig trekke tilbake mitt ord :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...